Sollicitatie Mo12345 (Politiekundige Midden-Nederland)

Auteur Topic: Sollicitatie Mo12345 (Politiekundige Midden-Nederland)  (gelezen 3269 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mo12345

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Gepost op: 3 december 2016, 21:54:22
Hallo allemaal,

Even kort voorstellen. Ik ben Mo12345 ben 20 jaar oud en kom uit het oosten van het land. Ik ben geboren in Utrecht en wil graag terug daar naar toe verhuizen. Heb daarom ook gesolliciteerd voor de regio Midden-Nederland. Ik hou van sporten en actief bezig zijn. Heb mijn zwart band in judo en volg de sociale media kanalen van de politie op de voet (pro24/7, politievlogger janwillem etc). Ik heb de havo afgerond en momenteel doe ik de HBO ALO (1e graad leeraar opleiding academie lichamelijke opvoeding) oftewel gymleraar ;). Waarbij ik uiteraard veel actief bezig ben, maar ook veel met les en leiding geven bezig ben.

Ik heb al een keer eerder gesolliciteerd toen ik net 18 was. Voor dezelfde functie bij dezelfde regio. Eerste selectie dag erg goede goede scores gehaald bij de cognitieve capaciteiten test (bijna maximaal). En zat bij de fysieke test ruim onder de tijd van het parcours. 2e selectie dag erg fijn gesprek gehad met de psycholoog en rollenspel ging ook goed. Voor mijn gevoel was ik er wel doorheen... maar helaas ging kreeg ik toch een brief thuis dat ik toch was afgevallen. Telefonisch een gesprekje gehad met de psycholoog voor wat tekst en uitleg. Die gaf aan dat de concurrentie erg hoog was en dat de voorkeur uit ging naar mensen met een hbo / wo diploma of wat meer levenservaring. Ze zei dat de scores op zich best goed waren maar dat de concurrentie nou eenmaal erg hoog was. Uiteraard was ik erg teleurgesteld aangezien ik nog geen plan B had voor de toekomst en al mijn pijlen had gezet op de politie academie.

Afgelopen week zag ik dat er nieuwe vacatures voorbij kwamen voor politiekundige (start augustus 2017). Heb er goed over nagedacht want ik heb het op mijn huidige opleiding best wel naar mijn zin. Maar kwam toch tot de conclusie dat mijn hart toch echt wel bij de politie ligt.




MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #1 Gepost op: 3 december 2016, 22:04:14
Leuk dat je het nog een keer gaat proberen! Hier iemand die het vorig jaar ook heeft geprobeerd maar toen afviel op de cct. Nu volg ik ook een docentenopleiding maar mijn hart ligt toch echt bij de politie. Ik ga je sollicitatie volgen, succes! 0098


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2017, 15:15:46
Inderdaad goed om het niet meteen op te geven. Wat je niet hebt aan opleidingsniveau kan je compenseren door levens- of relevante werkervaring. Succes!
Aspirant