Terreuraanslag (12 doden, circa 50 gewonden) kerstmarkt - Berlijn 19-12-2016

Auteur Topic: Terreuraanslag (12 doden, circa 50 gewonden) kerstmarkt - Berlijn 19-12-2016  (gelezen 30094 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
PolizeiBerlinEinsatz @PolizeiBerlin_E 12m
Das macht uns Hoffnung, 24 Verletzte vom #Breitscheidplatz konnten die Krankenhäuser bereits verlassen & sind wieder bei ihren Angehörigen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Al Jazeera English @AJEnglish
The response to last night's #BerlinAttack was a lesson in political opportunism, fake photos, and jumping to conclusions.

Video: https://twitter.com/AJEnglish/status/811270835709296641


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #92 Gepost op: 20 december 2016, 19:13:34
Al Jazeera News @AJENews 8m
BREAKING: Pakistani man who was detained over #BerlinAttack has been released - police. More soon on http://www.aljazeera.com/


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #93 Gepost op: 20 december 2016, 19:36:18
Citaat
A man arrested on suspicion of killing 12 people by mowing through a Berlin Christmas market in a truck has been released, the Chief Federal Prosecutor's Office said on Tuesday.

"The investigation up to now did not yield any urgent suspicion against the accused," the prosecutor's office said in a statement.

http://www.gulf-times.com/story/525378


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: DiNozzo link=msg=1468048 date=1482246654
‘Poolse chauffeur vocht terug’

Ik neem aan dat de desbetreffende neef geen forensisch patholoog is.

Ik zag vandaag op TV een getuige die een shot of schoten hoorde vlak nadat de truck tot stilstand kwam. Vraag is: is dit wel islamitisch gerelateerd terreur of een gek. In München dacht men van de zomer ook meteen aan een aanslag. Is redelijk op het randje van speculaas. Toch is dit bedoeld als oproep om vooral kritisch te kijken en luisteren naar de feiten alvorens direct met de vinger een kant in te wijzen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: SniperEye link=msg=1468077 date=1482259123
Ik neem aan dat de desbetreffende neef geen forensisch patholoog is.

Ik zag vandaag op TV een getuige die een shot of schoten hoorde vlak nadat de truck tot stilstand kwam. Vraag is: is dit wel islamitisch gerelateerd terreur of een gek. In München dacht men van de zomer ook meteen aan een aanslag. Is redelijk op het randje van speculaas. Toch is dit bedoeld als oproep om vooral kritisch te kijken en luisteren naar de feiten alvorens direct met de vinger een kant in te wijzen.

Want stel je voor dat het geen islamitisch geïnspireerde aanslag is, dan is het ineens een stuk minder erg. Toch?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: SniperEye link=msg=1468077 date=1482259123
In München dacht men van de zomer ook meteen aan een aanslag. Is redelijk op het randje van speculaas. Toch is dit bedoeld als oproep om vooral kritisch te kijken en luisteren naar de feiten alvorens direct met de vinger een kant in te wijzen.

De dodelijke schietpartij in München is net zo goed een aanslag als deze. In dat geval ging het om een schutter die zich beschouwde als ariër en uit was op buitenlanders. Terreur is niet voorbehouden aan Islamieten..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
De definitie van terreur is juist een politiek doel. Een gek zoals in München had geen politiek doel maar was simpelweg geestelijk ziek.

Tevens een vreemde insinuatie van ir. Auditor.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: SniperEye link=msg=1468084 date=1482261583
De definitie van terreur is juist een politiek doel. Een gek zoals in München had geen politiek doel maar was simpelweg geestelijk ziek.

Tevens een vreemde insinuatie van ir. Auditor.

Je praat in je post over een aanslag. Niet over een terreuraanslag. Een aanslag hoeft niet per definitie terreur te zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein