Brandweerwagen glijdt van de weg, brandweerman gewond Zutphenseweg - Lochem 07-01-2017 #nt

Auteur Topic: Brandweerwagen glijdt van de weg, brandweerman gewond Zutphenseweg - Lochem 07-01-2017 #nt  (gelezen 7179 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Citaat van: DennisVenemaFotografie link=msg=1472654 date=1483911963
Ahh okee... dus jij bent er voorstander van dat als er een woningbrand wordt gemeld er 1 ts wordt opgeroepen en dat als dan bij aankomst van TS blijkt dat er een HW nodig is dit dan pas opgeroepen wordt? Hier in Hoogezand rijdt bij ongevallen de HV2 mee en bij woningbranden standaard de HW. En de inzet daarvan heeft al aardig wat keren het belang laten zien ;)

Ik denk dat je het juist positief moet zien. Het kan levens redden en daar doe je het voor toch? En dat er nu twee incidenten zijn met voertuigen van de brandweer is puur pech...

Mss een tussenweg? Als een centralist goed uitvraagt dan zou hij/zij ervoor kunnen kiezen om een TS te sturen, is er behoefte aan een HV dan alarmeert hij/zij deze mee, blijkt tijdens uitrukken dat de B een HV wenst er dan om vragen is ook nog een optie. Kaf van het koren scheiden, niet alles willen standaardiseren dat werkt niet. Centralisten zijn kundig genoeg, bevelvoerders schatten het daarna ook nog eens in, prima toch. Laat aub niet altijd alles rijden, beetje flexibel zijn.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Of je kan gewoon standaard naar elke woningbrand een hw sturen. Ik vind dat absoluut de basis.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Of je kan gewoon standaard naar elke woningbrand een hw sturen. Ik vind dat absoluut de basis.
Gelukkig gebeurt dit in Amsterdam.


guest12562

  • Gast
Citaat van: Vigilant link=msg=1472664 date=1483914021
Of je kan gewoon standaard naar elke woningbrand een hw sturen. Ik vind dat absoluut de basis.

Voor!

Echter we hadden het hier over een HV.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: Breathe link=msg=1472669 date=1483916823
Voor!

Echter we hadden het hier over een HV.
klopt, ik vind de HV2 ook niet meer van deze tijd. De TS is met het huidig bestek zo bepakt dat ze bijna alle HV klussen zelfstandig af kunnen. HV1 bied nog wel meerwaarde, denk aan zetten van ogs, spoor of vrachtwagen of middel hv O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


rubske

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Citaat van: pompbediende link=msg=1472674 date=1483919855
klopt, ik vind de HV2 ook niet meer van deze tijd. De TS is met het huidig bestek zo bepakt dat ze bijna alle HV klussen zelfstandig af kunnen. HV1 bied nog wel meerwaarde, denk aan zetten van ogs, spoor of vrachtwagen of middel hv O0
Verschil tussen HV 1 en HV 2 is veelal de kraan. De HV 2  bied net zoveel meerwaarde bij  ogs, spoor of vrachtwagen of middel hv als een HV 1. Als je 100 % zeker bent dat je een kraan functie nodig hebt dan HV 1 vragen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: rubske link=msg=1472790 date=1483973797
Verschil tussen HV 1 en HV 2 is veelal de kraan. De HV 2  bied net zoveel meerwaarde bij  ogs, spoor of vrachtwagen of middel hv als een HV 1. Als je 100 % zeker bent dat je een kraan functie nodig hebt dan HV 1 vragen

Maar een Kraan op de HV is optioneel. Een HV-1 hoeft niet persé een kraan te hebben. Daarnaast is het goed mogelijk dat de HV-2 ook gewoon een kraan heeft. Het verschil tussen HV-1 en HV-2 is vooral dat een HV-1 meer OGS gereedschap en 4x4 aandrijving bezit.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Nickvm link=msg=1472993 date=1484040705
Brandweerwagen van de weg in Lochem: chauffeur maakte geen fout
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2125225/Brandweerwagen-van-de-weg-in-Lochem-chauffeur-maakte-geen-fout

De woordvoerder van de veiligheidsregio zegt niet wie er dan wel een fout heeft gemaakt.

Feit blijft dat iedereen, zelfs Nederlanders in het buitenland, wisten dat het zaterdag spiegelglad was in heel Nederland en autoriteiten het volk hebben gewaarschuwd om de auto te laten staan als het niet nodig is.

Het blijft dan opmerkelijk dat de brandweer zich niet aanpast aan de omstandigheden maar gewoon een vracht mensen en voertuig gaat alarmeren voor een ongeval waarbij helemaal niemand bekneld zat en niemand gewond is geraakt.

Het zou niet vreemd zijn als je politie eerst laat kijken voor je  "voor de zekerheid" lukraak je brandweerwagens gaat sturen. Je weet zelfs dat als je een brandweerwagen uit een dorp inzet er geen brandweerdekking meer is in het dorp en dat het door de gladheid nog veel langer dan normaal duurt voor een naburig korps ter plaatse is.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Citaat van: jeroen21 link=msg=1472425 date=1483821718
Waarom is de hv meegereden op de melding terwijl alleen de TS word opgeroepen?? Dan heeft de chauffeur en bevelvoerder wel iets uit te leggen aan de commandant..

Waarom wordt er door velen op dit forum alleen maar vanuit gegaan dat P2000 "de waarheid" is en waarom steeds weer de gedachte uitspreken dat hulpverleners een stel anarchisten zijn die maling hebben aan regels en afspraken?