Amerikaanse brandweervoertuigen

Auteur Topic: Amerikaanse brandweervoertuigen  (gelezen 78605 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #410 Gepost op: 6 februari 2011, 20:23:09
Die foto's zijn geweldig Patriess  e050
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #411 Gepost op: 6 februari 2011, 20:40:55
Dat vind ik nog eens een mooie foto, en alweer een hele oude traditie.
Leuk te zien dat ze die zo nog in stand houden  O0

Kleine - beetje off-topic - anekdote:
In the old days when fire apparatus was horse-drawn, dalmatians ran in front to help guide the Firefighters to the fire. Also, many dalmatians lived in firehouses to keep the horses company and guard the firehouse. (bron: FDNY-site)
Tegenwoordig bestaat er "Hotdog" bij de FDNY, dit is een figuur/mascotte die gebruikt wordt voor brandpreventie richting kinderen. Zal familie zijn van de dalmatiër in de foto  ^-^


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #412 Gepost op: 8 februari 2011, 11:33:46
Voor wie meer wil weten over de werkwijze van New York, taakverdeling op de voertuigen, maar ook het verschil tussen de Engine en Ladder bemanningtaken en zelfs van de bijzondere eenheden volg deze link:
http://nyc.gov/html/fdny/media/video/fdny-series/index.shtml
Volgende delen zijn er al, Emergency Medical service, (ambulance) Engine Co, (Tankautospuit) Ladder Co, ( redvoertuig), Special operations, (reddingseenheden en Squad units) Fire Safety(voorlichting) en Fire Investigations(Brandonderzoek)
Voor vragen, stel ze hier op het forum vast wel iemand die er een antwoord op heeft.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #413 Gepost op: 10 mei 2011, 12:11:50
E-One heeft in Nederland een fabriek. Weet iemand hier ook of en waar in West Europa Amerikaanse brandweervoertuigen in gebruik zijn? In het verleden was er bijvoorbeeld één in gebruik in de Rotterdamse haven. Laat ik de crashtenders van Schiphol even buiten beschouwing.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #414 Gepost op: 10 mei 2011, 12:14:32
E-One heeft in Nederland een fabriek. Weet iemand hier ook of en waar in West Europa Amerikaanse brandweervoertuigen in gebruik zijn? In het verleden was er bijvoorbeeld één in gebruik in de Rotterdamse haven. Laat ik de crashtenders van Schiphol even buiten beschouwing.

E-One heeft ook de (vorige) HV van Hoofddorp geleverd en hadden de TS van Brandweer Nieuw Vennep opgebouwd. Deze laatste is terug gekocht door E-One en staat naar verluid in hun museum ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #415 Gepost op: 10 mei 2011, 22:19:19
Citaat
West Europa Amerikaanse brandweervoertuigen

Bedrijfsbrandweer DOW chemical in Terneuzen, meerdere E-One wagens. Dupont Dordrecht, E-One bluswagen, Bedrijfsbrandweer in Rotterdam, omgeving Hoogvliet, ook een E-one. Brandweer Hellevoetsluis, had/heeft meerdere E-One's als HV, AS, en Pm gehad. En dan inderdaad de wagen van de gezamenlijke brandweer Post Coloradoweg, brandweer Hoofdddopr die vele jaren een HV op amerikaanse basis heeft gehad. En vergeet niet de Crashtenders op onze burger en militaire vliegvelden.
Buiten Nederland weet ik dat er in Polen een aantal E/ones zijn geleverd. Succes met Googlen O0
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #416 Gepost op: 11 mei 2011, 10:41:02
Thanks zover :) Dat Googlen heb ik uiteraard gedaan, zonder al teveel succes. Dus vandaar mijn post hier :)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #417 Gepost op: 12 mei 2011, 00:17:12
Mooie wagens hebben ze daar zeg. En die mascotte is helemaal geweldig :D .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Bart S

  • Gast
Reactie #418 Gepost op: 19 september 2011, 22:39:04
TSU1 met spoed in New York City:


Zo..... 3 jaar na deze foto heb ik toch nog wat info opgedoken over deze truck:

FDNY Special Operations Command TSU 1 (Tactical Support Unit)
This unit holds specialized tools and equipment not usually found on other units such as chain saws for underwater use, generators, night vision goggles, portable pontoon boats, etc.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #419 Gepost op: 27 december 2011, 14:29:52
Ik zat even in wat oude albums te kijken en kwam deze tegen.



Ladderwagen T16 van San Francisco. Gemaakt in 2004.




Ladderwagen Quint1 van Flagstaff. Gemaakt in 2008.