Bevoegdheden toezichthouder OV

Auteur Topic: Bevoegdheden toezichthouder OV  (gelezen 20624 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #40 Gepost op: 29 december 2016, 23:55:54
Citaat van: Oscar link=msg=1469654 date=1483050912
Ik lees weer een heleboel commentaar door mensen die blijkbaar niet weten hoe het Boa bestel in elkaar zit.
Wederom een beetje jammer, zoek eerst uit wat de bevoegdheden van de betreffende Boa zijn, en geef dan pas commentaar.
Zoals reeds vermeld, is dit een Boa Openbare Ruimte (Domein 1). Dit is te zien aan het licht en donkerblauwe uniform met blokjesband en Boatekens. Een Boa Domein 1 is aangewezen voor de APV van de gemeente waar hij werkt en bevoegd daarvoor op te treden. Betreffende Boa kan ook ondersteunend zijn voor het team OV, want in domein 1 ben je ook bevoegd voor een aantal artikelen van het besluit personen vervoer. Ik denk dat het met de bevoegdheden wel in orde zal zijn.
Of hij al tot aanhouding moest over gaan, kan ik niet over oordelen, ik ben er niet bij geweest en ik denk de meeste commentaargevers ook niet.
In het filmpje krijg je zoals gewoonlijk alleen datgene te zien wat de filmmaker wil laten zien.

Daarom snap ik best dat je als burger gaat proberen te voorkomen dat iemand met een willekeurig geel hesje aan je fiets jat... Voor de burger (en profs op dit forum blijkbaar ook) niet duidelijk wat nou precies de functie was van de beste man...