BOA schrijft boete uit voor verkeerd geparkeerd politievoertuig

Auteur Topic: BOA schrijft boete uit voor verkeerd geparkeerd politievoertuig  (gelezen 21000 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #70 Gepost op: 11 december 2016, 13:13:01
Zoveel administratie is het niet hoor; zoals CopVR3 zegt maak je per dienst tientallen/honderden keren gebruik van de vrijstelling. Het is onmogelijk om dat allemaal op papier te zetten.
Alleen bepaalde momenten zet je wel op papier, bijvoorbeeld wanneer je geflitst bent of wanneer je een erg (voor het publiek)'asociale' actie hebt gehad.

In de gevallen van een melding, staandehouding etc. heb je meestal toch alles op papier (mutatie, mini) en kan je daar al op terugvallen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #71 Gepost op: 11 december 2016, 21:35:10


Alleen bepaalde momenten zet je wel op papier, bijvoorbeeld wanneer je geflitst bent...

Zelfs dat doe ik niet. Is ondoenlijk met al die flitspalen.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #72 Gepost op: 11 december 2016, 21:52:36
Citaat van: HIT link=msg=1465969 date=1481454638
Lees hem eens helemaal, dan vind je ook het gedeelte dat zegt dat bij een oproep de pauze komt te vervallen en bij herhaalde oproep de tussenliggende tijd ( gelijk of minder dan een half uur ) moet worden gezien als werktijd.
Ook staat er dat de pauzes wel moeten worden gecompenseerd waarmee wordt bedoeld dat door de oproep gemiste pauze moet worden ingehaald.

Jij leest alleen maar de ATW, maar in het Atb staan een aantal uitzonderingen. Jij verwijst in bovenstaande naar artikel 5:9 lid 7 van de ATW. Hierin gaat het om de toepassing van (o.a.) lid 2 van dit artikel, maar in het door mij genoemde artikel in het Atb, wordt nu juist lid 2 van dit artikel in de ATW niet van toepassing verklaard. Dus ja, ik heb hem helemaal gelezen, maar lees jij nu ook eens het Atb, want daarin staan nog veel meer uitzonderingen op de ATW.

Citaat van: HIT link=msg=1465969 date=1481454638
Verder staat er bij consignatie diensten een wettelijke toegestane hoeveelheid van deze diensten.

Inderdaad staat er bij consignatie (zonder dienst, want het gaat niet om diensten), zowel tijdens de dagelijkse/wekelijkse rust en pauze, een maximum hoeveelheid in de ATW. Maar in het door mij genoemde arikel in het Atb is dit maximum (onder bepaalde voorwaarden) dus niet meer van toepassing voor consignatie tijdens pauzes.

En nogmaals, in welk artikel kan ik in de ATW iets lezen over de beloning van pauzes?


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #73 Gepost op: 11 december 2016, 23:15:56
Citaat van: CopVR3 link=msg=1466105 date=1481488510
Zelfs dat doe ik niet. Is ondoenlijk met al die flitspalen.

Ik werk zelf in de binnenstad dus het aantal flitspalen is hier op één hand te tellen. Daarom zet ik het altijd wel even kort in de mutatie als ik een rood lichtje heb gepakt en zeker weet dat ik geflitst ben. Als je in een buitengebied werkt waar veel flitsers staan begrijp ik dat je dat niet constant gaat muteren.

Ik weet niet binnen welke eenheid jij werkt, maar ik heb in de wandelgangen weleens vernomen dat het hier in regio Den Haag zo geregeld is dat alle opvallende voertuigen (incl ambu en brandweer) er standaard al tussenuit gehaald worden. Mochten ze toch binnen komen aan het bureau is vaak toch niet terug te halen wie er op dat moment in het voertuig gereden heeft.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #74 Gepost op: 12 december 2016, 19:38:14
Klopt, bij ons worden ze er ook standaard uitgehaald. Toch muteer ik het meestal wel.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.