Politieman niet vervolgd na slaan verdachte dollemansrit - Arnhem 14-05-2016

Auteur Topic: Politieman niet vervolgd na slaan verdachte dollemansrit - Arnhem 14-05-2016  (gelezen 3665 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Als er op mij ingeslagen houdt dan zou ik ook spieren spannen en me proberen te beschermen, dat doet iedereen denk ik wel.   98uiye


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Al had de man het gas vol ingetrapt, is dit dan de juiste manier om te reageren? :| Als ik de beelden zo bekijk kan de beste agent in burger z'n agressie en adrenaline niet beheersen.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: zwelgje link=msg=1424158 date=1463303718
Dat lijkt mij eerder koelvloeistof of iets anders wat door de schade aan de auto vrij komt. Zie ook de plas die onder de auto ligt.
Je zult bij "rokende banden" toch ook een motor op hogere toeren moeten horen lijkt mij.
Pak er maar een koptelefoon bij, motor is gewoon te horen!

Er zal dus vast wel sprake zijn van verzet, echter als je bedenkt dat men na een achtervolging in deze situatie terecht gekomen is, moet je jezelf afvragen of je te maken hebt met een verdachte die beschikt over het vermogen om weloverwogen beslissingen te nemen.

Dan is persoon met alle macht uit het voertuig trekken effectiever dan erop inmeppen. Je laat dan eigenlijk de 'keuze' om te stoppen/door te gaan bij de verdachte. Aangezien die verdachte misschien helemaal niet in staat is zo'n overweging te maken, wordt dat meppen pas effectief als je letterlijk z'n hersens inslaat, tot hij niet meer beweegt.

Deze situatie doet me denken aan een eerder filmpje van een grijze VW die terrasjes overhoop reed (weet even de stad niet meer). Die bleef volgens mij ook gas geven bij arrestatie. Dat bleek toen een persoon te zijn die zich in een psychose bevond.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ja hoor daar gaan we weer met deze dooddoener :-X
Precies zoals de Blauwe kant vaker een discussie afkapt.....
Wat een onzin. Heeft niks met afkappen te maken. Juist een forumdiender moet hier op het forum bij dit soort filmpjes, een zo gematigd mogelijke reactie geven, en niet gelijk oordelen. Hoe opmerkelijk e.e.a. er ook uit mag zien. (want dat vind ik ook wel eens)

Het is echter zo vaak gebleken dat een hoop filmpjes met politiegeweld niet het juiste verhaal vertelden. De stelselmatig grootste boe-roepers waren weer eens te voorbarig in hun reactie.

Daarom is het zaak om gewoon het onderzoek af te wachten. Er wordt wel een reactie gegeven, of de diender hier nou goed of fout gehandeld heeft. Ik ben daar ook benieuwd naar. Ik was er niet bij en kan n.a.v. het filmpje geen conclusies trekken.

De beste stuurlui staan altijd aan wal. Die toetsenbordhelden weten alles beter, hebben een grote bek en "had het wel even opgelost" als hij diender was.
Je kan van alles vinden, blèren en roepen dat moet je zelf weten, het is een vrij land, maar of het terecht is...

Overigens vind ik het apart dat er keer op keer bij dit soort filmpjes van het negatieve wordt uitgegaan. Waarna later blijkt dat er niks fout was.
Een politieman doet het niet voor de centen, handelt niet uit eigenbelang, is er voor de maatschappij.
Maar is de maatschappij er ook voor de politieman? Ik betwijfel het.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Citaat van: LSPD link=msg=1424184 date=1463312668
Deze situatie doet me denken aan een eerder filmpje van een grijze VW die terrasjes overhoop reed (weet even de stad niet meer). Die bleef volgens mij ook gas geven bij arrestatie. Dat bleek toen een persoon te zijn die zich in een psychose bevond.

Utrecht (Vreeswijk)
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1420167/volledige-video-dollemansrit-vreeswijk-voor-het-eerst-te-zien.html
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: CopVR3 link=msg=1424185 date=1463313539
Een politieman doet het niet voor de centen, handelt niet uit eigenbelang
Wel grappig hoe je een betoog houdt (eigenlijk) over het hebben van vooroordelen, en dan hiermee komt. Jij zou ook moeten weten dat wat je hier zegt niet altijd opgaat.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1424185 date=1463313539
Een politieman (...) is er voor de maatschappij.
Maar is de maatschappij er ook voor de politieman? Ik betwijfel het.

Wat je zegt over de maatschappij is dan wel weer per definitie waar, die heeft niet gesolliciteerd naar een functie om er te zijn voor de agenten. Omgekeerd agenten dan weer wel voor de maatschappij. Geen twijfel over mogelijk.

Het is vooral zaak om als agent van te voren te weten dat je niet op iedere hoek van de straat een schouderklopje zult krijgen. Gezien je functie is het namelijk logisch dat je op een dag meer mensen spreekt die niet blij zijn om je te zien dan wel. Dan is het de kunst om te relativeren dat iedere keer dat iemand met je op de foto wil of je bedankt voor je diensten, dat de mening vertegenwoordigd van veel groter deel van de maatschappij dan die ene persoon op dat moment.

Die motoragent die zijn arm verloor tijdens zijn dienst (waarbij overigens de verantwoordelijke in eerste instantie uitgemaakt werd voor oud vuil), ik denk dat hij nog steeds bezig is met het lezen van alle steunbetuigingen vanuit diezelfde maatschappij waar jij hier over spreekt.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: LSPD link=msg=1424189 date=1463317540
Wel grappig hoe je een betoog houdt (eigenlijk) over het hebben van vooroordelen, en dan hiermee komt.
Want jij wil gaan beweren dat mensen wél bij de politie gaan voor de centen? ;D ;D


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: Daniel! link=msg=1424191 date=1463319102
Want jij wil gaan beweren dat mensen wél bij de politie gaan voor de centen? ;D ;D
Mark M., bekende naam?

Daarnaast durf ik best te beweren dat er agenten bestaan die maar wat graag weg willen bij de politie, maar blijven omdat ze een gezin te onderhouden hebben.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: LSPD link=msg=1424207 date=1463321068
Mark M., bekende naam?
Ik denk dat het juist komt dat de politie niet veel betaald, dat mensen het geld op een andere manier gaan zoeken. Want ik vind het moeilijk voor te stellen dat Mark jaren geleden dacht 'Laat ik bij de politie gaan want je kan heel veel verdienen met het doorverkopen van informatie!'


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Ik zie een situatie die bij voorbaat al kansloos is. Als je de verdachte auto klem zet, zowel voor als achter, kan je de grijze golf een stukje naar achteren rijden zodat de deur aan de bestuurderskant van de verdachte normaal open kan. Je hebt dan wat werkruimte en de verdachte heeft dan de mogelijkheid om zonder verzet uit te stappen. Maar daar moet je wel aan denken nadat je een half uur door een woonwijk gereden hebt en stijf van de adrenaline staat. Vanachter een toetsenbord gaat het iets makkelijker.

Of je doet het zo:

 0098