Ervaringen met Firecam

Auteur Topic: Ervaringen met Firecam  (gelezen 7343 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Gepost op: 21 december 2016, 16:06:47
Zijn er collega's hier die ervaringen hebben met de Firecam(mini)? Worden deze veel gebruikt? En hoe kijken ze bij jullie tegen het privacy aspect aan?

Alvast bedankt.




Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #1 Gepost op: 25 december 2016, 21:24:34
Citaat van: MTD97 link=msg=1468234 date=1482332807
Zijn er collega's hier die ervaringen hebben met de Firecam(mini)? Worden deze veel gebruikt? En hoe kijken ze bij jullie tegen het privacy aspect aan?

Alvast bedankt.

Al een aantal jaar een aan de helm hangen, werkt prima! Beelden in de basis alleen voor intern gebruik. Soms wat screenshots voor de Facebook pagina, maar dan alleen bij autobrandjes of beelden die nooit tot een adres of persoon te herleiden zijn.


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #2 Gepost op: 26 december 2016, 10:39:00
Zijn er collega's hier die ervaringen hebben met de Firecam(mini)? Worden deze veel gebruikt? En hoe kijken ze bij jullie tegen het privacy aspect aan?

Alvast bedankt.

Zodra er patiënten bij de hulpverlening betrokken zijn, vind ik dat de camera van de helm verwijderd moet worden.
Patiënten moeten kunnen vertrouwen op hun privacy en mijn medisch beroepsgeheim. Vaak kunnen ze niet voor hun eigen belang en rechten opkomen. Helmcamera's vind ik dan ook een no go bij patiëntenzorg.


ernst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2017, 22:04:33
prima camera die mooie beelden kan opleveren. Ik heb er zelf eentje op me helm zitten en gebruik hem 'regelmatig' . Vooral bij oefeningen om van de beelden weer te leren. Ook bij daadwerkelijke inzetten gebruik ik hem, ik upload het ook wel naar youtube maar niet meer filmmateriaal dan dat een normale burger die ter plaatse is ook kan zien. Zodra we ergens binnen zijn geweest waar ik gefilmd heb zet ik dat er niet op. Ik deel wel alle beelden met de collega's van mijn post zodat we er allemaal van kunnen leren.De reacties daarop zijn eigenijk allemaal positief omdat je op je gemak nog eens kan zien wat er nou juist goed of fout is gegaan. hier een voorbeeld van mij: https://www.youtube.com/watch?v=i8YovY5VXJY