Grote brand (woning) Koolzaadstraat - Rotterdam 31-12-2016

Auteur Topic: Grote brand (woning) Koolzaadstraat - Rotterdam 31-12-2016  (gelezen 3042 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #10 Gepost op: 31 december 2016, 23:38:07
Citaat van: Live link=msg=1470284 date=1483222089
p2kflex
23:01:45 31-12-16GROUP-1P 1 Gebouwbrand woning (dak) (OPS BR: groot) Koolzaadstraat 27 Rotterdam 173451 Vak: 5998150
GB1400441BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam - Mijnsherenlaan) (Kazernealarm)
GB1400999BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
p2kflex
22:56:24 31-12-16GROUP-1P 1 Gebouwbrand woning (dak) (OPS BR: groot) Koolzaadstraat 27 Rotterdam 173431 Vak: 5998150
GB1400441BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam - Mijnsherenlaan) (Kazernealarm)
GB1400999BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)

Staat er al sinds 20:06. Heb geen melding voor aflossing gezien, maar niet alles gaat normaal. DCU 40 heeft eigen frequentie op C2000 en die zie je niet op de monitor.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #11 Gepost op: 1 januari 2017, 14:43:36
Citaat van: enrico1972 link=msg=1470272 date=1483220892


Soms zie je weleens een lichtpuntje tussen alle beelden van ellende en geweld tegen hulpverleners, jammer dat je dit positieve dan weer niet terug vind in de berichtgevingen.

Ik vind het in elk geval een geweldige foto, een brandweerman die bukt om tussen de bedrijven door een oliebol of appelflap aan te nemen van een kind en de agent(e) die bemoedigend een hand op de schouders van het broertje of zusje legt om de kinderen te begeleiden in de hectiek van het moment.

Voor mij een pluim voor ALLEN op de foto en ook voor de maker ervan, de wereld is soms niet zo rot als dat het lijkt.....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #12 Gepost op: 1 januari 2017, 15:38:45
Ben blij met zo'n goed gebaar.

De foto is echter zo genomen dat de diepte in de foto niet direct duidelijk is. Maar er zit volgens mij veel diepte in de foto. Zo kan ik niet zien of die hand op de schouder van dat kindje wel van de agent is. Zo kan ik wel zien dat de brandweerman niet bukt om een oliebol te pakken maar dat zijn/haar ademluchtfles wordt verwisseld.

Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1470455 date=1483278216
Soms zie je weleens een lichtpuntje tussen alle beelden van ellende en geweld tegen hulpverleners, jammer dat je dit positieve dan weer niet terug vind in de berichtgevingen.

Ik vind het in elk geval een geweldige foto, een brandweerman die bukt om tussen de bedrijven door een oliebol of appelflap aan te nemen van een kind en de agent(e) die bemoedigend een hand op de schouders van het broertje of zusje legt om de kinderen te begeleiden in de hectiek van het moment.

Voor mij een pluim voor ALLEN op de foto en ook voor de maker ervan, de wereld is soms niet zo rot als dat het lijkt.....


stafpilot

  • geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #13 Gepost op: 1 januari 2017, 16:44:14
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1470473 date=1483281525
Ben blij met zo'n goed gebaar.

De foto is echter zo genomen dat de diepte in de foto niet direct duidelijk is. Maar er zit volgens mij veel diepte in de foto. Zo kan ik niet zien of die hand op de schouder van dat kindje wel van de agent is. Zo kan ik wel zien dat de brandweerman niet bukt om een oliebol te pakken maar dat zijn/haar ademluchtfles wordt verwisseld.

Blijft dat een meisje oliebollen brengt aan hulpverleners. Hou eens op met spijkers op laag water zoeken.  :'( Er zijn inderdaad nog genoeg positieve signalen in de wereld.  :)
PR & Communicatie Coördinator en hulpverlener bij het Rode Kruis afdeling Ede. https://www.facebook.com/pg/rodekruisede.nl Al mijn bijdragen op het fo


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 1 januari 2017, 17:01:23
Deze brandweerman/vrouw staat inderdaad gebukt omdat hij/zij een nieuwe ademluchtfles krijgt. En als het meisje ondertussen een schaal met oliebollen en appelflappen onder de neus van de collega duwt is dat een hele dikke prima  O0
En veel beter dan wat menig collega om de oren heeft kunnen krijgen aan stenen en vuurwerk. :-X :-X


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 5 januari 2017, 01:12:19
Drukke jaarwisseling voor de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond

Gepubliceerd op 1 januari 2017
Een brandweerman is naar het ziekenhuis gebracht nadat hij teveel rook had ingeademd bij een woningbrand in de Koolzaadstraat in Rotterdam. Na controle bleek het goed met hem te gaan en kon hij het ziekenhuis weer verlaten.
Samen sterk in de hulpverlening!