Middelbrand (woonzorgcentrum Vredenburch) Vredenburchplantsoen - Rijswijk 11-12-2016

Auteur Topic: Middelbrand (woonzorgcentrum Vredenburch) Vredenburchplantsoen - Rijswijk 11-12-2016  (gelezen 9928 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Ik zeg nergens dat ik roken een goed idee vind. Ik vind roken sowieso dom.


Ik zal een andere vraag stellen. Kan je als directie of personeel volledig uitsluiten dat iemand van het bezoek toch stout doet, en ondank het rookverbod de pijp stiekem meebrengt voor opa die nog een keertje wil roken? Raampje open en roken maar.

Brandpreventie zit bij heel wat mensen nu eenmaal niet in hun interessegebied. Als ik ergens kom, of werk, weet ik na 5 minuten precies waar de nooduitgangen zijn, waar de blusmiddelen hangen, en uit wat deze bestaan. Ik ben het type wat blij wordt van een schuimblusser van 9l ipv een poederblusser van 6kg.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Vigilant link=msg=1466381 date=1481629300
Ik zeg nergens dat ik roken een goed idee vind. Ik vind roken sowieso dom.


Ik zal een andere vraag stellen. Kan je als directie of personeel volledig uitsluiten dat iemand van het bezoek toch stout doet, en ondank het rookverbod de pijp stiekem meebrengt voor opa die nog een keertje wil roken? Raampje open en roken maar.

Brandpreventie zit bij heel wat mensen nu eenmaal niet in hun interessegebied. Als ik ergens kom, of werk, weet ik na 5 minuten precies waar de nooduitgangen zijn, waar de blusmiddelen hangen, en uit wat deze bestaan. Ik ben het type wat blij wordt van een schuimblusser van 9l ipv een poederblusser van 6kg.

Nee, de directie kan het niet volledig uitsluiten echter kan je het niet als argument gebruiken om helemaal niets of je minimaal in te spannen om brand te voorkomen in een zorginstelling.

Als je het niet kan verdragen dat je zieke, oude opa niet mag roken moet je je opa in huis nemen en zelf voor hem gaan zorgen. Als je wilt dat professionals voor je opa gaan zorgen heb je je aan de regels te houden van de instelling.

Je kan als directie ook duidelijk maken dat je bezoekers die stout willen zijn door opa toch te laten roken de toegang tot het gebouw zal worden ontzegd omdat het stout zijn opgevat wordt als de instelling, de bewoners en het personeel in (levens)gevaar brengen.

Als je bovenstaand overdreven vindt moet je eens in een vliegtuig gaan roken en afwachten of je daarna nog welkom bent aan boord.