BOA schrijft boete uit voor verkeerd geparkeerd politievoertuig

Auteur Topic: BOA schrijft boete uit voor verkeerd geparkeerd politievoertuig  (gelezen 21008 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

coppess

  • aspirant pol
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Goedemorgen!

Vandaag zag ik het volgende artikel op GeenStijl:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/11/gerechtigheid_boa_bekeurt_poli.html

Enigszins verbaasd, moest ik er toch wel om lachen. Wat vinden jullie hiervan?




Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #1 Gepost op: 30 november 2016, 10:11:25
Zoals altijd zie je niet het hele plaatje. Waarom die bus daar staat weet ik niet dus ik kan er ook niet echt een oordeel over geven.


coppess

  • aspirant pol
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #2 Gepost op: 30 november 2016, 10:14:37
Ben ik volledig met je eens Napoleon,

Daarom zal ik de vraag meer aanpassen. Vind je dat de politie hierom überhaupt bekeurd zou moeten worden, of is dit een praktische manier van parkeren in het geval van een spoedmelding?


Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #3 Gepost op: 30 november 2016, 10:17:36
Citaat van: coppess link=msg=1463869 date=1480497277
Vind je dat de politie hierom überhaupt bekeurd zou moeten worden, of is dit een praktische manier van parkeren in het geval van een spoedmelding?
Nee, ze staan er ook niet zonder reden ga ik vanuit. Maarja, dat is een aanname.


coppess

  • aspirant pol
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #4 Gepost op: 30 november 2016, 10:23:24
Nee precies! Bovendien heeft de politie indien het noodzakelijk is voor de dienst, ontheffing van een aantal verkeersregels, waaronder parkeerverboden. Ik ben dan ook benieuwd of ze hebben uitgezocht waarom die politiewagen daar staat.


Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #5 Gepost op: 30 november 2016, 10:25:46
Zelf denk ik dat t gewoon agentje plagen is. Maar dan nog, ik weet de intentie ook niet van de BOA... dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #6 Gepost op: 30 november 2016, 10:27:49
Het kan allemaal nog veel erger. Parkeerbeheer Amsterdam heeft het in het verleden gepresteerd om o.a. lijkenwagens, ambulances van wielklemmen te voorzien.
Het grote voordeel was dat de veel politieagenten ook gingen spreken over de "afdeling parkeerterreur" met alle consequenties van dien tijdens een dispuut met een figuur van parkeerterreur of als een dergelijk figuur in moeilijkheden kwam de politie "helaas geen tijd had".


coppess

  • aspirant pol
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #7 Gepost op: 30 november 2016, 10:30:01
@Thor
Ik ben geen Amsterdammer, dus ik heb het nooit meegemaakt, maar dat is toch waanzin... Kwestie van gezond verstand gebruiken.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #8 Gepost op: 30 november 2016, 10:33:03
Heeft de politie niet gewoon altijd RVV vrijstelling en is dus de boete ongeldig?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #9 Gepost op: 30 november 2016, 11:02:17
Citaat van: coppess link=msg=1463877 date=1480498201
@Thor
Ik ben geen Amsterdammer, dus ik heb het nooit meegemaakt, maar dat is toch waanzin... Kwestie van gezond verstand gebruiken.

Daar hoef je echt geen Amsterdammer voor te zijn. Ook voertuigen van argeloze buitenlanders waarvan de ruiten waren ingeslagen en volledig leeg gejat werden door de dames en heren geklemd, verder werd geen actie ondernomen om het voertuig ergens veilig te stellen.
De figuur bij het opslagterrein waar de waar de voertuigen door de toenmaals vele kraanwagens van parkeerbeheer, ze hadden het maar druk mee, naar toe werden gebracht vertoefde in een ruimte met tralies en kogelvrij glas. De gemeentelijke ombudsman mevrouw Salomons heeft het dan ook meerder malen de meest gehate dienst van Amsterdam genoemd ! Klemmen en wegslepen is inmiddels verleden tijd.
Overigens de zwaar gesubsidieerde Melkert banen (parkeerbeheer) hebben onderussen wel miljoenen voor de Gemeente Amsterdam opgebracht.