Voorrang nemen door bergingsvoertuigen

Auteur Topic: Voorrang nemen door bergingsvoertuigen  (gelezen 126360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wicher

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 24 december 2005, 19:31:55
mmmm, klinkt nog steeds als "het moet dus het mag". Politie doet het brandweer doet het ambulance doet het, dus waarom de berger niet. Klinkt niet echt onheffing-achtig. Meestal is de mogelijkheid van zo'n ontheffing bij wet bepaald. Ik vind het hele bergingsvoertuig, zelfs het begrip "bergen" niet terug in de wet geving, maar misschien heeft iemand anders een suggestie waar je op moet zoeken... Ik word nu wel erg nieuwsgierig. Het zal toch niet zo zijn dat het hele file voorbij rijden gebaseerd is op een gedoogbeleid van de handhavers...

Misschien bij de politie eens informeren.

Henk
neeHENK, dit is allemaal vast gesteld in het incident managment auto snelwegen. Er zijn bergers aangewezen die zelfsgebruik moeten maken als ze op een file rijden bij een ongeval. Het doel van incident managment autosnelwegen is, het zo snel mogelijk vrij maken van de autosnelweg!!!!!
jaja gaat een wereld voor je open he!
Neem di nu maar aan van de proffesionels ;D ;D >:(


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #41 Gepost op: 24 december 2005, 20:09:32
neeHENK, dit is allemaal vast gesteld in het incident managment auto snelwegen. Er zijn bergers aangewezen die zelfsgebruik moeten maken als ze op een file rijden bij een ongeval. Het doel van incident managment autosnelwegen is, het zo snel mogelijk vrij maken van de autosnelweg!!!!!
jaja gaat een wereld voor je open he!
Neem di nu maar aan van de proffesionels ;D ;D >:(

Lees even het topic wat ik gestart heb bij de politie.

Waarom doe je trouwens zo? Wat doen die opmerkingen in de postings hier, wat is daar de bedoeling van? Zonder die vervuiling snap ik ook wel wat jullie bedoelen, maar uitwisselen van informatie dat is toch waar dit forum voor bedacht is? Kan dat niet op een manier zonder al die scherpe sneren, is dat echt nodig om je argumenten kracht bij te zetten? Als ik dat nu terug ging doen, wat blijft er dan van de sfeer op het forum over, een ordinaire scheldpartij, dat is toch niet waar je op uit bent? Een vriendelijk verzoek: houd je postings inhoudelijk, zonder opmerkingen gericht tegen mijn persoon.

Henk


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #42 Gepost op: 24 december 2005, 21:22:53
Ontheffingen zijn niet terug te vinden in wetgeving!

Je hebt gelijk, staat niet in de wet, maar er is wel jurisprudentie over. Komt een beetje overeen ;D ;D ;D
VSAZ ambulancezorg


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #43 Gepost op: 27 december 2005, 19:54:22
Voor de duidelijkheid:

- een gegunde berger mag over de vluchtstrook rijden.
- een niet-gegeunde berger mag dat absoluut niet.

Zo staat het in de wet. Het is dus bij wet geregeld.
Het is niet bij wet geregeld......het is een ontheffing op wat de wet voorschrijft...

Blijft de vraag wat een gegunde en niet gegunde berger is. Als de politie een berger laat komen, is dat een gegunde berger. Als de automobilist zegt dat hij zelf een berger weet, en die ook laat komen is dat voor de verzekeraar ook een gegunde berger. De automobilist is zelf vrij om te bepalen wie hij laat komen. Het zou natuurlijk erg dom zijn om een berger af te wijzen en een ander te laten komen, maar het mag, en het geeft dus aan dat iedereen gegunde of niet gegunde berger kan zijn.......En voor wie geldt dan de ontheffing. De berger die door de politie gebeld is, of de berger die op dat moment door de automobilist gebeld is.....De laatste staat in zijn recht.


