Ik ben het met je eens dat een RV niet altijd de TS kan bijhouden. Maar ik zie weinig meerwaarde in het feit dat nr 5. de tactiek life kan meekrijgen ipv via portofoon.
Tankautospuit nagenoeg ter plaatse, bevelvoerder ziet vrouw uit raam hangen brandadres.
TS-4 man: Chauffeur moet bij pomp blijven. 2 man aanvalsploeg (adembescherming + 1e straal (LD of HD). Bevelvoerder moet in zijn uppie ladder van dak TS halen, ladder opzetten tegen object en proberen de vrouw uit pand te halen.
TS-5 man. Chauffer bij pomp, 2 man aanvalsploeg (adembescherming + 1e straal), bevelvoerder grijpt de 5e man in nekvel en acteert zelf even als meewerkend voorman en brengen de dame met behulp van handladder in veiligheid.
In het TS-4 voorbeeld kan de bevelvoerder niet veilig zelf via de ladder de vrouw in veiligheid brengen omdat de missende collega nog in de neus zit te peuteren op de bijrijdersstoel van de autoladder.
Ik kan op zich wel meegaan in jouw bezwaren, het zou kunnen dat tijdens de rit er per mobilofoon gecommuniceerd moet worden vanuit de ladderwagen. Het zegt nog steeds niet dat je daarom een tweede man op het voertuig moet zetten omdat je het ook op kan lossen met technologie, bijv. de spreeksleutel bedienen met voetknop door de chauffeur of een druktoets op het stuurwiel.
Als een (H)OvD met spoed alleen in een voertuig kan uitrukken lukt het iemand met minder goud op de schouders ook. Ik denk dat de kans dat een OvD tijdens de spoedrit per mobilofoon, telefoon of portofoon moet communiceren vele malen groter is dan de kans dat een chauffeur van een autoladder die achter de TS met zijn bevelvoerder aanhobbelt tijdens aanrijden moet communiceren per mobilofoon.