Sollicitanten Politiekundige start augustus 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start augustus 2017  (gelezen 30546 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #20 Gepost op: 28 november 2016, 17:25:12
Citaat van: regaz link=msg=1463478 date=1480349933
Welke boeken?

Waar oefen je die testen als ik vragen mag

Ik lees gewoon leesboeken. De vragen staan op verschillende websites, zowel betaald als gratis.
Hier een paar websites:
http://assessmenttrainer.nl/politie-test-deel-a/
https://www.123test.nl/

Google maar eens 'cognitieve capaciteitentest politie' en je komt al een aardig eind.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #21 Gepost op: 28 november 2016, 17:35:41
Citaat van: Napoleon link=msg=1463479 date=1480350312
Ik lees gewoon leesboeken. De vragen staan op verschillende websites, zowel betaald als gratis.
Hier een paar websites:
http://assessmenttrainer.nl/politie-test-deel-a/
https://www.123test.nl/

Google maar eens 'cognitieve capaciteitentest politie' en je komt al een aardig eind.
Ik kan je vertellen dat de test voor Poku hier in verste verte niet op lijkt. Leuk om een keer te doen voor het idee, maar voorbereiden doe je er niet mee.


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #22 Gepost op: 28 november 2016, 17:49:56
Citaat van: Proost link=msg=1463480 date=1480350941
Ik kan je vertellen dat de test voor Poku hier in verste verte niet op lijkt. Leuk om een keer te doen voor het idee, maar voorbereiden doe je er niet mee.

Hoezo kan je je niet voorbereiden? Hoe heb jij de test ervaren?

Als iemand de CCT van hoofdagent niet heeft gehaald, is het dan uitgesloten dat die de test van PoKu nooit zal halen


Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #23 Gepost op: 28 november 2016, 17:50:38
Citaat van: Proost link=msg=1463480 date=1480350941
Ik kan je vertellen dat de test voor Poku hier in verste verte niet op lijkt. Leuk om een keer te doen voor het idee, maar voorbereiden doe je er niet mee.
Wat adviseer jij? Misschien heb ik er dan ook wat aan  ::)


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #24 Gepost op: 28 november 2016, 17:59:22
Citaat van: regaz link=msg=1463482 date=1480351796
Hoezo kan je je niet voorbereiden?
Ik heb me voorbereid zoals hier op het forum wel eens aangegeven is. Maar dat is geen voorbereiding op wat je daadwerkelijk krijgt. Dat ziet er heel anders uit.

Citaat van: regaz link=msg=1463482 date=1480351796
Hoe heb jij de test ervaren?
Toen ik klaar was voelde ik me de grootste mongool op aarde. Dacht dat ik alles fout had. Bleek achteraf niet het geval maar het is dus echt pittig.

Citaat van: regaz link=msg=1463482 date=1480351796
Als iemand de CCT van hoofdagent niet heeft gehaald, is het dan uitgesloten dat die de test van PoKu nooit zal halen
Je kunt nooit iets uitsluiten. Maar als je die eerder niet gehaald hebt en er is niet een langere periode tussen geweest (dat je bijvoorbeeld een HBO studie bent gaan doen), acht ik de kans van slagen wel klein. Zoals gezegd stap je ook op een hoger niveau in de test als voor hoofdagent en bij elke goed beantwoorde vraag wordt hij alleen maar moeilijker.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #25 Gepost op: 28 november 2016, 18:06:38
Citaat van: Napoleon link=msg=1463484 date=1480351838
Wat adviseer jij? Misschien heb ik er dan ook wat aan  ::)
Vind ik een lastige vraag. Ik heb in mijn hele zoektocht van voorbereidingen nog niets gevonden wat op de vragen lijkt die je daar krijgt.

Wat ik erg lastig vond waren de letterfiguren. het lijkt een beetje op de afbeelding hieronder maar dan met het alfabet:

Denk hier dan nog een kruis en een cirkel figuur met letters bij en dan zijn er twee legen vakken. Die moet je dan invullen.

In principe staat dit ook gewoon uitgelegd op hun site. Maar zoiets moet je je dan voorstellen. Het gaat ook niet zozeer om de figuren maar meer om het patroon wat je moet herkennen. Ik denk dat IQ testen oefenen de beste voorbereiding kan zijn.


Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #26 Gepost op: 28 november 2016, 18:12:46
Citaat van: Proost link=msg=1463493 date=1480352798
Vind ik een lastige vraag. Ik heb in mijn hele zoektocht van voorbereidingen nog niets gevonden wat op de vragen lijkt die je daar krijgt.

Wat ik erg lastig vond waren de letterfiguren. het lijkt een beetje op de afbeelding hieronder maar dan met het alfabet:

Denk hier dan nog een kruis en een cirkel figuur met letters bij en dan zijn er twee legen vakken. Die moet je dan invullen.

In principe staat dit ook gewoon uitgelegd op hun site. Maar zoiets moet je je dan voorstellen. Het gaat ook niet zozeer om de figuren maar meer om het patroon wat je moet herkennen. Ik denk dat IQ testen oefenen de beste voorbereiding kan zijn.

Bij voorbaat dank.
Ik was me al bewust dat deze testen niet lijken op de daadwerkelijke CCT. Echter denk ik dat het oefenen van dit soort testen mij helpt om sneller de verbanden te leggen (heb namelijk vernomen dat de vragen tijdsgebonden zijn).


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #27 Gepost op: 28 november 2016, 18:15:34
Citaat van: Napoleon link=msg=1463497 date=1480353166
Bij voorbaat dank.
Ik was me al bewust dat deze testen niet lijken op de daadwerkelijke CCT. Echter denk ik dat het oefenen van dit soort testen mij helpt om sneller de verbanden te leggen (heb namelijk vernomen dat de vragen tijdsgebonden zijn).
Ja dat is ook nog een leuk iets ja. Ik meende er best veel op te kunnen lossen maar had er simpelweg de tijd niet voor.
Zoals gezegd is een IQ test een goede voorbereiding omdat die iets complexere verbanden kennen dat de 123test reeksen die je daar kan doen. Zonde van je tijd.


MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #28 Gepost op: 28 november 2016, 18:23:42
Goedenavond,

Is het ook mogelijk om te solliciteren als je nog bezig bent met een MBO opleiding? Ik studeer in Juni 2017 af.


Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #29 Gepost op: 28 november 2016, 18:25:55
Citaat van: Proost link=msg=1463498 date=1480353334
Ja dat is ook nog een leuk iets ja. Ik meende er best veel op te kunnen lossen maar had er simpelweg de tijd niet voor.
Zoals gezegd is een IQ test een goede voorbereiding omdat die iets complexere verbanden kennen dat de 123test reeksen die je daar kan doen. Zonde van je tijd.
Heb je werkelijk zo weinig tijd?
Citaat van: MW link=msg=1463501 date=1480353822
Goedenavond,

Is het ook mogelijk om te solliciteren als je nog bezig bent met een MBO opleiding? Ik studeer in Juni 2017 af.

Er wordt tijdens de briefselectie geselecteerd naar de benodigde eisen. Eén van die eisen is dat je in het bezit moet zijn van een MBO-4 of HAVO/VWO diploma. Ik kan het mis hebben natuurlijk.