Is het legaal een luchtbuks op de fiets te vervoeren?

Auteur Topic: Is het legaal een luchtbuks op de fiets te vervoeren?  (gelezen 6213 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

j.jongbloed

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Papegaaien en Parkieten
Gepost op: 22 december 2016, 07:36:11
Hallo Allemaal,

Is het legaal een luchtbuks op de fiets te vervoeren. Netjes in geweertas en niet geladen. Eventueel zonder munitie
Ben hier wat aan het overleggen (Woon op een zorginstelling en mag het nog niet in eigen huis hebben) Hoe ik dat kan fixen, bijv bij een kennis of familielid opslaan. Maar dan moet ik hem wel zelf kunnen afleveren.
Ben in een jaar tijd ver gekomen (Woon nog maar 1 jaar op mezelf en ben 19, Heb me hele inboedel al dus wil volgend jaar over de top gaan)

Hoor het graag.




Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2016, 09:17:57
Ja. Dat mag.

Zolang je het inderdaad netjes vervoert in een tas is er niets aan de hand.


guest15549

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 december 2016, 18:22:08
Gefeliciteerd dat je bijna op jezelf kunt wonen!

Je mag de buks vervoeren zolang anderen niet kunnen zien dat het een buks/geweer is.


j.jongbloed

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Papegaaien en Parkieten
Reactie #3 Gepost op: 24 december 2016, 05:34:16
Thx allebei,

Ik woon nu al op mezelf met intensieve begeleiding.
Mag op mijn appartement (Die zich op een zorglocatie bevind)
Geen geweren hebben.

Daarom ook aan het overleggen of het bij een kennis mag.

Wanneer ik ambulant ga wonen (Zeer weinig begeleiding) Mag dat weer wel
Ben best ondernemend. Dus kan dat wel fixen op den duur. Al heb ik maar 260 euro p/m inkomen (Behalve het eten. Die krijg ik van de instelling)


Enig idee hoeveel kracht maximaal is toegestaan zonder vergunning? (Joules)

Hoor het graag


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #4 Gepost op: 24 december 2016, 09:32:25
Even nieuwsgierig om wat voor soort zorginstelling het hier gaat en waarom je zo'n zware luchtbuks zou willen. Wat ben je er mee van plan?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #5 Gepost op: 24 december 2016, 09:59:53
Nu snap ik jou gevoel van overwinning dat je door jou ontwikkeling mag deelnemen aan de schietsport. Echter zou ik jou wel adviseren om (zeker gezien jij dus op de fiets gaat) te zorgen voor een zeer goed afsluitbare koffer. Anders kan jij nog wel eens in de problemen komen met div handhavers, zeker als je binnen de bebouwde kom van een groter dorp/stad fietst.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


j.jongbloed

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Papegaaien en Parkieten
Reactie #6 Gepost op: 24 december 2016, 15:56:39
Citaat van: Proost link=msg=1468761 date=1482568345
Even nieuwsgierig om wat voor soort zorginstelling het hier gaat en waarom je zo'n zware luchtbuks zou willen. Wat ben je er mee van plan?

Zware luchtbuks hoeft ook niet persé, Zou wel mooi zijn
Aveleijn. Heb alleen ASS (op intiligent vlak) Valt weinig aan te merken. Behalve dat ik dingen kan die anderen niet kunnen.
Verder heb ik alleen wat moeite met zelfredzaamheid.
Mijn leiding vertrouwt mij er gewoon mee maar wilt het niet op de zorginstelling hebben. Er zitten namelijk wel wat mensen tussen die er niet mee op kunnen gaan


Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1468764 date=1482569993
Nu snap ik jou gevoel van overwinning dat je door jou ontwikkeling mag deelnemen aan de schietsport. Echter zou ik jou wel adviseren om (zeker gezien jij dus op de fiets gaat) te zorgen voor een zeer goed afsluitbare koffer. Anders kan jij nog wel eens in de problemen komen met div handhavers, zeker als je binnen de bebouwde kom van een groter dorp/stad fietst.

Dat snap ik heel erg goed, Het mag nog niet, ben nog aan overleggen. (Zie bijdrage 1)
Een goede koffer is idd belangrijk.
Woon in Almelo. Dus zodoende, hier rijd ook veel politie.

Heb geen strafblad of bekeuringen gehad in het verleden. Wel een keer een waarschuwing voor betreden van verboden terrein (Bouwterrein met metaaldetector zonder bouwhekken)



Als ik een beetje in de tuin kan knallen ben ik al blij. Het opslaan is uiteraard ook voor in de toekomst als ik ambulant ga wonen. (Wel begeleid maar dan echt me eigen woning) wrs heb ik geen kogels in het begin (Balletjes)