GRIP 1 Hulpverlening (portaal valt op auto) Gaasperdammerweg A9 - Amsterdam 10-12-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Hulpverlening (portaal valt op auto) Gaasperdammerweg A9 - Amsterdam 10-12-2016  (gelezen 26609 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TheMitchHD

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
1 van de 2 slachtoffers ongeval A9 is overleden aan verwondingen. Zojuist binnen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Eén slachtoffer ongeluk verkeersportaal A9 overleden

Op de A9 is een verkeersportaal op de snelweg terecht gekomen. Daarbij zijn twee mensen gewond geraakt. Eén van de slachtoffers is om het leven gekomen, meldt de politie vanmiddag.

Hoe de slachtoffers er aan toe zijn is niet bekend. Tenminste één van de gewonden zat bekneld en moest worden bevrijd uit het autowrak. De constructie is volgens Rijkswaterstaat uit een kraan gevallen.

lees verder: http://www.at5.nl/artikelen/163344/twee-gewonden-na-ongeval-met-verkeersportaal-a9
Samen sterk in de hulpverlening!


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Politie Amsterdam eo ‏@Politie_Adam  19 minuten geleden
#A9 ivm ongeval vermoedelijk tot ongeveer 22.00 uur afgesloten. Vermijd de A9 in de richting van Amersfoort tot die tijd.
Politie Amsterdam eo ‏@Politie_Adam  19 minuten geleden
#A9 #ongeval Een persoon met onbekend letsel naar het ziekenhuis. Een persoon overleden. Politie doet onderzoek.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Er wordt gesproken over het feit dat het portaal gevallen is tijdens het hijsen maar als ik die vrachtwagen met openstaande bak zie staan vermoed ik dat deze vrachtauto met openstaande bak tegen het portaal is aangereden. Zo'n tijdelijk portaal is een niet zo'n stevige constructie omdat het slechts H-profielen betreft die makkelijk omgaan.


okke45

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1465832 date=1481385709
Er wordt gesproken over het feit dat het portaal gevallen is tijdens het hijsen maar als ik die vrachtwagen met openstaande bak zie staan vermoed ik dat deze vrachtauto met openstaande bak tegen het portaal is aangereden. Zo'n tijdelijk portaal is een niet zo'n stevige constructie omdat het slechts H-profielen betreft die makkelijk omgaan.

Dat vermoed ik ook, kort na het ongeval stonden kiepauto (met laadbak omhoog) en graafmachine al bij het omgevallen (nood)portaal. Ik reed op parallelweg en kon dit zien door en boven het gat wat door gevallen portaal in de (tijdelijke) geluidswal was geslagen. Bovendien denk ik dat ze nooit aan iets gaan hijsen wat boven een geopende snelweg met verkeer hangt. #A9 https://twitter.com/mboa45


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Lijkt inmiddels ook bevestigd door Rijkswaterstaat:

Citaat
De stalen constructie, waarop bewegwijzeringsborden en matrixborden is bevestigd, viel waarschijnlijk door een aanrijding tijdens wegwerkzaamheden op de andere weghelft, stelt Rijkswaterstaat.

http://www.nu.nl/binnenland/4363544/dode-en-gewonde-omgevallen-ophangsysteem-verkeersbord-a9.html


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1465832 date=1481385709
Zo'n tijdelijk portaal is een niet zo'n stevige constructie omdat het slechts H-profielen betreft die makkelijk omgaan.

Jouw stuk tekst impliceert dat iets van H-profielen geen stevige constructie kan zijn, al bedoel je dat er waarschijnlijk niet mee. Het probleem zit 'm hier in de "borging" aan een vast punt. Door een te hoge kracht (moment) is de portaal gaan hellen en dan doet (zonder goed vast punt) de zwaartekracht de rest vanzelf. Het is volgens mij trouwens een constructie van kokerprofielen, en niet H-profielen.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Team Hoofdwegen ‏@POL_Hoofdwegen  25 minuten geleden
Een ieder die in de file #A9 stond bedankt voor uw begrip. U heeft zich zeer netjes gedragen, dat mag ook eens gezegd worden.
Team Hoofdwegen ‏@POL_Hoofdwegen  25 minuten geleden
Wij gaan na ruim 13 uur naar huis, maar andere collega's en diensten zijn nog steeds bezig. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Politie Amsterdam eo ‏@Politie_Adam  7 minuten geleden
Onderzoek naar toedracht #ongeval #A9 duurt vermoedelijk tot na middernacht. Het is nog onduidelijk hoe het heeft kunnen gebeuren.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Dode en gewonde bij ongeval A9

Laatste update:
10-12-2016 | 23:29
Amsterdam - Op zaterdag 10 december zijn een dode en een gewonde gevallen bij een ongeval met een verkeersportaal op de A9. De toedracht van het ongeval wordt onderzocht.

Die zaterdagmiddag viel op de A9 bij Amsterdam-Zuidoost een verkeersportaal om, waarbij het portaal een auto en een vrachtwagen raakte. De brandweer bevrijdde de personen uit de voertuigen. In de auto zat een 40-jarige vrouw uit Weesp. Zij overleed ter plekke aan haar verwondingen. De bestuurder van de vrachtwagen is een 63-jarige man uit Zutphen. Hij raakte gewond en is naar het ziekenhuis gebracht.

De politie en de arbeidsinspectie onderzoeken hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren. De snelweg is in verband met het onderzoek vermoedelijk nog tot na middernacht afgesloten.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2016/december/10/05-ongeval-a9.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet