@TeamchefsSGB boos over geweld tegen hulpverleners; kritische tweet @ArdvanderSteur

Auteur Topic: @TeamchefsSGB boos over geweld tegen hulpverleners; kritische tweet @ArdvanderSteur  (gelezen 17855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: oma link=msg=1470704 date=1483347635
Hoeveel van die onverlaten zijn direct ter plaatse al door een paar agenten helemaal verrot getrapt of was de reanimerende agent alleen ter plaatse?

Het was 'verwijdert u of geweld zal worden gebruikt'. Een tiental meters oprukken, zodat de andere (laffe) partij hard wegrende etc. Reanimerende agent was zeker niet alleen: het 'stikte' er op een gegeven moment van de politie; zie video op Regio15. :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Breathe link=msg=1470706 date=1483347879
Geen idee, maar wat ik al aangeef, dan zal er wel weer een advocaat een wetje vinden welke de agent veroordeelt en niet de raddraaier, daar zit namelijk een groot probleem. Agent wordt eerder als dader aangewezen dan andersom, want politiek klinkt dat lekker correct.

Ik denk dat er geen eentje helemaal verrot is getrapt op straat door agenten omdat het niet mag. Het komt omdat we zelf in Nederland een praatpolitie willen. Het is niet de schuld van politiek of de politie maar vooral van ons zelf. Wij bepalen via de stembus hoe onze samenleving er uit moet zien.

In Nederland haalde vroeger niemand in zijn hoofd om vanaf je balkon een agent over zijn kop te pissen omdat je wist dat je dan een gruwelijk probleem had. In UK, USA, Spanje, Italie laten mensen het ook wel uit hun hoofd om dit te doen bij agenten omdat het garantie is op "police brutality" echter is het verschil dat media en volk in die landen er niet wakker van liggen omdat ze niet de politie zien als het kwaad maar vinden dat het tuig er zelf om heeft gevraagd.

Sinds de jaren 70 past de politiepet ons allemaal en is de politie je beste vriend, we vonden ook dat iedereen een 2e kans moet hebben en iedereen gelijk is. Internaten voor moelijke opvoedbare kinderen hebben we afgeschaft, dienstplicht waar jongens op hun 18de leerde wat autoriteit is, dat je rechten en plichten hebt en je niet alles zelf uitmaakt hebben we afgeschaft.

De wereld waarin het normaal is geworden dat je helemaal lam zuipt, je XTC, coke, enz (allemaal illegaal maar de politie gedoogd het voor eigen gebruikt omdat we dat met wiet ook doen) gebruikt en reanimerende agenten kan bekogelen hebben we zelf gemaakt.

Alles wat we zelf maken kunnen we ook zelf weer afbreken.

Iedere halve zool weet dat je rustig een reanimerende agent kan bekogelen omdat geen agent je verrot zal meppen, met een beetje geluk komt er een klein, schattig politiemeisje met een paardestaart om je te waarschuwen (ook kleine meisjes hebben recht om de openbare orde te handhaven). Als je toch opgepakt wordt weet je dat je binnen een paar uur weer op straat loopt. Als je geen strafblad hebt vinden we nog steeds niet dat je een grote idioot bent omdat je het in je kop haalde een reanimerende agent het werk onmogelijk te maken waardoor een ander mens sterft maar vinden we dat je een nette jongen bent die zoiets normaal nooit doet. Gevangenisstraf is dan niet op zijn plaats, 8 uur pispotten spoelen in een verpleegtehuis moet dan zorgen dat de onverlaat het nooit meer in zijn kop haalt om zich te misdragen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: oma link=msg=1470709 date=1483348694
Iedere halve zool weet dat je rustig een reanimerende agent kan bekogelen omdat geen agent je verrot zal meppen, met een beetje geluk komt er een klein, schattig politiemeisje met een paardestaart om je te waarschuwen (ook kleine meisjes hebben recht om de openbare orde te handhaven). Als je toch opgepakt wordt weet je dat je binnen een paar uur weer op straat loopt. Als je geen strafblad hebt vinden we nog steeds niet dat je een grote idioot bent omdat je het in je kop haalde een reanimerende agent het werk onmogelijk te maken waardoor een ander mens sterft maar vinden we dat je een nette jongen bent die zoiets normaal nooit doet. Gevangenisstraf is dan niet op zijn plaats, 8 uur pispotten spoelen in een verpleegtehuis moet dan zorgen dat de onverlaat het nooit meer in zijn kop haalt om zich te misdragen.
Denk niks dat er mis is met een praatpolitie, alhoewel ik sowieso denk dat dat tegenwoordig wel meevalt, zolang er maar wordt doorgepakt door justitie. Het taakstrafje is dan het probleem. Als je weet dat je voor het gooien van een stukvuurwerk 6 maanden mag gaan brommen (of langer) dan haal je het ook niet in je hoofd om het te doen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Korpschef wil af van zwaar vuurwerk en geweld tegen hulpverleners

