Cognitieve test Wachtmeester KMar

Auteur Topic: Cognitieve test Wachtmeester KMar  (gelezen 3089 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

my37

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 2 januari 2017, 19:19:58
Beste, form leden

Ik had een vraag weet iemand wat er allemaal in de cognetieve test voor kmar wachtmeester komt. Ik heb binnen kort de keuring en zou graag willen weten waarop ik kan oefenen.

Alvast bedankt.




LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2017, 07:58:09
Persoonlijk geen ervaring met de kmar keuring, maar als je zoekt op "cognitief" of "cognitieve" in de zoekfunctie op dit forum, vind je wellicht waar je naar op zoek bent.


Blauwe smurf

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2017, 09:36:56
Volgens mij kennen we geen capiciteiten test bij de KMAR voor wachtmeester functies.


razzkulz

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2017, 23:15:22
Ik heb de capaciteitentest voor Wachtmeester in december moeten maken, ik vond 'm opzich best taai maar toch heeft de hele lichting hem gehaald (iets meer dan 20 man als ik me goed herinner). Je krijgt de volgende vragen ongeveer:

- Een blokje met 3 vlakken, en daarnaast 4 andere blokjes met 3 vlakken die eigenlijk het 1e blokje zijn maar dan omgedraaid. Welke is de goeie?
- Hoofdrekensommen (iets plus iets, iets keer iets, iets plus iets keer iets, iets gedeeld door iets)
- Woordverbanden (man staat tot oud, kind staat tot jong)
- Cijferverbanden (je krijgt cijfers en dan moet je zelf uitzoeken wat die met elkaar te maken hebben)

En volgens mij nog 2 onderdelen maar ben vergeten uit m'n hoofd wat die waren. De test moet je niet onderschatten. Je krijgt een A4'tje en een pen om rekensommen op uit te voeren. Geen rekenmachine of hulp van buitenaf.