Maatregelen om aanslag(en) met een (vracht)auto te voorkomen

Auteur Topic: Maatregelen om aanslag(en) met een (vracht)auto te voorkomen  (gelezen 25603 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Gepost op: 19 december 2016, 22:37:12
Jammer dat dit na Nice nog gebeurd is.



Afgesplitst uit: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=100907.0





PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1 Gepost op: 19 december 2016, 22:41:03
Want elke markt/evenement/parade welke jij na Nice hebt gezien was volledig onbereikbaar gemaakt voor voertuigen?  98uiye


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #2 Gepost op: 19 december 2016, 22:50:01
Citaat van: Vigilant link=msg=1467846 date=1482183432
Jammer dat dit na Nice nog gebeurd is.
Sorry dat ik het zo zeg, aar wat een debiele opmerking. In het westen zal er altijd ruimte zijn voor dit soort aanslagen (als dit een aanslag blijkt te zijn).

Maatregelen die dit soort incidenten kunnen voorkomen op het laatste moment verzieken het vrije leven.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #3 Gepost op: 19 december 2016, 22:52:41
Citaat van: warhamstr link=msg=1467853 date=1482184201
Sorry dat ik het zo zeg, aar wat een debiele opmerking. In het westen zal er altijd ruimte zijn voor dit soort aanslagen (als dit een aanslag blijkt te zijn).

Maatregelen die dit soort incidenten kunnen voorkomen op het laatste moment verzieken het vrije leven.
Ik zeg nergens dat het iemand zijn fout is. Ik vind het gewoon jammer dat zoiets opnieuw gebeurde.


Los daarvan is mijn vrije leven nog nooit verziekt door een betonblok met wat dennen rond. Ik ken niks van de eventuele veiligheidsmaatregelen daar, dus ik ga verder ook gewoon zwijgen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #4 Gepost op: 19 december 2016, 22:55:35
Als ik de locatie van de markt zo op afstand bekijk is daar geen beginnen aan enige daadwerkelijke vorm van bescherming tegen dit soort voertuigen,behalve dan door de doorgangsroute (2xtweebaans) volledig te blokkeren.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #5 Gepost op: 19 december 2016, 22:58:59
Citaat van: warhamstr link=msg=1467853 date=1482184201
Sorry dat ik het zo zeg, aar wat een debiele opmerking. In het westen zal er altijd ruimte zijn voor dit soort aanslagen (als dit een aanslag blijkt te zijn).

Maatregelen die dit soort incidenten kunnen voorkomen op het laatste moment verzieken het vrije leven.

Is dat echt zo? Waarom verzieken dranghekken op de weg voor een grote, drukke kerstmarkt het vrije Westerse leven niet  en een paar betonblokken op de weg in plaats van dranghekken wel?


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #6 Gepost op: 19 december 2016, 23:01:05
Los daarvan is mijn vrije leven nog nooit verziekt door een betonblok met wat dennen rond. Ik ken niks van de eventuele veiligheidsmaatregelen daar, dus ik ga verder ook gewoon zwijgen.

Voor je beeldvorming (en dus zonder waardeoordeel over de beveiliging):
Dit is een relatief kleine kerstmarkt op het 'trottoir' naast een verkeersader in hartje Berlijn.
Die verkeersader is niet afgesloten voor verkeer zoals de boulevard in Nice wel was.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #7 Gepost op: 19 december 2016, 23:22:05
Voor je beeldvorming (en dus zonder waardeoordeel over de beveiliging):
Dit is een relatief kleine kerstmarkt op het 'trottoir' naast een verkeersader in hartje Berlijn.
Die verkeersader is niet afgesloten voor verkeer zoals de boulevard in Nice wel was.

Ter verduidelijking: de markt is groter dan alleen het 'trottoir' en omvat ook een plein wat voetgangersgebied is maar het deel waar de vrachtwagen over heen gereden heeft is een relatief klein deel wat eigenlijk het 'trottoir' van de verkeersader is .
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #8 Gepost op: 19 december 2016, 23:22:27
Citaat van: zwelgje link=msg=1467861 date=1482184865
Voor je beeldvorming (en dus zonder waardeoordeel over de beveiliging):
Dit is een relatief kleine kerstmarkt op het 'trottoir' naast een verkeersader in hartje Berlijn.
Die verkeersader is niet afgesloten voor verkeer zoals de boulevard in Nice wel was.

De kerstmarkt was groot genoeg om de bezoekers te controleren op explosieven (tassen, rugzakken, enz.)


Trein2000

  • geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • geïnteresseerde
Reactie #9 Gepost op: 19 december 2016, 23:48:54
Citaat van: oma link=msg=1467862 date=1482185255
In Arabisch zijn geen teksten te vinden over een claim van ISIS, ook op Telegram channels is geen bevestiging te vinden. Het is ook niet logisch dat Amaq nu al de aanslag claimt aangezien de Duitse politie een levende verdachte/dader heeft opgepakt.
Wat is het verband tussen een levende dader en amaq?