Politieman niet vervolgd na slaan verdachte dollemansrit - Arnhem 14-05-2016

Auteur Topic: Politieman niet vervolgd na slaan verdachte dollemansrit - Arnhem 14-05-2016  (gelezen 3687 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Vanachter een toetsenbord gaat het iets makkelijker.

Het is dat je het zelf zegt...  ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Wel grappig hoe je een betoog houdt (eigenlijk) over het hebben van vooroordelen, en dan hiermee komt. Jij zou ook moeten weten dat wat je hier zegt niet altijd opgaat.
Waarom niet? Onderbouw dit eens goed?


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: Daniel! link=msg=1424209 date=1463321458
Ik denk dat het juist komt dat de politie niet veel betaald, dat mensen het geld op een andere manier gaan zoeken. Want ik vind het moeilijk voor te stellen dat Mark jaren geleden dacht 'Laat ik bij de politie gaan want je kan heel veel verdienen met het doorverkopen van informatie!'
Kan me geen mooiere afsluiter bedenken van een discussie over aannames en vooroordelen  ;D

Citaat van: CopVR3 link=msg=1424260 date=1463345171
Waarom niet? Onderbouw dit eens goed?
Voor voorbeelden wat betreft 'de centen' zie mijn reactie op Daniel

Jij zegt dat een politieman er is voor de maatschappij, niet handelt uit eigenbelang en het niet doet voor de centen. Jij zegt hierdoor bij voorbaat dat iedere agent handelt met de beste (lees: nobele) intenties. Ik zeg dat dat jammergenoeg niet altijd zo is. Voor de gemiddelde agent zal dat vast het geval zijn, maar niet iedere agent waar mensen commentaar op hebben in YouTube filmpjes is gemiddeld.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: honderd link=msg=1424179 date=1463311837
Al had de man het gas vol ingetrapt, is dit dan de juiste manier om te reageren? :| Als ik de beelden zo bekijk kan de beste agent in burger z'n agressie en adrenaline niet beheersen.

::) Zoals ik al vroeg: Is dit in wat voor een situatie dan ook wel een juiste manier om te reageren? En dan met name het blijven doorslaan op de (onder)rug van de persoon terwijl deze door de portierraam naar buiten getrokken wordt.

Graag een antwoord zonder een heel verhaal over de maatschappij; je werk doen voor geld; toetsenbordhelden. Ik vind het érg jammer dat de discussie die kant op dwaalt, het voegt namelijk niet zo gek veel toe aan de discussie. Overigens worden dergelijke vragen ook bij andere hulpdiensten gesteld. Ook over de inzetten van de ambulance en (met name) brandweer wordt/werd regelmatig gediscussieerd, en dat ging nooit/niet vaak de kant op als waar menig discussie in het politie-deel van het forum heen gaat. Dan roepen we ook niet allemaal "onderzoek afwachten" en "gelukkig was jij de brandweerman ter plaatse". Dat is verwacht ik ook wat Sylvester bedoeld met afkappen.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Jij zegt dat een politieman er is voor de maatschappij, niet handelt uit eigenbelang en het niet doet voor de centen. Jij zegt hierdoor bij voorbaat dat iedere agent handelt met de beste (lees: nobele) intenties. Ik zeg dat dat jammergenoeg niet altijd zo is. Voor de gemiddelde agent zal dat vast het geval zijn, maar niet iedere agent waar mensen commentaar op hebben in YouTube filmpjes is gemiddeld.
Concretiseer dat eens. Want het is een flauwekulverhaal.
Haal die geweldsgebruik-filmpjes er eens bij en geef aan welke agent bij de politie het voor de centen doet, of uit enig eigenbelang...


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: CopVR3 link=msg=1424268 date=1463347468
Concretiseer dat eens. Want het is een flauwekulverhaal.
Haal die geweldsgebruik-filmpjes er eens bij en geef aan welke agent bij de politie het voor de centen doet, of uit enig eigenbelang...
Hoe moet ik weten van een individu wat zijn of haar beweegredenen zijn?! Dat is het hele punt wat ik probeer te maken. We kennen voorbeelden van agenten in het algemeen die niet handelen uit nobele idealen, dus dan kan je niet met zekerheid zeggen dat agenten in 'geweldsfilmpjes' dat wel doen. Dit zogenaamd omdat 'een agent' per definitie een nobele ridder is die zich opoffert voor de samenleving.
Anderen afrekenen op het doen van aannames in het nadeel van een agent, en er vervolgens zelf een doen in het voordeel... :-\

