BOA schrijft boete uit voor verkeerd geparkeerd politievoertuig

Auteur Topic: BOA schrijft boete uit voor verkeerd geparkeerd politievoertuig  (gelezen 21017 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #30 Gepost op: 1 december 2016, 21:50:15
Citaat van: Bollie link=msg=1463939 date=1480516483
Zie hier het bewijs dat BOA's totaal niks toevoegen, want ook buiten een noodsituatie heeft de politie een volledige vrijstelling van RVV1990, en is dus niet gebonden om een parkeerschijf te gebruiken(mompelt iets met uitvoering van taken).
toch wel...veel ergenissen  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #31 Gepost op: 1 december 2016, 22:14:19
Als je dat nuttig vind, dan ja, daar ken je BOA's goed voor gebruiken, mensen over de rooie krijgen...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #32 Gepost op: 1 december 2016, 22:46:50
Citaat van: Bollie link=msg=1464142 date=1480626859
Als je dat nuttig vind, dan ja, daar ken je BOA's goed voor gebruiken, mensen over de rooie krijgen...
Ik moest een paar keer lezen maar het is "kan je" (en "je vindt").  98uiye


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #33 Gepost op: 1 december 2016, 22:51:49
Citaat van: DiNozzo link=msg=1463884 date=1480502049
Alleen als het gebruik van de vrijstelling nodig is voor de opgedragen taak. Dat is vrij breed. Fout parkeren naast de snackbar kan ook al vallen onder het gebruik omdat je de dienstauto dichtbij nodig hebt als er een spoedmelding komt.

Vrijstelling of niet,de politie mag vwb mij betreft in alle redelijkheid wel afwijken van alle wetten en wetjes en regels en regeltjes. Het zijn tenslotte ook mensen !
Politieagenten die te water springen,politieagenten die ouderen die uit bed zijn gevallen weer even snel en zonder bombarie in bed terug tillen,een brandend huis in gaan om mensen te redden en bij al dat soort gevallen kunnen/zullen ze mogelijk de alom bekende regels,regeltjes etc  wel eens overtreden of gewoon aan hun laars lappen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #34 Gepost op: 2 december 2016, 02:19:14
Wat een bull....

Ja politie heeft ontheffing RVV voor de uitvoerende taak.

Dat betekend niet dat ze altijd ontheffing hebben. In de ontheffing staat ook een regeltje "indien niet anders mogelijk" oid.  Dat betekend dat een agent die voor de dienst boodschappen doet niet de eerste uitruk is en dus normaal kan parkeren. Ja ik weet de uitleggen die je als AO kan geven om aan de ontheffingen gehoor te geven, maar dat is juist het misbruik waar men het o ver heeft.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #35 Gepost op: 2 december 2016, 07:22:15
Jij ziet het als misbruik, ik zie het als noodzakelijk uitvoering van de taak, politiemensen (zeker noodhulp) die in dienst zijn, moeten als de vraag er is gelijk wegkunnen, zelfde geld ook voor de brandweer, daar ook maar gelijk ontheffing voor intrekken.  :(


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #36 Gepost op: 2 december 2016, 08:53:38
Citaat van: HIT link=msg=1464188 date=1480641554
Wat een bull....

Ja politie heeft ontheffing RVV voor de uitvoerende taak.

Dat betekend niet dat ze altijd ontheffing hebben. In de ontheffing staat ook een regeltje "indien niet anders mogelijk" oid.  Dat betekend dat een agent die voor de dienst boodschappen doet niet de eerste uitruk is en dus normaal kan parkeren. Ja ik weet de uitleggen die je als AO kan geven om aan de ontheffingen gehoor te geven, maar dat is juist het misbruik waar men het o ver heeft.

Als je begint over bullshit moet je wel eerst zelf de feiten op orde hebben. De politie heeft geen ontheffing maar een vrijstelling. Het door jou genoemde zinnetje komt nergens terug. Ik zal het je makkelijk maken: hier is de volledige vrijstelling te lezen.

Ik ben altijd oproepbaar. Daarom is mijn pauze ook betaald. Als ik dus even bij de supermarkt naar binnen loop of de Chinees in stap ben ik nog steeds op de "uitruk" en voor alles oproepbaar. En zo is het regelmatig voorgekomen dat ik mijn Turkse pizza zit op te eten onderweg naar een ongeval of reanimatie. Dan is het toch handig dat ik geen 300 meter hoef te sprinten voordat ik weg kan maar de auto gewoon voor de deur staat. Als elke seconde telt...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #37 Gepost op: 2 december 2016, 09:13:13


Ik ben altijd oproepbaar. Daarom is mijn pauze ook betaald. Als ik dus even bij de supermarkt naar binnen loop of de Chinees in stap ben ik nog steeds op de "uitruk" en voor alles oproepbaar. En zo is het regelmatig voorgekomen dat ik mijn Turkse pizza zit op te eten onderweg naar een ongeval of reanimatie.
Ik denk dat het gaat om hoe je de tekst uit je link leest:
Als je op weg bent naar een melding oid en je rijdt door het rode licht, ben je met je taak bezig en maak je gebruik van je vrijstelling. Als je op weg bent naar de Chinees of Turk om een maaltijd te scoren, is de insteek anders oftewel je bent niet actief bezig met je politietaak. Rijd je dan ook door rood? Je maakt dan geen gebruik maar misbruik van de vrijstelling. Ik zie dat ook zo voor wat betreft parkeren. Een excuus aandragen wil niet zeggen dat het juridisch klopt.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #38 Gepost op: 2 december 2016, 09:56:43
Er wordt nu de nodige aandacht besteed aan het even neerzetten van een politievoertuig omdat het voor een ieder zo zichtbaar is.
De parkeerbeheerders en ook (gemeente) ambtenaren etc. parkeren hun voertuigen gratis in de gemeente garages waar de burger buiten vaak dik moet betalen bij de parkeermeters. Worden deze "inkomsten in natura" die per maand behoorlijk kunnen oplopen ook opgegeven aan de belastingdienst ?
Onze boekhouder heeft ooit eens een dispuut gehad met de belastingdienst over het verstrekken van gratis lunches aan het personeel. Ik ben daar tenslotte zelf even naartoe  gegaan, parkeren daar 4 euro per uur, dus 32 euro/dag. Nadat ik had gevraagd hoe de betreffende belastingfiguur dat deed, die stond dus gratis in de garage, was het dispuut over "inkomsten in natura" verdacht snel over.
En dan wat er allemaal "afstuift" waar onderleveranciers/aannemers etc. in opdracht van de overheid contracten uitvoeren, dat ziet de burger niet en zo kunnen we voorlopig wel even doorgaan.
Dat een politievaartuig even uit Rotterdam naar de Chinees in Scheveningen vaart of dat politievoertuigen dubbel geparkeerd, soms ook nog eens achter elkaar, stonden bij de befaamde Chinees in de Roetersstraat te Amsterdam is nmm wel iets waarover het een en ander kan worden opgemerkt.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #39 Gepost op: 2 december 2016, 10:23:14
Citaat van: Thor link=msg=1464226 date=1480669003
Er wordt nu de nodige aandacht besteed aan het even neerzetten van een politievoertuig omdat het voor een ieder zo zichtbaar is.
De parkeerbeheerders en ook (gemeente) ambtenaren etc. parkeren hun voertuigen gratis in de gemeente garages waar de burger buiten vaak dik moet betalen bij de parkeermeters. Worden deze "inkomsten in natura" die per maand behoorlijk kunnen oplopen ook opgegeven aan de belastingdienst ?
Onze boekhouder heeft ooit eens een dispuut gehad met de belastingdienst over het verstrekken van gratis lunches aan het personeel. Ik ben daar tenslotte zelf even naartoe  gegaan, parkeren daar 4 euro per uur, dus 32 euro/dag. Nadat ik had gevraagd hoe de betreffende belastingfiguur dat deed, die stond dus gratis in de garage, was het dispuut over "inkomsten in natura" verdacht snel over.
En dan wat er allemaal "afstuift" waar onderleveranciers/aannemers etc. in opdracht van de overheid contracten uitvoeren, dat ziet de burger niet en zo kunnen we voorlopig wel even doorgaan.
Dat een politievaartuig even uit Rotterdam naar de Chinees in Scheveningen vaart of dat politievoertuigen dubbel geparkeerd, soms ook nog eens achter elkaar, stonden bij de befaamde Chinees in de Roetersstraat te Amsterdam is nmm wel iets waarover het een en ander kan worden opgemerkt.
Mijn vrouw werkt voor een overheid en daar krijg ze echt niet zo maar een parkeervergunning voor de garage. Je gaat maar op de fiets of met OV is het beleid. Alleen uitzonderingen krijgen nog een plek in de garage.

En volgens mij klopt de topic titel ook niet meer: Er is helemaal geen boete uitgedeeld.