Maatregelen om aanslag(en) met een (vracht)auto te voorkomen

Auteur Topic: Maatregelen om aanslag(en) met een (vracht)auto te voorkomen  (gelezen 25619 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #60 Gepost op: 21 december 2016, 11:12:33
Vrachtwagens in de binnenring weren icm Tsjechische egels lijkt me voldoende. De egels kun je keer op keer opnieuw gebruiken, zijn relatief eenvoudig te verplaatsen en slopen alleen je asfalt als er een aanslag gepleegd wordt. Lijkt me een prima alternatief voor beton wat minder effectief is.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #61 Gepost op: 21 december 2016, 11:22:44
Duitsers bezig met hijsklusje bij de kerstmarkt.

الوطن @al_watanQatar
#عاجل
الشرطة الالمانية تبحث عن تونسي يشتبه بعلاقته باعتداء #برلين
#الوطن #ألمانيا


p.s In tweet staat dat de Duitse politie nu op zoek is naar een Tunesier


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #62 Gepost op: 21 december 2016, 13:10:56
Als je een gebied onbereikbaar maakt voor vrachtwagens komen hulpdiensten er ook niet meer in.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #63 Gepost op: 21 december 2016, 13:33:58
Citaat van: JJ75 link=msg=1468203 date=1482322256
Als je een gebied onbereikbaar maakt voor vrachtwagens komen hulpdiensten er ook niet meer in.

Als je hulpverleners hebt die kunnen lopen, fietsen of zich per golfkarretje, segway, enz kunnen verplaatsen is het geen enkel probleem als een gebied onbereikbaar is voor vrachtwagens.

Er zijn heel veel gebieden onbereikbaar voor vrachtwagens, de vrachtwagen meenemen een wolkenkrabber, evenementengebouw, museum of bioscoopzaal gaat je ook niet lukken.

Hulpverleners kunnen de betonblokken ook even aan de kant zetten waardoor het voor vrachtwagens afgesloten gebied bereikbaar is.





Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #64 Gepost op: 21 december 2016, 13:56:14
Citaat van: oma link=msg=1468206 date=14823236

Hulpverleners kunnen de betonblokken ook even aan de kant zetten waardoor het voor vrachtwagens afgesloten gebied bereikbaar is.

Goed voorbereide terroristen in de toekomst overigens dus ook. Vrachtwagen met kraantje.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #65 Gepost op: 21 december 2016, 14:18:57
Citaat van: Thor link=msg=1468212 date=1482324974
Goed voorbereide terroristen in de toekomst overigens dus ook. Vrachtwagen met kraantje.

Goed voorbereide terroristen in Europa kunnen inderdaad wel een kraantje meenemen, kunnen ze gelijk de identiteitskaart en de documenten dat de gedwongen uitzetting van de jihadist is uitgesteld er op vastplakken. Het hoeft dan ook geen anderhalf meer te duren voor de politie het heeft gevonden. Leuker kunnen terroristen het je niet maken, makkelijker wel.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #66 Gepost op: 21 december 2016, 14:50:21
Citaat van: Thor link=msg=1468212 date=1482324974
Goed voorbereide terroristen in de toekomst overigens dus ook. Vrachtwagen met kraantje.

Ahja, en een kraan openplooien, afstempelen en gebruiken valt niet op en gaat op enkele seconden.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #67 Gepost op: 21 december 2016, 15:57:27
Citaat van: Vigilant link=msg=1468222 date=1482328221
Ahja, en een kraan openplooien, afstempelen en gebruiken valt niet op en gaat op enkele seconden.

Als men maar een wagen met de goede striping kiest en de juiste werkkleding aantrekt valt het echt niet op.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #68 Gepost op: 21 december 2016, 17:54:22
Citaat van: oma link=msg=1468185 date=1482315764
[/tweet]
Deze blokken worden ook wel "bevers" genoemd en zijn maar 700kg zwaar. In de afzetwereld worden ze alleen gebruikt als ze aan elkaar vastzitten dmv een pen/oog verbinding. Deze verbinding maakt juist de starheid van het geheel, los neergezet zijn ze geen belemmering voor een vrachtauto.
Ik durf te beweren dat de gemiddelde zandauto een ashoogte heeft die over het blok heen gaat als deze is omvergeduwd.


Citaat van: Vigilant link=msg=1468222 date=1482328221
Ahja, en een kraan openplooien, afstempelen en gebruiken valt niet op en gaat op enkele seconden.
Over het algemeen zal het niet eens opvallen. Kijk maar eens om je heen hoeveel vrachtauto's er rijden met de kraan open op het bed of in de bak. En om deze losse blokken op te pakken ben je nog geen twee minuten bezig zonder af te stempellen.
Auto's zoals bijv.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #69 Gepost op: 21 december 2016, 18:41:23
Citaat van: HIT link=msg=1468248 date=1482339262
Deze blokken worden ook wel "bevers" genoemd en zijn maar 700kg zwaar. In de afzetwereld worden ze alleen gebruikt als ze aan elkaar vastzitten dmv een pen/oog verbinding. Deze verbinding maakt juist de starheid van het geheel, los neergezet zijn ze geen belemmering voor een vrachtauto.
Ik durf te beweren dat de gemiddelde zandauto een ashoogte heeft die over het blok heen gaat als deze is omvergeduwd.

Over het algemeen zal het niet eens opvallen. Kijk maar eens om je heen hoeveel vrachtauto's er rijden met de kraan open op het bed of in de bak. En om deze losse blokken op te pakken ben je nog geen twee minuten bezig zonder af te stempellen.
Auto's zoals bijv.


Ik zie in de zomer ook veel zwetende mensen. Als ik in de winter een gekende diabeet zwetend in zijn rolstoel zie zitten, prik ik zijn bloedsuiker.

Diensten moeten bedacht zijn op veranderingen en opmerkzaam zijn. Als een politieagent ziet dat er een kraanwagen stopt aan een veiligheidsafzetting, waarvan hij weet dat die nog niet opgeruimd moet worden, is het verstandig om te gaan kijken, papieren te vragen.

Het is een wisselwerking. Je kan niet zomaar een afzetting neerzetten en ze vervolgens niet in het oog houden. Ik hoop dat wanneer er een kraanwagen begint te smodderen aan het hek van een militair domein, degene die wacht loopt ook een controle gaat doen.

Maar ik snap je hoor, men moet plots met veel rekening houden, en ik denk ook niet dat je alles 100% kan beveiligen.