De korpschef van de Nationale Politie, Erik Akerboom, wil af van zwaar vuurwerk. Bovendien wil hij dat de huidige aanpak van het geweld tegen hulpverleners "op de helling" gaat
http://www.nu.nl/jaarwisseling/4373191/korpschef-wil-af-van-zwaar-vuurwerk-en-geweld-hulpverleners.html


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Eens Oma!  O0

We verslappen in dit land. Het is allemaal zielig, etnisch profileren, not done, zoiets doe je niet etc. dat de klok slaat.

We zijn hard optreden en een lesje leren vergeten.

Klinkt in de ogen van links boomknuffelaars allemaal heel reactionair en 'rechts', maar het is wel waar de schoen wringt.

Altijd maar begrip hebben voor de positie van minder bedeelden, die door hun situatie 'niets anders kunnen dan het gedrag vertonen dat zij vertonen'.

Kijk, ik kreeg gewoon een ouderwetse draai om mijn oren als ik mijn ouders disrespectvol bejegende. Heb wat schoppen onder mijn kont gehad als ik weer eens brutaal was..... De huidige generatie groeit op in een overlegcultuur, waarbij de consensus heilig is maar de gevolgen ondervinden van je handelen iets vies is...
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Volgens mij ligt de mate van straffen op het bordje van de raad van de rechtspraak. We spreken nu vooral over ingrijpen maar zouden er preventieve maatregelen denkbaar zijn?

Zwaar vuurwerk is eveneens een serieus probleem, maar dat is al illegaal. Kennelijk is men onvoldoende in staat om dat verbod te handhaven.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Volgens mij ligt de mate van straffen op het bordje van de raad van de rechtspraak.
Hier vind ik heel veel van. Maar dan moet ik eerst even inloggen met mijn -nietalspolitieherkenbarehulpverleningsforumaccount-.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Arie link=msg=1470713 date=1483349231
Eens Oma!  O0

We verslappen in dit land. Het is allemaal zielig, etnisch profileren, not done, zoiets doe je niet etc. dat de klok slaat.

We zijn hard optreden en een lesje leren vergeten.

Klinkt in de ogen van links boomknuffelaars allemaal heel reactionair en 'rechts', maar het is wel waar de schoen wringt.

Altijd maar begrip hebben voor de positie van minder bedeelden, die door hun situatie 'niets anders kunnen dan het gedrag vertonen dat zij vertonen'.

Kijk, ik kreeg gewoon een ouderwetse draai om mijn oren als ik mijn ouders disrespectvol bejegende. Heb wat schoppen onder mijn kont gehad als ik weer eens brutaal was..... De huidige generatie groeit op in een overlegcultuur, waarbij de consensus heilig is maar de gevolgen ondervinden van je handelen iets vies is...

Precies, ook het volk dat nu meejankt op twitter over dat geweld tegen hulpverleners moet eens bedenken hoe zij hun eigen kinderen opvoeden. Ik vond die vuurwerkbromsnor onlangs bij 1Vandaag de vinger op de juiste plek drukken dat het het belachelijk is dat ouders geen flauw idee hebben wat hun eigen kinderen uitspoken op internet, de ouders niet weten waar de kinderen geld aan uitgeven en niet weten dat zoonlief een doos illegaal vuurwerk in het ouderlijke huis heeft verstopt waarmee ze de hele hut kunnen opblazen.

Mijn ouders wisten precies wat er in huis gebeurde, mijn broers en ik konden kiezen of delen; gehoorzamen of huis uit (minderjarigen konden ook uit huis door ze weg te brengen naar internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen (tegenwoordig zijn deze raddraaiers zielig (slachtoffertjes van ADHD, ADS, PDD-NOS, asperger, enz). In mijn tijd kreeg je op school nog een klap met de lineaal over je vingers of moest je in de hoek gaan staan. Als moeder het hoorde trok ze de pantoffel uit om mij klappen te geven, voor mijn broers haalde ze de mattenklopper uit de kast (man en vrouw waren toen niet gelijkwaardig). Mijn broers wisten ook dat ze 's avonds nog een keer aan de beurt waren als vader thuis kwam.

Politieagenten wisten toen ook dat je straatschoffies rustig aan oor mee kon sleuren om ze thuis af te leveren. Als een agent de moeder vertelde wat het joch had uitgespookt wist hij zeker dat het in de avond wel afgestraft zou worden door de vader. De agent in 2016 kan een grote bek krijgen dat hij echte boeven moet vangen van de moderne ouders.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
@ Oma.

In uw jonge jaren had je niet de grote invloed van media zoals TV, internet, sociale media etc, was er een zekere mate van onderlinge sociale controle...... en had de burger al dan niet terecht enig respect voor "bestuurders" en "het gezag".

Overigens tijdens het zogenaamde "aardappeloproer" 1917 vanwege de grote honger van de bevolking zijn er de nodige slachtoffers gevallen tijdens confrontaties tussen burgers,met name vrouwen, en de politie krachtig ondersteund door militairen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: oma link=msg=1470721 date=1483351427
Politieagenten wisten toen ook dat je straatschoffies rustig aan oor mee kon sleuren om ze thuis af te leveren. Als een agent de moeder vertelde wat het joch had uitgespookt wist hij zeker dat het in de avond wel afgestraft zou worden door de vader. De agent in 2016 kan een grote bek krijgen dat hij echte boeven moet vangen van de moderne ouders.

Heel herkenbaar. Of dat hun zoon dat niet deed, en dat ik het verkeerd zag. Dat de camerabeelden niet kloppen waarop de diefstal te zien is. Of aan de een of andere stoornis waar tegenwoordig elk kind er wel eentje van lijkt te hebben. Vooral lekker blijven knuffelen. Ik ben niet voor kindermishandeling maar met de ouderwetse correctie zijn een heel wat generaties beter groot geworden. Tegenwoordig werken ouders liever allebei 40 uur in de week en hebben daarnaast 3 hobby's. De kinderen... euh... die doen we er bij. Als ik een kind een verdiende draai om de oren geef dan staan papa en mama wel binnen een half uur op het politiebureau te janken en heb ik een klachtenprocedure er bij.

Tegelijk is het ook de (social) media die dit gedrag nog even verder helpt. Facebook bepaalt met een algoritme wat jij belangrijk vind, en daardoor zie je alleen maar berichten in je straatje en zal je nooit de andere kant zien. Google rangschikt de resultaten op een soortgelijke manier, en past terloops ook even de advertenties aan op alle sites waar je op komt. Vind je illegaal vuurwerk stoer, dan zal je sites zien waar illegaal vuurwerk opgehemeld wordt. Ben je tegen de autoriteiten, dan zal ook daar je hele internet omgeving op aangepast worden en kom je veel in aanraking met gelijk georiënteerden.
NOS, RTL, NU.nl hebben geen eigen mening meer zoals Het Parool of de Volkskrant vroeger had. Nu worden artikelen bepaalt door de potentiële inkomsten, niet of het maatschappelijk belangrijk is.

Daardoor polariseert de hele samenleving enorm.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein