GRIP 3 Brand (trein op station) Stationsstraat - Kapelle 15-12-2016

Auteur Topic: GRIP 3 Brand (trein op station) Stationsstraat - Kapelle 15-12-2016  (gelezen 11145 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #10 Gepost op: 15 december 2016, 16:39:15
Wijkagent Kapelle ‏@wa_kapelle  7 minuten geleden
Grip3 trein in brand op station #kapelle. Machinist heeft het zelf geblust. Maatregelen afgeschaald. #brandweer #boa #vrz #gemeente https://pbs.twimg.com/media/CzujqVVWIAE0fBo.jpg
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #11 Gepost op: 15 december 2016, 16:39:46
Gisteren ook al remproblemen met de trein van Vlissingen richting Rotterdam. Tussen Dordrecht en Barendrecht 10 min. stil gestaan. Machinist was niet blij dat hij die trein moest rijden.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #12 Gepost op: 15 december 2016, 17:04:16
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1466899 date=1481814440
Jaja, dat snapt men wel. Maar het gaat mij erom dat de ene regio aan TIS 2.4 alleen tankautospuiten, een hv en OvD hangt, terwijl de andere daar ook nog een flink stapeltje officieren bij trommelt. De VRZ hangt -dus- standaard aan een TIS 2.4 GRIP 3 (Zoals bij een Vooralarm Groot op Schiphol GRIP2 hangt).
Hoe kan dat verschil (zo ontzettend) groot zijn?
TIS 2.4 is "grote brand in tunnel of station". Los van de vraag of het echt groot was (hier kennelijk niet) kun je je misschien eerder afvragen waarom een TIS 2.4 bij Amsterdam (waar een grote brand op een station vast grote gevolgen kan hebben) geen GRIP heeft gekregen. Misschien geen 3 maar toch...


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #13 Gepost op: 15 december 2016, 17:07:08
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1466899 date=1481814440
Hoe kan dat verschil (zo ontzettend) groot zijn?

Daar zouden de nodige verklaringen voor kunnen worden gegeven. In grote lijnen in Amsterdam is vrij veel direct bij de hand aan materieel en personeel in alle vormen en maten, in Kapelle zal dat wel wat minder zijn. En vooral hoe luidt de eerste alarmering en door wie of wat waarop de hele boel wordt uitgerukt, welke officiele en aanvullende zinvolle informatie wordt vervolgens binnen korte tijd beschikbaar gemaakt terwijl de hulpdiensten uitrukkende zijn. Zo zouden we wel even door kunnen gaan....... mogelijke impact op de directe omgeving, aantallen betrokken reizigers, paniekzaaiers etc


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #14 Gepost op: 15 december 2016, 17:11:32
Citaat van: Thor link=msg=1466922 date=1481818028
Daar zouden de nodige verklaringen voor kunnen worden gegeven. In grote lijnen in Amsterdam is vrij veel direct bij de hand aan materieel en personeel in alle vormen en maten, in Kapelle zal dat wel wat minder zijn. En vooral hoe luidt de eerste alarmering en door wie of wat waarop de hele boel wordt uitgerukt, welke officiele en aanvullende zinvolle informatie wordt vervolgens binnen korte tijd beschikbaar gemaakt terwijl de hulpdiensten uitrukkende zijn. Zo zouden we wel even door kunnen gaan....... mogelijke impact op de directe omgeving, aantallen betrokken reizigers, paniekzaaiers etc

In Zeeland hebben ze maar 1 spoorlijn, het maakt het direct cruciale infrastructuur.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #15 Gepost op: 15 december 2016, 17:23:00
Citaat van: oma link=msg=1466923 date=1481818292
In Zeeland hebben ze maar 1 spoorlijn, het maakt het direct cruciale infrastructuur.

En wel een trein per half uur en Sloterdijk.... ?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #16 Gepost op: 15 december 2016, 18:01:37
Station Sloterdijk heeft uit mijn hoofd 12 perrons. Hoeveel spoorlijnen er zijn weet ik niet exact maar ik schat minimaal 6.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #17 Gepost op: 15 december 2016, 18:06:19
Citaat van: Thor link=msg=1466925 date=1481818980
En wel een trein per half uur en Sloterdijk.... ?

Ik ken de dienstregeling niet, het is wel een belangrijke spoorlijn voor Zeeland. Langdurige stremming zal gevolgen voor veel gemeenten, bedrijfsleven en burgers hebben. Als ik het goed heb waarschuw je bij GRIP3 ook direct de Commissaris van de Koning en de Minister van Justitie in Den Haag. Beide vermoedelijk mensen met een volle agenda die je op tijd moet (voor)alarmeren als de kans is dat je ze nodig hebt, bijv. om druk uit te oefenen op ProRail of NS.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #19 Gepost op: 15 december 2016, 18:33:28
Citaat van: enrico1972 link=msg=1466929 date=1481821297
Station Sloterdijk heeft uit mijn hoofd 12 perrons. Hoeveel spoorlijnen er zijn weet ik niet exact maar ik schat minimaal 6.

6 sporen boven en 4  sporen  (kruisend) beneden  en dan sluiten er nog twee sporen met een apart perron noordelijk van het station aan dus inderdaad drukte zat