BHV training: waar?

Auteur Topic: BHV training: waar?  (gelezen 6638 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Gepost op: 8 december 2016, 22:16:14
Ik klap er voor de input van andere BHV-ers eens een poll in.




Achterkamp

  • Operator
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Bedrijfs en vrijwillig EHBO-er met passie
Reactie #1 Gepost op: 20 december 2016, 10:51:07
Mis argumenten, pro's en contra's.
Velen willen wel helpen, een enkeling doet dat ook echt.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #2 Gepost op: 23 december 2016, 01:44:00
Ik zou zeggen, brand los.

Mijn ervaring is dat ik het liefst train op het eigen bedrijf. Het is een extra mooi moment om nog eens de eigen gebouwenkennis te oefenen en de eigen procedures die makkelijk zijn op te nemen in de oefeningen. Tevens kan het geen kwaad om een buitenstaander daar eens aan te laten snuffelen.

En dat mis ik gewoon bij een trainingscentrum buiten de eigen omgeving.


helm

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 23 december 2016, 09:03:39
Ik geef de trainingen op onze locatie, het trainingscentrum. Voordelen; het is ervoor gemaakt en op ingericht, er is voldoende ruimte, 1 groep per dag, cursisten kunnen niet weggeroepen worden, veilige omgeving, veel lesmateriaal, een ontruimingsdeel waar verschillende scenario's gedaan kunnen worden.

Omdat wij ook opleiden tot Safety & Health Officer (leidinggevende BHV) kunnen die functionarissen binnen de eigen organisatie de ontruimingsoefeningen e.d. organiseren. In begin kijk ik soms nog even mee maar vaak is dat niet eens nodig en gaat het ze zelf goed af.

Mijn collega's trainen ook op de locatie van de klant. Uit de evaluaties komt naar voren dat mensen liever op het trainingscentrum de cursus volgen dan op het bedrijf.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #4 Gepost op: 23 december 2016, 16:28:44
Ik en alle andere bhv'ers bij het bedrijf waar ik werk hoeven alleen maar 1x per jaar een pop te reanimeren (en niet al te serieus, gewoon gezellig) en zijn dan kaar. 4 uurtjes per jaar. Het brnadje blussen is er alleen maar als er tijd over is en het windstil is, eigenlijk nooit dus.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 27 december 2016, 09:38:30
Citaat van: DaMook link=msg=1468679 date=1482506924
Ik en alle andere bhv'ers bij het bedrijf waar ik werk hoeven alleen maar 1x per jaar een pop te reanimeren (en niet al te serieus, gewoon gezellig) en zijn dan kaar. 4 uurtjes per jaar. Het brnadje blussen is er alleen maar als er tijd over is en het windstil is, eigenlijk nooit dus.

Hier toon je mooi mee aan hoe serieus een hoop bedrijven het BHV maar weer nemen  98uiye

Het bedrijf waar ik werk houdt de BHV en EHBO cursus op eigen bedrijf, hebben dan ook de instructeurs in huis. EHBO/BHV wordt gegeven door onze eigen EHBO instructrice en kan zij niet wordt er iemand ingehuurd. BHV (Brand/Ontruiming) wordt gegeven door onze bedrijfsbrandweer waar een aantal instructeurs opgeleid zijn. Ook andere bedrijven die op ons terein zitten maken gebruik van onze BHV opleidingsmogelijkheden.

Trainen op eigen locatie vind ik zelf prettiger, je ben minder reistijd kwijt, leert je eigen locatie en de gevaren van je eigen locatie goed kennen.
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #6 Gepost op: 28 december 2016, 08:20:24
Citaat van: Markvniel link=msg=1469168 date=1482827910
Hier toon je mooi mee aan hoe serieus een hoop bedrijven het BHV maar weer nemen  98uiye

Nog mooier, de meeste collega's doen het alleen maar omdat ze er 1x per jaar extra geld voor krijgen (geloof 300 bruto).
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


helm

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 december 2016, 09:44:29
Citaat van: Markvniel link=msg=1469168 date=1482827910
Hier toon je mooi mee aan hoe serieus een hoop bedrijven het BHV maar weer nemen  98uiye

Het bedrijf waar ik werk houdt de BHV en EHBO cursus op eigen bedrijf, hebben dan ook de instructeurs in huis. EHBO/BHV wordt gegeven door onze eigen EHBO instructrice en kan zij niet wordt er iemand ingehuurd. BHV (Brand/Ontruiming) wordt gegeven door onze bedrijfsbrandweer waar een aantal instructeurs opgeleid zijn. Ook andere bedrijven die op ons terein zitten maken gebruik van onze BHV opleidingsmogelijkheden.

Trainen op eigen locatie vind ik zelf prettiger, je ben minder reistijd kwijt, leert je eigen locatie en de gevaren van je eigen locatie goed kennen.

Zoiets kennen wij inderdaad ook; de corporate NedCert instructeur. Die is in dienst bij een grote werkgever en geeft daar een aantal keer per week trainingen. Die is tevens hoofd BHV. Heeft op het bedrijf een eigen trainingscentrum met lokaal, blusbaan, ontruimingsdeel. Die regelt intern met de zelf getrainde Safety and Health Officers alles, RIE's, oefeningen enz. enz. Dat werkt erg goed.