Alarm niet meer via P2000?

Auteur Topic: Alarm niet meer via P2000?  (gelezen 3788 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Gepost op: 7 januari 2017, 11:41:49
Marcel Henderson @MarcelHenderso
Verbetering en innovatie #kazernealarmen voor de Rijnmondse beroepsposten is nu afgetrapt. Af van oneigenlijke koppelingen en direct aan GMS


Ik kwam deze tweet tegen, betekend dit dan ook dat de alarmering van de beroepsposten niet meer via p2000 gaan?


Met Vriendelijke Groet.....


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2017, 12:17:25
Ik denk dat de pager nog steeds gaat hoor. Volgens mij zijn de kazernealarmen bij ons in Amsterdam-Amstelland ook op GMS gekoppeld.

Je merkt dat bij ons het alarm al gaat, er wordt begonnen met het spraakbericht, en dan pas de pagers afgaan.
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


imotmart

  • Manschap A, Brandweer Amsterdam-Amstelland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2017, 13:11:03
Ook in Hollands Midden op de 4 beroepskazernes gaat het kazernealarm eerder af dan de P2000-pagers. Ik vind het nog altijd raar dat als "elke seconde telt" er zo'n vertraging in P2000 zit. Voor mij allang bekend wat in de overgangstijd ging mijn analoge pieper tot wel 20 seconden eerder af dan mijn P2000 pieper.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2017, 13:27:34
Volgens mij snap ik het niet helemaal  :P

Kazerne alarm gaat eerder af als het alarm op de pagers? Wat is daar dan het voordeel van. Als je niet op de kazerne bent maar ff boodschappen aan het doen ben dan verlies je toch kostbare secondes?
Met Vriendelijke Groet.....


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2017, 13:54:40
Dan heb je het artikel of niet goed gelezen, of snap je het inderdaad niet wat het voordeel er van is.

Het voordeel is dat er extra mogelijkheden aan het systeem gekoppeld kunnen worden en dat er snelheidsverschil in zit met P2000. Juist omdat beroeps regelmatig op de kazerne te vinden zijn, kan dat in veel gevallen tijdswinst opleveren. Ongetwijfeld zullen ze ook wel eens boodschappen doen of naar de sportschool zijn buiten de deur, maar dan heb je P2000 nog.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 7 januari 2017, 14:08:22
Ik vermoed dat het een en ander te maken heeft met
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=97730.0

Toen is er nogal wat te doen geweest over het opkomen van de brandweer en het functioneren van de pieper.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 7 januari 2017, 14:13:22
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1472243 date=1483791063
Ik vind het nog altijd raar dat als "elke seconde telt" er zo'n vertraging in P2000 zit.

Simpel; dat is inherent aan "groepsoproepen". Ik zal je niet lastig vallen met de technische details, maar P2000 is welisbaar gebouwd voor de hulpdiensten, maar de techniek erachter is helaas niet ontworpen voor "elke seconde telt". Vraag de meldkamer eens de piepers te testen als individuele oproep, dan is het ineens een paar seconden sneller. In de praktijk echter lastig toepasbaar omdat er altijd wel meerdere codes tegelijk worden gepiept en dan moet er (Jip en Janneke:) een soort synchronisatie plaatsvinden.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #8 Gepost op: 7 januari 2017, 16:01:38
Volgens mij snap je het goed ja. Inderdaad gaat het kazernealarm eerder af dan P2000. Zolang je aanwezig bent in de kazerne heb je in principe geen P2000 nodig. Ben je buiten de kazerne wordt je inderdaad later gewaarschuwd en gaat er tijd verloren.

Citaat van: jeffrey010 link=msg=1472248 date=1483792054
Volgens mij snap ik het niet helemaal  :P

Kazerne alarm gaat eerder af als het alarm op de pagers? Wat is daar dan het voordeel van. Als je niet op de kazerne bent maar ff boodschappen aan het doen ben dan verlies je toch kostbare secondes?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #9 Gepost op: 7 januari 2017, 16:08:34
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1472293 date=1483801298
Ben je buiten de kazerne wordt je inderdaad later gewaarschuwd en gaat er tijd verloren.


Vroeger (toen ik als buitenstaander nog mee kon luisteren) toen wist de meldkamer dat een voertuig op straat was en riep deze dan op. Ik mag toch aannemen dat dat niet veranderd is?

Ook al zou dat niet zo zijn... Je bent al op straat en rukt dus sneller uit dan als je nog aan de kazerne zou zijn of begrijp ik het nu verkeerd?