Atego

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #44 Gepost op: 27 december 2005, 21:12:32
Een gegunde berger is een berger waar het rayon voor is. Een niet gegunde berger is een berger die berging doet buiten zijn rayon. Dit zal niet snel gebeuren omdat een niet gegunde berger daar niet mag laden, tenzij deze is ingeschakeld door de gegunde berger. Op autosnelwegen komt altijd de gegunde berger omdat die ook het dichts bij het incident is want het is zijn rayon. Op b-wegen wil nog wel eens een niet gegunde berger de rit krijgen van de gegunde berger.
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #45 Gepost op: 27 december 2005, 22:20:04
Een gegunde berger is een berger waar het rayon voor is. Een niet gegunde berger is een berger die berging doet buiten zijn rayon. Dit zal niet snel gebeuren omdat een niet gegunde berger daar niet mag laden, tenzij deze is ingeschakeld door de gegunde berger. Op autosnelwegen komt altijd de gegunde berger omdat die ook het dichts bij het incident is want het is zijn rayon. Op b-wegen wil nog wel eens een niet gegunde berger de rit krijgen van de gegunde berger.

Zoveel weet ik er nog wel van dat het met meer te maken heeft als geografische ligging. dan heeft Collewijn een stuk, daaarna heeft van Amerongen hetzelfde stuk, met BTS en Bergnet is het zelfde stuivertje verwisselen geweest in Almere, het gaat om inschrijven en aanbesteding volgens Europese richtlijnen. Er was een tijd dat Collewijn zowat heel centraal Nederland had.

Henk


Atego

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #46 Gepost op: 27 december 2005, 22:28:44
Als er meerdere bergers in het zelfde rayon zitten dan is het niet stuivertje wisselen. Dan is het wie A de beste service verleent en kwaliteit  B is dat ze een niet eens zo zeer naar de prijs kijken. Het ook voornamelijk hoe het personeel van de berger met de meldingen omgaat en hoe men met een melding omgaat. Als men altijd nors en kort is dan ben je de volgende keer wel op de tweede plaats gezet als een andere berger er beter mee om springt. Er zijn meerdere redenen dat men het gewoon de volgende periode aan een andere berger geeft. Enne henk wie is van Amerongen?? die bestaat niet meer dus loop jij niet een klein beetje achter in de tijd?
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #47 Gepost op: 28 december 2005, 00:12:03
Als er meerdere bergers in het zelfde rayon zitten dan is het niet stuivertje wisselen. Dan is het wie A de beste service verleent en kwaliteit  B is dat ze een niet eens zo zeer naar de prijs kijken. Het ook voornamelijk hoe het personeel van de berger met de meldingen omgaat en hoe men met een melding omgaat. Als men altijd nors en kort is dan ben je de volgende keer wel op de tweede plaats gezet als een andere berger er beter mee om springt. Er zijn meerdere redenen dat men het gewoon de volgende periode aan een andere berger geeft. Enne henk wie is van Amerongen?? die bestaat niet meer dus loop jij niet een klein beetje achter in de tijd?

Wat ben je weer lekker vriendelijk.  ;D

Ben je tegen iedereen zo? Ik ben in jouw ogen misschien wel oud, maar ben nog redelijk bij de tijd af en toe :P

Kijk eens op http://www.amerongenberging.nl, ze voeren die naam nog steeds. De laatste keer dat ik daar was stond daar ondermeer een opengeknipte  auto met een bord "niets aanraken, sporenonderzoek" eraan.  Maar er zijn ook zoveel bedrijven die zich daar mee bezig houden, je kunt ze onmogelijk allemaal kennen.  ;)

Henk


Atego

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #48 Gepost op: 28 december 2005, 09:57:00
Ze dragen de naam nog wel maar het is inmmiddels al een ruim jaar van Logicx
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #49 Gepost op: 28 december 2005, 10:19:18
Ze dragen de naam nog wel maar het is inmmiddels al een ruim jaar van Logicx

Dus je moet van jou zeggen "ik ga naar Vendex" ipv "ik ga naar V&D" want anders loop je achter in de tijd. Vendex is de eigenaar van V&D, de Bijenkorf. Dixons en nog een heleboel anderen, net als Logicx eigenaar is van Amerongen.
Maar wat is je punt precies Atego, waar hebben we het nu over, wat wil je nu gaan aantonen daarmee?

Henk