Risico Analyse

Auteur Topic: Risico Analyse  (gelezen 11366 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

medic112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Gepost op: 15 december 2016, 21:43:08
hoi collega's,

ik ben op zoek naar uitgewerkte risico-analyses van brandweer voor een werk. Zijn hier mensen die dat willen delen? Blijft voor mijn gebruik.
Graag privé.

Medic112@telenet.be




Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #1 Gepost op: 15 december 2016, 23:29:59
Ben je op zoek naar een analyse volgens een bepaalde methode? Moeten ze al reeds ingevuld zijn en waar moet de analyse over gaan? Of maakt dat niets uit?
Voor welke toepassing heb je m nodig?


medic112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #2 Gepost op: 16 december 2016, 07:34:31
beste Proost,

ik zou het willen gebruiken als leidraad om een fiche op te stellen rond 'terror' en 'toegang verschaffen tot woning door de brandweer'. Methode is niet zo belangrijk, graag wel ingevuld. Is daar iets mogelijk?

Thx


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #3 Gepost op: 16 december 2016, 10:54:47
Misschien heb je wat aan dit uitgebreide stuk (77 pag.)
PDF] Risicoanalyse - Veiligheidsregio Kennemerland
www.vrk.nl/.../Regionaal-Risicoprofiel-Kennemerland-Deelrapport-II-Risico-analyse-...


medic112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #4 Gepost op: 16 december 2016, 13:32:27
Hoi Thor,

kan het via email? Link bestaat niet.

Medic112


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #5 Gepost op: 16 december 2016, 15:04:17
Thor heeft denk ik de directe link van google gekopieerd waarbij een gedeelte van de link door ... is vervangen. Bij het googlen van het laatste stuk van de link (kopieren en plakken in google) komt dit resultaat naar boven:
Google input: Regionaal-Risicoprofiel-Kennemerland-Deelrapport-II-Risico-analyse-2.0.pdf
Google output: http://www.vrk.nl/media/472/Regionaal-Risicoprofiel-Kennemerland-Deelrapport-II-Risico-analyse-2.0.pdf

Tip voor de volgende keer O0


medic112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #6 Gepost op: 16 december 2016, 15:10:21
Bedankt!

Knap werk dat die scenario's zijn uitgeschreven. Ik zoek echter de eerder dagdagelijkse zaken zoals RA bij ontzetting gekneld persoon, toegang verschaffen tot een woning, horizontale evacuatie, gebruik kettingzaag ... en inderdaad terror.


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #7 Gepost op: 16 december 2016, 19:14:51
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


medic112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #8 Gepost op: 16 december 2016, 19:33:24
Zeer nuttig voor het opstellen van een RA, absoluut! Maar ik ben eerder op zoek naar opgestelde risico analyses zoals bijvoorbeeld volgens de methode van kinney zoals hier wordt uitgelegd.

http://www.znrfak.ni.ac.rs/SE-Journal/Archive/SE-WEB%20Journal%20-%20Vol3-3/pdf/4.pdf


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #9 Gepost op: 18 december 2016, 13:22:14
Ingevulde analyses zijn natuurlijk voor een specifieke organisatie, en kunnen voor dezelfde risicobronnen verschillende uitkomsten geven.

Voor terrorisme kun je  veel verschillende scenario's hebben, waarvoor je elk apart een Taak-Risico-Analyse (TRA) kunt opstellen.

Ik denk dat er nog niet veel TRA's zijn zoals jij ze zoekt.
Deze zullen waarschijnlijk op een wat hoger niveau zijn opgesteld, zoals "valgevaar", "blootstelling aan gevaarlijk stoffen", "psychosociale arbeidsbelasting", zomaar enig onderwerpen die in een Risicoinventarisatie&evaluatie (RI&E) behoren te zitten.

Ken je deze al:
http://www.brandweernederland.nl/service/publicaties/handreikingen_e_d/leidraad/@403/leidraad/

http://iloapp.oefenen-brandweerzwolle.nl/blog/actueel?ShowFile&doc=1270819874.pdf
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation