Koppels, en wat moet er aan?

Auteur Topic: Koppels, en wat moet er aan?  (gelezen 8422 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #20 Gepost op: 19 december 2016, 18:26:14
Citaat van: Willem D. link=msg=1467735 date=1482165192
Wat dacht je van een (krachtig) LED hoofdlampje, ipv een zaklampje.
Heb je beide handen vrij voor je handelingen.

Nadeel van hoofdlamp is dat je alleen zicht hebt op waar je op kijkt. (En dus evt. iemand verblind als e diegene aan kijkt)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #21 Gepost op: 19 december 2016, 19:05:28
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1467745 date=1482168374
Nadeel van hoofdlamp is dat je alleen zicht hebt op waar je op kijkt. (En dus evt. iemand verblind als e diegene aan kijkt)
Het probleem van onbedoeld verblinden is heel makkelijk op te lossen door de hoofdlamp iets uit je kijkrichting uit te richten. Als je het slachtoffer dan rechtstreeks met je hoofd aankijkt schijn je dus ook niet onbewust in de ogen. Slechts een kwestie van oefenen.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #22 Gepost op: 19 december 2016, 20:59:52
Het "probleem" (groot woord) wat ik een beetje met koppels heb is het hoge wannabee gehalte. Dat is het tegenovergestelde van professioneel. Daarnaast heb ik soms het gevoel dat er sprake is van overcompensatie.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #23 Gepost op: 20 december 2016, 00:59:37
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1467780 date=1482177592
Het "probleem" (groot woord) wat ik een beetje met koppels heb is het hoge wannabee gehalte. Dat is het tegenovergestelde van professioneel. Daarnaast heb ik soms het gevoel dat er sprake is van overcompensatie.

Wat een ehbo-er moet met de materialen die aan mijn riem hangen (behoudens de zaklamp en verbandschaar)etc.  is mij een raadsel...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #24 Gepost op: 20 december 2016, 19:47:11
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1467877 date=1482191977
Wat een ehbo-er moet met de materialen die aan mijn riem hangen (behoudens de zaklamp en verbandschaar)etc.  is mij een raadsel...
maar jij bent ook geen EHBO'er :)


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #25 Gepost op: 20 december 2016, 20:01:57
maar jij bent ook geen EHBO'er :)

Dan zijn we benieuwd naar de uitleg van een echte EHBO-er hierover.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #26 Gepost op: 21 december 2016, 21:10:23
Mijn uitleg (ik ben EHBO'er) is hierboven te lezen: Onzinnig wannabee gedrag zonder toevoeging aan de hulpverlening. Een paar handschoenen, een zaklampje en eventueel een driekantedoek passen prima in je broekzakken. Zeker als je een rode kruis broek met veel zakken aan hebt. De rest is heel veel "kijk mij eens interessant zijn"