Ik zou het hierbij graag willen laten.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


We kennen voorbeelden van agenten in het algemeen die niet handelen uit nobele idealen, dus dan kan je niet met zekerheid zeggen dat agenten in 'geweldsfilmpjes' dat wel doen. Dit zogenaamd omdat 'een agent' per definitie een nobele ridder is die zich opoffert voor de samenleving.
Anderen afrekenen op het doen van aannames in het nadeel van een agent, en er vervolgens zelf een doen in het voordeel... :-\

Ik zou het hierbij graag willen laten.

Jij gaat dus ook meteen uit van het negatieve. Wat jij wil. Ik doe dat niet.

Ik ken uit ervaring wel de ander kant van de medaille. Toch oordeel ik hier niet. Staat duidelijk genoeg benoemd in de eerste reactie.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Citaat van: honderd link=msg=1424267 date=1463347361
::) Zoals ik al vroeg: Is dit in wat voor een situatie dan ook wel een juiste manier om te reageren? En dan met name het blijven doorslaan op de (onder)rug van de persoon terwijl deze door de portierraam naar buiten getrokken wordt.

Graag een antwoord zonder een heel verhaal over de maatschappij; je werk doen voor geld; toetsenbordhelden. Ik vind het érg jammer dat de discussie die kant op dwaalt, het voegt namelijk niet zo gek veel toe aan de discussie. Overigens worden dergelijke vragen ook bij andere hulpdiensten gesteld. Ook over de inzetten van de ambulance en (met name) brandweer wordt/werd regelmatig gediscussieerd, en dat ging nooit/niet vaak de kant op als waar menig discussie in het politie-deel van het forum heen gaat. Dan roepen we ook niet allemaal "onderzoek afwachten" en "gelukkig was jij de brandweerman ter plaatse". Dat is verwacht ik ook wat Sylvester bedoeld met afkappen.
In antwoord op je vraag:
Er zijn situaties waarin het (beperkt) doorslaan op een verdacht bijvoorbeeld afleid van datgene wat er op andere plekken met dezelfde verdachte gebeurd. Bijvoorbeeld in een casus als deze zou het kunnen dat de verdachte afgeleid wordt door het slaan, zodat collega's hem aan zijn armen uit het voertuig kunnen halen.
Digitaal onderzoek


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: Sylvester link=msg=1424066 date=1463237107
Verdachte geeft zich over op 0:15, maar toch blijft de agent in burger op de verdachte in meppen 98uiye
Ook als de verdachte rond 0:27 al uit de auto hangt blijft de agent op zijn rug meppen.....

! No longer available
GelreNieuws

ARNHEM - De man uit Arnhem die vorige week na een achtervolging in elkaar werd geslagen door een agent, gaat morgen aangifte doen tegen de politie. De betreffende agent wordt zware mishandeling en poging tot doodslag verweten.

De Arnhemmer (49) werd vorige week aangehouden en liep daarbij diverse verwondingen op. Deze werden toegebracht door een agent. Beelden daarvan verschenen op internet.

'Nog nooit zoiets gezien'
Volgens de advocaat van de Arnhemmer, Machteld Roethof, spreken de beelden voor zich. 'Ik heb zoiets nooit eerder gezien. Mijn cliënt had van top tot teen pijn. Hij is na zijn arrestatie ook naar het ziekenhuis gebracht. Dat wil toch wel wat zeggen.'

Roethof gaat uit dat er een diepgravend onderzoek naar de agent wordt gestart. 'Mijn cliënt gaf zich op een bepaald moment over door zijn handen in de lucht te steken. De agent bleef maar doorgaan met rammen met zijn wapenstok op mijn cliënt. Zeer kwalijk.'

Man zit vast
De man uit Arnhem zit, na in het ziekenhuis te hebben gelegen, vast op verdenking van diefstal. Omdat hij niet stopte tijdens een politieachtervolging, wordt de man ook beschuldigd van poging doodslag door roekeloos rijden.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: LSPD link=msg=1424184 date=1463312668
Pak er maar een koptelefoon bij, motor is gewoon te horen!
O0
Met koptelefoon duidelijk te horen inderdaad, dus mijn opmerking daarover doet niet ter zake.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten