Voorrang nemen door bergingsvoertuigen

Auteur Topic: Voorrang nemen door bergingsvoertuigen  (gelezen 126197 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Atego

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #50 Gepost op: 28 december 2005, 10:21:19
Dat van Amerongen niet meer van Amerongen is
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #51 Gepost op: 28 december 2005, 10:28:14
Dat van Amerongen niet meer van Amerongen is

Wie zei dat dat wel zo was dan...

Ik noemde slechts de naam waaronder zij de bedrijfsvoering doen en ook nog op het internet staan en bij de naam die ook nog op de auto's staat, niets over het eigendomsrecht, als je nu gewoon eens terugnam dat ik achter in de tijd ben en toegaf dat je je vergist hebt en niet zo aardige opmerking gemaakt hebt...

Henk


ltdoka

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 28 december 2005, 10:33:16
Uit de reacties van ATEGO proef ik een beetje dat de politie en de berger uitmaken wie mijn wrak afsleept mijn ervaring is echter dat IK de degene ben die bepaald welke berger de restanten van MIJN voertuig weg sleept.
Hier in de omgeving zit een berger (erkend) die ik absoluut niet aan mijn wrak laat zitten zelfs niet wanneer het in 20 stukken is geknipt de politie EN de door de politie gebelde berger hebben dan alleen nog een adviserende (lees overhalende) rol om mijn wrak wel door de bestelde berger te laten afvoeren maar kunnen mijn niet dwingen (daar zijn natuurlijk wel uitzonderingen op) Eens heb ik een auto uit friesland laten afvoeren door een berger waarbij ik
1. ruim een week moest wachten voor de beschadigde wagen in NH was
2. de berger de wagen alleen wilde afzetten bij een door hem gekozen adres
3. de wagen met MEER schade op het adres werd afgeleverd en de berger niets wilde vergoeden (gelukkig was ik in bezit van foto's dat de wagen net geladen was)
4. ik nog een verbale strijd heb moeten voeren op het adres waar de wagen afgezet was om mijn wagen mee te nemen

Dus de eerst volgende keer dat mijn wagen in het rayon van een van de betreffende bergers schade oploopt waardoor deze moet worden afgesleept dan bepaal IK door wie dat gaat gebeuren en niet de politie of de door de politie aangewezen berger


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #53 Gepost op: 28 december 2005, 10:40:35
Daarbij komt dat de gegunde (lees de goedkoopst ingekochte) berger niet altijd dezelfde berger is als die de ANWB inschakelt, die let namelijk wel op kwaliteit.

Maar als je auto in de weg staat, de wisselstrook geblokkeerd staat bijvoorbeeld moet je van goede huize komen wil je een ingeschakelde berger kunnen weigeren. Maar sta je na een aanrijding in de berm dan bepaal jij inderdaad wie je wegsleept.

Henk


ltdoka

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 28 december 2005, 10:46:25
een adviserende (lees overhalende) rol om mijn wrak wel door de bestelde berger te laten afvoeren maar kunnen mijn niet dwingen (daar zijn natuurlijk wel uitzonderingen op)

gaf ik ook al aan maar zelfs in dat geval kan IK eisen dat de bestelde berger de wagen overdraagd aan een berger die IK kies (ook al vind de verzekering dat weer minder leuk)


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #55 Gepost op: 28 december 2005, 11:43:41
En zo staat het ook in de brief die Trophy als link in zijn bericht op pagina 3 van dit item heeft weergegeven. En dan kan ik dus de vraag stellen: Wie is de gegunde en wie is de niet gegunde. Als ik zelf een berger laat komen die niet door de politie of een andere instantie is besteld, is die een niet gegunde (in de ogen van de politie etc.). Mag deze dan ook in het kader van IM over de vluchtstrook? En heeft deze dan ook een ontheffing voor de snelheid?


Atego

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #56 Gepost op: 28 december 2005, 11:46:27
Volgens de regels mag die netjes aansluiten achter in de file want het is niet zijn rayon
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #57 Gepost op: 28 december 2005, 15:29:03
Volgens de regels mag die netjes aansluiten achter in de file want het is niet zijn rayon

De ANWB, is dat geen gegunde?

Henk


Atego

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #58 Gepost op: 28 december 2005, 16:10:00
ANWB is geen gegunde berger ANWB en Logicx is beide 1 bedrijf
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #59 Gepost op: 28 december 2005, 18:46:13
ANWB is geen gegunde berger ANWB en Logicx is beide 1 bedrijf

Dan heet Amerongen dus eigenlijk ANWB volgens jouw methode...

Henk