Sollicitanten Politiekundige start augustus 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start augustus 2017  (gelezen 30566 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mr. X

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #130 Gepost op: 5 januari 2017, 18:06:12
Citaat van: Sharontly link=msg=1471403 date=1483619238
Alleen wil ik graag die van POKU weten..

Dit stond op kombijdepolitie.nl/LerenEnWerkenAlsAgent/politiekundige toen de vacature open stond.

Misschien even W&S bellen/mailen met de vraag.


Poku123

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #131 Gepost op: 5 januari 2017, 19:18:22
Ik ben ook wel benieuwd naar dit tijdbestek ivm boeken van vakantie in de zomervakantie. Hoe doen jullie dit?


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #132 Gepost op: 5 januari 2017, 19:22:44
Citaat van: AriDK link=msg=1471101 date=1483525436
Ik heb in 2012 al eens een gedeelte van het selectietraject doorlopen voor politiekundige.

De CCT is pittig. Elke keer als je een opgave goed beantwoordt wordt de volgende opgave moeilijker. Beantwoordt je er eentje fout dan is de volgende opgave makkelijker. Ze zoeken als het ware steeds je maximale kunnen op. Hoe moeilijker je de test ervaart, hoe hoger je score uiteindelijk zal zijn. Je kan je hier inderdaad moeilijk op voorbereiden.

De sporttest is eveneens pittig. Hoe goed je conditie ook is, de test is zo opgebouwd dat iedereen het lastig gaat krijgen vanwege verzuring. In drie minuten doe je een maximale inspanning en dat ga je merken ook. Ik heb het destijds, zonder al te goede voorbereiding, gehaald met 16 seconden onder de limiet.

Mijn belangrijkste advies is goed uitgerust aan de testen deel te nemen. Alvast succes allemaal O0

Inderdaad. Heb genoeg mensen gezien (twee keer deel A gedaan persoonlijk) die er te lichtzinnig heengingen. Eindstand vielen zij af en de gene die zich goed hadden voorbereid gingen door. Maar dat zal wel van persoon tot persoon verschillen.
Ik vond CCT in ieder geval heel moeilijk, maar dat ligt zeker aan mij.
En ja, er vallen veel meer af op de CCT dan de sporttest. Met een goede wil om het te halen is het ZEKER goed te doen.


Blauwe smurf

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #133 Gepost op: 6 januari 2017, 09:27:10
Citaat van: Sharontly link=msg=1471403 date=1483619238

Alleen wil ik graag die van POKU weten..

Alvast bedankt

Selecteren sollicitaties 8 december tot 11 jan
Testdagen 12 jan tot 8 maart
Bewust blauw 9 tot 15 maart
Eindgesprekken 16 maart tot 17 april
Medische keuring 18 april tot 2 mei
Screening 3 mei tot 30 juni


Neph

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #134 Gepost op: 8 januari 2017, 03:17:52
Besloten om te solliciteren voor politiekundige en ik ben ook door naar de selectie dag A!
Ben heel erg benieuwd. Maak me het meeste 'zorgen' om de sporttest.
Overigens voor de eenheid Rotterdam.

Weet er iemand toevallig in hoeverre je zelf nog invloed hebt op, in welke stad of wijk binnen je regio je komt te werken?

Alvast bedankt!


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #135 Gepost op: 8 januari 2017, 09:51:37
Citaat van: Neph link=msg=1472450 date=1483841872
Besloten om te solliciteren voor politiekundige en ik ben ook door naar de selectie dag A!
Ben heel erg benieuwd. Maak me het meeste 'zorgen' om de sporttest.
Overigens voor de eenheid Rotterdam.

Weet er iemand toevallig in hoeverre je zelf nog invloed hebt op, in welke stad of wijk binnen je regio je komt te werken?

Alvast bedankt!

Dat verschilt per eenheid en zelfs dan verschilt het nog. Sommige konden bij onze klas een voorkeur aangeven en andere niet. Uiteindelijk kijken ze waar ze de mensen nodig hebben en daar word je geplaatst, indien mogelijk ( en de kans hebt gehad het aan te geven) in de buurt van je voorkeur.


Sharontly

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #136 Gepost op: 8 januari 2017, 10:26:13
Citaat van: Neph link=msg=1472450 date=1483841872
Besloten om te solliciteren voor politiekundige en ik ben ook door naar de selectie dag A!
Ben heel erg benieuwd. Maak me het meeste 'zorgen' om de sporttest.
Overigens voor de eenheid Rotterdam.

Weet er iemand toevallig in hoeverre je zelf nog invloed hebt op, in welke stad of wijk binnen je regio je komt te werken?

Alvast bedankt!

Maak mij ook het meeste zorgen voor de sporttest.. Iemand tips?


Neph

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #137 Gepost op: 8 januari 2017, 12:39:58
Citaat van: Sheppard link=msg=1472466 date=1483865497
Dat verschilt per eenheid en zelfs dan verschilt het nog. Sommige konden bij onze klas een voorkeur aangeven en andere niet. Uiteindelijk kijken ze waar ze de mensen nodig hebben en daar word je geplaatst, indien mogelijk ( en de kans hebt gehad het aan te geven) in de buurt van je voorkeur.

Thanks voor je reactie! Ben heel erg benieuwd. De steden en wijken verschillen echt enorm in deze omgeving namelijk.


Neph

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #138 Gepost op: 8 januari 2017, 13:22:39
Ben ik weer,
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is vanuit de website is hoe je precies aangeeft dat je voor het twee-jarige traject wilt gaan. En bovendien hoe het salaris er op dat moment uitziet.
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Groetjes.


Bris.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #139 Gepost op: 8 januari 2017, 16:47:15
Citaat van: Sharontly link=msg=1472478 date=1483867573
Maak mij ook het meeste zorgen voor de sporttest.. Iemand tips?

Ik heb baat gehad bij veel interval training. Zoals ze bij boksen geven etc. Je moet kort pieken, dus ik zou korte intensieve trainingen gericht op sprinten, springen en core gaan doen. Ik heb geen training schema voor je, maar ik kan je aanraden om burpees te gaan doen in combinatie met andere oefeningen. Hopelijk helpt dit wat en anders kan je een pb sturen. Ik weet wel een app die goed is om te gebruiken ;)