Officiële berisping voor bevelvoerder brandweer Ulvenhout na brand tractor

Auteur Topic: Officiële berisping voor bevelvoerder brandweer Ulvenhout na brand tractor  (gelezen 2707 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
http://www.bndestem.nl/regio/breda/ulvenhout/veroorzaken-brand-tractor-offici%C3%ABle-berisping-voor-bevelvoerder-brandweer-ulvenhout-1.6700935
http://www.bndestem.nl/regio/breda/alphen-chaam/tractor-vliegt-in-brand-op-markweg-in-strijbeek-1.6309501
http://www.bndestem.nl/regio/breda/brandweerman-uit-ulvenhout-veroorzaakte-tractorbrand-in-strijbeek-1.6465394

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2553971263/Brandweerman+mogelijk+gestraft+voor+ongeluk+met+tractor+in+Strijbeek.aspx

Een vrijwillige bevelvoerder van de Brandweer Ulvenhout heeft met zijn tractor een ongeluk en brand veroorzaakt. Persoonlijk vind ik het tegenstrijdige maatregel zeker gezien dat ze het als een voorbeeldfunctie beschouwen bij de leiding. Zeker ook gezien de interne communicatie. Verder ga ik niks en wil ik zeggen over dit geval.




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Gelukkig houdt men zich als 'werkgever' bezig met een fout die deze meneer in privétijd, in privésferen gemaakt heeft. Dat haalt mooi de aandacht af van het verhaal dat de 2 dichtstbijzijnde blusgroepen niet konden uitrukken wegens onderbezetting.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
De brandweermanagers in Nederland kampen met een luxeprobleem, een chronisch overschot aan vrijwiligers. Je kan het je dan veroorloven om je onderknuppels op deze wijze af te straffen ondanks dat het helemaal nergens op slaat.

Als deze landbouwer gestraft moet worden is het een zaak van politie, openbaar ministerie en de rechtbank. Zij straffen voor economische en verkeersdelicten.

De bureaucraten van de brandweer hebben ook even zelf bedacht dat een vrijwillige bevelvoerder maatschappelijk een voorbeeldrol dient te vervullen. Ik vraag me af of het ook geldt voor de zieke brandweerdirecteur uit Zeeland.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: oma link=msg=1464299 date=1480687356
De bureaucraten van de brandweer hebben ook even zelf bedacht dat een vrijwillige bevelvoerder maatschappelijk een voorbeeldrol dient te vervullen. Ik vraag me af of het ook geldt voor de zieke brandweerdirecteur uit Zeeland.
Wij horen ook niks meer over een eventueel samengaan van VRZ en VRMWB...
Voorbeeldfunctie , ik snap hem ergens wel. Je moet het niet zwaarder maken dan het is, een ongeval in de privé sfeer  door iemand die  op basis van zijn functie bij de brandweer en jarenlange inzetten, oefeningen en cursussen beter moeten weten.


Brandslanghaspelhouder

  • manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Het is mij niet duidelijk waarvoor hij dan berispt wordt.

Dat hij brandstof vervoert in daarvoor bestemde tanks? Vrij gebruikelijk in de agrarische en bouwsector.
Dat de tanks op de weg terecht zijn gekomen door... Stuurfout? Technisch mankement? Niet(goed) vastgemaakt? Tja.
Dat de tanks daardoor lek zijn gegaan, en de brandstof in brand is gevlogen? Ja dat doet diesel, in brand vliegen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: PBees link=msg=1464474 date=1480775393
Wij horen ook niks meer over een eventueel samengaan van VRZ en VRMWB...
Voorbeeldfunctie , ik snap hem ergens wel. Je moet het niet zwaarder maken dan het is, een ongeval in de privé sfeer  door iemand die  op basis van zijn functie bij de brandweer en jarenlange inzetten, oefeningen en cursussen beter moeten weten.

Een openbaar bestuurder zou ook beter moeten weten. Als je integriteit ter discussie staat, stap je op en meld je jezelf niet ziek. Het is mij ook niet duidelijk waarom deze bevelvoerder berispt wordt.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Dan gaan we het ook hebben over drankgebruik van managers, rijgedrag van managers, ethisch gedrag ten opzichte van (vrouwelijke) collega's enz. Ofwel, iedereen heeft een voorbeeldfunctie te vervullen. En een incident in privé tijd wat geen opzettelijk iets is moet je laten waar het hoort. Bij justitie. Zodra die vind dat zijn vrijwillige functie iets te maken heeft met dit ongeval is het tijd om het intern op te pakken