Tijdens de opleiding al aanmelden bij het politiecollectief?

Auteur Topic: Tijdens de opleiding al aanmelden bij het politiecollectief?  (gelezen 2618 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Qboss93

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Beste mensen!

Nadat ik de selectieprocedure voor politiekundige (Zeeland- West Brabant) succesvol heb afgerond gaat het in februari dan eindelijk beginnen!
Omdat ik in Zeeuws-Vlaanderen woon en er niet veel werkgelegenheid is in de regio, ben ik werkzaam in België. Dit heeft als gevolg dat ik momenteel een Belgische zorgverzekering heb.

Nu ik straks dus aan de opleiding bij de politie ga beginnen moet ik weer overschakelen naar een Nederlandse zorgverzekering. Nu weet ik dat via CZ het politiecollectief bestaat, het zogenaamde PZP.

Omdat CZ mij geen antwoord kon geven op de vraag wanneer je hiervoor mag aanmelden dacht ik; ik gooi het balletje even hier!

Concreet dus, mijn vraag is: Kan ik mij, nu ik aangesteld ben, al aanmelden bij het PZP? Of mag je je aanmelden bij het PZP tijdens de opleiding, of is dat alleen maar als je echt werkzaam bent -Lees; werkzaam, dus pas na de opleiding-?

Alvast bedankt!




Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #1 Gepost op: 7 december 2016, 10:59:54
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Wat ik overigens wel weet is dat de collectiviteitsverzekering van de Politie via CZ niet echt goedkoper is dan andere collectiviteitsverzekeringen (van CZ). Mocht je dus via een andere weg collectief verzekerd kunnen worden is dat wel een optie. Weet je zeker dat je dit vooraf al kan regelen.


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #2 Gepost op: 7 december 2016, 11:18:11
Citaat van: Qboss93 link=msg=1465095 date=1481104482
Beste mensen!

Nadat ik de selectieprocedure voor politiekundige (Zeeland- West Brabant) succesvol heb afgerond gaat het in februari dan eindelijk beginnen!
Omdat ik in Zeeuws-Vlaanderen woon en er niet veel werkgelegenheid is in de regio, ben ik werkzaam in België. Dit heeft als gevolg dat ik momenteel een Belgische zorgverzekering heb.

Nu ik straks dus aan de opleiding bij de politie ga beginnen moet ik weer overschakelen naar een Nederlandse zorgverzekering. Nu weet ik dat via CZ het politiecollectief bestaat, het zogenaamde PZP.

Omdat CZ mij geen antwoord kon geven op de vraag wanneer je hiervoor mag aanmelden dacht ik; ik gooi het balletje even hier!

Concreet dus, mijn vraag is: Kan ik mij, nu ik aangesteld ben, al aanmelden bij het PZP? Of mag je je aanmelden bij het PZP tijdens de opleiding, of is dat alleen maar als je echt werkzaam bent -Lees; werkzaam, dus pas na de opleiding-?

Alvast bedankt!


Je bent werkzaam vanaf dag 1 op de academie.  Je kunt dus tijdens de opleiding dit al regelen. Meestal komt de PZP aan het begin van jouw opleiding op de academie langs. Dit is vaak samen met de bonden.


Qboss93

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #3 Gepost op: 7 december 2016, 16:09:21
Citaat van: Proost link=msg=1465096 date=1481104794
Wat ik overigens wel weet is dat de collectiviteitsverzekering van de Politie via CZ niet echt goedkoper is dan andere collectiviteitsverzekeringen (van CZ).

Dat viel mij na wat zoekwerk inderdaad ook al op..
Ik wacht dan maar af tot dat aan bod komt bij de academie  O0


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #4 Gepost op: 7 december 2016, 19:22:30
Ik had het zelf nadat ik was aangesteld alvast geregeld, zodat mijn verzekering op de eerste dag van mijn opleiding bij CZ ondergebracht was.


Qboss93

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #5 Gepost op: 7 december 2016, 19:58:15
Citaat van: Daniel! link=msg=1465174 date=1481134950
Ik had het zelf nadat ik was aangesteld alvast geregeld, zodat mijn verzekering op de eerste dag van mijn opleiding bij CZ ondergebracht was.

Oke dan Daniel! Dat was dus eigenlijk mijn vraag. Dat is dus blijkbaar mogelijk alvorens je daadwerkelijk met de opleiding begonnen bent?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #6 Gepost op: 7 december 2016, 20:06:06
Citaat van: Qboss93 link=msg=1465189 date=1481137095
Oke dan Daniel! Dat was dus eigenlijk mijn vraag. Dat is dus blijkbaar mogelijk alvorens je daadwerkelijk met de opleiding begonnen bent?
Ja ik had aan mijn aanstellingsbesluit voldoende