BOA schrijft boete uit voor verkeerd geparkeerd politievoertuig

Auteur Topic: BOA schrijft boete uit voor verkeerd geparkeerd politievoertuig  (gelezen 20999 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10 Gepost op: 30 november 2016, 11:34:09
Citaat van: Proost link=msg=1463879 date=1480498383
Heeft de politie niet gewoon altijd RVV vrijstelling en is dus de boete ongeldig?

Alleen als het gebruik van de vrijstelling nodig is voor de opgedragen taak. Dat is vrij breed. Fout parkeren naast de snackbar kan ook al vallen onder het gebruik omdat je de dienstauto dichtbij nodig hebt als er een spoedmelding komt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #11 Gepost op: 30 november 2016, 11:35:54
Er bestaat een grote misvatting over de vrijstellingen van de politie. Ja we hebben een vrijstelling van het RVV, maar dat betekent niet dat de gemeentelijke BOA's niet kunnen schrijven. Zij schrijven in veel gevallen namelijk niet op het RVV maar ze innen gemeentelijke parkeerbelasting, daar heeft de politie geen vrijstelling voor.
Overigens vind ik dat ook erg triest als ze opvallende auto's daarin meenemen, maar goed.

Hoe het in bovenstaande situatie is weet ik overigens niet.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


coppess

  • aspirant pol
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #12 Gepost op: 30 november 2016, 12:07:52
Ik vind ook dat een politieauto, wanneer in dienst, altijd zodanig geparkeerd moet staan dat deze snel weg kan rijden als er een spoedmelding is. BOA en politie zouden samen moeten werken en niet tegen, zoals in dit geval.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #13 Gepost op: 30 november 2016, 12:51:28
Citaat van: coppess link=msg=1463892 date=1480504072
Ik vind ook dat een politieauto, wanneer in dienst, altijd zodanig geparkeerd moet staan dat deze snel weg kan rijden als er een spoedmelding is. BOA en politie zouden samen moeten werken en niet tegen, zoals in dit geval.

Uitwassen onder BOA's,politie en overige hulpverleners zijn er en zal je altijd wel houden. Naarmate het aantal BOA's etc. in soorten en aantallen toeneemt en het toezicht van hogerhand door o.a. de verregaande versnippering afneemt zullen dergelijke incidenten in aantal en ernst kunnen toenemen.


coppess

  • aspirant pol
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #14 Gepost op: 30 november 2016, 13:10:19
Citaat van: Thor link=msg=1463897 date=1480506688
Uitwassen onder BOA's,politie en overige hulpverleners zijn er en zal je altijd wel houden. Naarmate het aantal BOA's etc. in soorten en aantallen toeneemt en het toezicht van hogerhand door o.a. de verregaande versnippering afneemt zullen dergelijke incidenten in aantal en ernst kunnen toenemen.

Als jouw theorie klopt zou het dus betekenen dat het onderlinge 'pestgedrag' toe zou kunnen nemen? Ik mag toch hopen van niet. Ik blijf van mening dat BOA en Politie samen voor hetzelfde doel strijden en elkaar dus aan moeten vullen!


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #15 Gepost op: 30 november 2016, 13:12:36
Het is niet alleen het gebrek aan toezicht van hogerhand maar ook de insteek van handhaving. Veel boetes die handhavers uitschrijven, komen ten goede aan de inkomsten van de gemeente. Hier wringt de schoen want het lijkt nu meer om omzet dan om handhaving te gaan.


Rens Hulman

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
Reactie #16 Gepost op: 30 november 2016, 14:40:32
Ik ben benieuwd of er vanuit politie, handhaving of de betreffende gemeente nog een verklaring komt, zeker nu het zo massaal uitgemeten wordt in het (online) nieuws. Iemand uit de regio met een ppk die even voorlichting belt? ;)




guest15549

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 30 november 2016, 15:16:56
Citaat van: DiNozzo link=msg=1463884 date=1480502049
Alleen als het gebruik van de vrijstelling nodig is voor de opgedragen taak. Dat is vrij breed. Fout parkeren naast de snackbar kan ook al vallen onder het gebruik omdat je de dienstauto dichtbij nodig hebt als er een spoedmelding komt.

Maar hoe werkt dat in de praktijk dan? Als jij op een dienst 4 snelheidsboetes en 1 parkeerbon van BOA die z'n quotum moet halen verzamelt moet je ze stuk voor stuk uitleggen bij je leidinggevende..?


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #19 Gepost op: 30 november 2016, 15:34:43
Citaat van: kaytje19 link=msg=1463927 date=1480514578
http://steenwijkerland.nieuws.nl/gemeente/21182/handhavers-politiebus-was-ludieke-actie/

Zie hier het bewijs dat BOA's totaal niks toevoegen, want ook buiten een noodsituatie heeft de politie een volledige vrijstelling van RVV1990, en is dus niet gebonden om een parkeerschijf te gebruiken(mompelt iets met uitvoering van taken).