Politieman niet vervolgd na slaan verdachte dollemansrit - Arnhem 14-05-2016

Auteur Topic: Politieman niet vervolgd na slaan verdachte dollemansrit - Arnhem 14-05-2016  (gelezen 3689 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Sylvester link=msg=1424066 date=1463237107
Verdachte geeft zich over op 0:15, maar toch blijft de agent in burger op de verdachte in meppen 98uiye
Ook als de verdachte rond 0:27 al uit de auto hangt blijft de agent op zijn rug meppen.....

! No longer available
GelreNieuws

Je hebt actief en passief verzet. Actief verzet kennen we allemaal wel van de filmpjes waarbij agenten geslagen worden of de verdachte zich probeert los te rukken. Je hebt ook passief verzet. Passief verzet is heel lastig. We kennen allemaal wel de filmpjes van de verdachte die op zijn buik ligt met zijn handen onder zich en dan alsnog een tik krijgt omdat hij zijn armen niet opzij strekt.

Op deze film zie je iemand die op zijn buik uit de auto getrokken wordt. Wat ik niet kan zien, en jij denk ik ook niet, is of de verdachte zich heeft "overgegeven". Als de verdachte er alles aan doet om vooral niet mee te werken kan er een gevaarlijke situatie ontstaan. Ik kan niet zien waar bijvoorbeeld de handen van de verdachte zijn maar als deze onder zich zijn is er een reëel gevaar dat hij alsnog bijvoorbeeld een mes pakt. Daarnaast werken de agenten in een ontzettend krappe ruimte doordat de twee personenauto's nog tegen elkaar staan. Dat kan het gebruik van geweld rechtvaardigen.

Let op, ik zeg niet dat dit geweldgebruik gerechtvaardigd is. Daarvoor lopen er teveel mensen in beeld, zien we de verdachte te weinig en kennen we de casus niet goed.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=hWjamAQyooM
Politieman niet vervolgd na slaan verdachte dollemansrit Arnhem
Omroep Gelderland
Gepubliceerd op 23 dec. 2016
Samen sterk in de hulpverlening!