Brandweerwagen glijdt van de weg, brandweerman gewond Zutphenseweg - Lochem 07-01-2017 #nt

Auteur Topic: Brandweerwagen glijdt van de weg, brandweerman gewond Zutphenseweg - Lochem 07-01-2017 #nt  (gelezen 7124 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: tower-ladder link=msg=1473240 date=1484135136
de OVD ¨plus ambulances waren al met Prio 1 onderweg.

Weet je ook hoe vaak het voorkomt dat een OvD die met spoed opgeroepen is en er ter plaatse achterkomt dat er geen brand of slachtoffer is de chef meldkamer kwaad opbelt om te vragen of hij niet goed wijs omdat een brandweerofficier wel iets beters heeft te doen en er ook nog zoiets bestaat als 24/7 de brandweerdekking in een gebied garanderen en het niet onnodig in gevaar te brengen?


guest12562

  • Gast
Citaat van: oma link=msg=1473246 date=1484136722
Weet je ook hoe vaak het voorkomt dat een OvD die met spoed opgeroepen is en er ter plaatse achterkomt dat er geen brand of slachtoffer is de chef meldkamer kwaad opbelt om te vragen of hij niet goed wijs omdat een brandweerofficier wel iets beters heeft te doen en er ook nog zoiets bestaat als 24/7 de brandweerdekking in een gebied garanderen en het niet onnodig in gevaar te brengen?

In Nederland? Ik denk 0 keer, wss vinden ze het gewoon dat ze worden opgeroepen en van hun kantoortaak worden weggetrokken. Je bent er even uit en je ziet de collega's weer eens.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
 ;D ;D Ja maar daar maak ik geen vrienden mee. De OVD wordt bij elk melding in kennis gesteld, gebouwbrand, beknelling etc. Pas vanaf het sein Middelbrand is hij ter plaatse noodzakelijk. Geef mij 10,- voor elke brandgerucht of Kleine  Brand waar de OVD staat en mijn salaris wordt elke maand riant aangevuld  ;D

Ooit eens gevraagd aan een OVD waarom hij net met Prio 1 uitrukte naar een beknelling aan de andere kant van de stad. Ja daar moest hij heen, want hij moest leiding geven. Toen ik zei dat de BVD van de TS met de HV en de ambulance dat prima zonder hem af kunnen en dat tegen de tijd dat hij er is alleen nog opgeruimd wordt keek hij heel beteuterd alsof ik hem zijn speeltje ( met de OVD auto uitrukken!) af nam. ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Breathe link=msg=1473249 date=1484137273
In Nederland? Ik denk 0 keer, wss vinden ze het gewoon dat ze worden opgeroepen en van hun kantoortaak worden weggetrokken. Je bent er even uit en je ziet de collega's weer eens.

Je kan als officier toch ook een complex oefenscenario bedenken en vervolgens gaan oefenen met je manschappen buiten de kazerne. Je bent dan ook weg uit je kantoor en je ziet je jongens en meisjes ook weer eens.

Je kan dan lekker uitrukgereed blijven (iets wat ze bij een professionele brandweer heel belangrijk vinden) en je hoeft niet onnodig risico te nemen door met spoed door het verkeer te gaan rijden om je dringende taak (je collega's willen zien en geen zin hebben om op kantoor te zitten) te vervullen.