Nieuwe directeur VR Groningen

Auteur Topic: Nieuwe directeur VR Groningen  (gelezen 7712 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Gepost op: 12 januari 2017, 18:13:31




RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2017, 18:17:45
Citaat van: janvangent link=msg=1473434 date=1484241211
Van harte gefeliciteerd, VR Groningen en de ingezetenen >:D: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/172629/Wilma-Mansveld-is-nieuwe-directeur-van-Veiligheidsregio-Groningen.

Heeft ze ook verstand van veiligheid...?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2017, 18:24:26
Citaat van: RemRoof link=msg=1473435 date=1484241465
Heeft ze ook verstand van veiligheid...?

Was er iets met de veiligheid van de Fyra dan?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2017, 18:38:42
Wilma Mansveld nieuwe directeur Veiligheidsregio Groningen

Wilma Mansveld wordt per 1 maart 2017 de nieuwe directeur van Veiligheidsregio Groningen. Ze volgt hiermee Erik van Zuidam op.

Met de komst van Mansveld gaat Veiligheidsregio Groningen (VRG) door in haar ambitie om haar rol als spil in een netwerk van (crisis)partners in een snel veranderende samenleving vorm te geven. Mansveld gaat daarbij op zoek naar samenwerking op basis van vertrouwen en vakmanschap. Zelf zegt ze hierover: ‘alleen met goede samenwerking kunnen kansen maximaal worden benut, problemen structureel worden opgelost en kan werkplezier het maximale uit mensen halen’.

Mansveld heeft brede ervaring in publieke functies en levert vanuit deze functies al jaren zowel noordelijk als landelijk een bijdrage aan veiligheid. Met haar heeft Veiligheidsregio Groningen een verbinder naar en tussen de (crisis)organisaties en de inwoners, bedrijven en instellingen in de provincie Groningen binnen gehaald die de turbulentie van een samenleving in transitie kan duiden en de vertaalslag kan maken naar de interne organisatie. VRG kan daarmee haar opdracht uitstekend blijven vervullen en het bestuur en bewoners goed ondersteunen bij het voorkomen en bestrijden van crises en incidenten.

Wilma Mansveld was eerder onder meer staatssecretaris voor infrastructuur en milieu, gedeputeerde in de provincie Groningen en secretaris Sociaal Economische Raad Noord Nederland (SER-NN). Op dit moment is ze waarnemend burgemeester van de gemeente Tytsjerksteradiel.

http://www.veiligheidsregiogroningen.nl/nieuws/wilma-mansveld-nieuwe-directeur-veiligheidsregio-groningen

Veiligheidsregio Gr.
@VRgroningen 4h
Onze nieuwe directeur is bekend! Wilma Mansveld wordt per 1/3/17 de nieuwe directeur van Veiligheidsregio Groningen.

http://www.veiligheidsregiogroningen.nl/nieuws/wilma-mansveld-nieuwe-directeur-veiligheidsregio-groningen


Citaat
Mansveld heeft brede ervaring in publieke functies en levert vanuit deze functies al jaren zowel noordelijk als landelijk een bijdrage aan veiligheid.

https://www.parlement.com/id/vj46fg8xgvpy/w_j_wilma_mansveld


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2017, 19:05:25
Ik zet er een slagroomtaart op dat binnen twee jaar een interim zoals onze held Van Strien aan de slag kan in Groningen.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2017, 19:25:52
Citaat
Mansveld heeft brede ervaring in publieke functies en levert vanuit deze functies al jaren zowel noordelijk als landelijk een bijdrage aan veiligheid. Met haar heeft Veiligheidsregio Groningen een verbinder naar en tussen de (crisis)organisaties en de inwoners, bedrijven en instellingen in de provincie Groningen binnen gehaald die de turbulentie van een samenleving in transitie kan duiden en de vertaalslag kan maken naar de interne organisatie.

Prachtige managementtaal voor "ze heeft nog nooit een busje met zwaailampen van binnen gezien, maar ze heeft de juiste connecties dus we hopen dat het goed komt!"
Wat een belabberd persbericht zeg,  het geeft mij als burger niet veel vertrouwen als ze zulke bla-bla nodig hebben om een nieuwe directeur voor te stellen..
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2017, 19:31:48
Citaat van: Rhonus link=msg=1473442 date=1484245552
Prachtige managementtaal voor "ze heeft nog nooit een busje met zwaailampen van binnen gezien, maar ze heeft de juiste connecties dus we hopen dat het goed komt!"
Wat een belabberd persbericht zeg,  het geeft mij als burger niet veel vertrouwen als ze zulke bla-bla nodig hebben om een nieuwe directeur voor te stellen..

Precies. Haar CV zegt ook niets over brede ervaring binnen de veiligheid. Het is duidelijk een politieke benoeming en geen vakinhoudelijke.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2017, 19:42:23
Citaat van: RemRoof link=msg=1473446 date=1484245908
Precies. Haar CV zegt ook niets over brede ervaring binnen de veiligheid. Het is duidelijk een politieke benoeming en geen vakinhoudelijke.

Wat moet je anders, een oude door de wol geverfde brandweerofficier aanstellen als directeur in een regio waar je serieus aan de bak moet om te zorgen dat brandweer en ambulance in staat zijn de gevolgen van een aardbeving af te handelen?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2017, 19:47:47
Citaat van: oma link=msg=1473451 date=1484246543
Wat moet je anders, een oude door de wol geverfde brandweerofficier aanstellen als directeur in een regio waar je serieus aan de bak moet om te zorgen dat brandweer en ambulance in staat zijn de gevolgen van een aardbeving af te handelen?

Het is wel grappig.  De RAV in die regio heeft geen SOA-arts als MMA maar een anesthesioloog annex MMT-arts.  Ze kunnen het dus wel.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2017, 19:50:50
Citaat van: RemRoof link=msg=1473452 date=1484246867
Het is wel grappig.  De RAV in die regio heeft geen SOA-arts als MMA maar een anesthesioloog annex MMT-arts.  Ze kunnen het dus wel.

Ik heb geen flauw idee wie de MMA heeft benoemd. Als ik een gokje zou mogen wagen zet ik mijn centen niet in op de veiligheidsregio maar op het UMCG.