Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 103806 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Lag ik vannacht aan te denken: Als je naar "blik op de weg" kijkt, zie je dat mensen die te hard rijden, over een bepaalde afstand gevolgd worden. Dan wordt er over die bepaalde afstand een gemiddelde snelheid genomen en daar krijgen ze een boete voor.

Wat nu mn vraag is: waarom zo omslachtig? Als iemand op de snelweg een pieksnelheid heeft van, zeg maar, 200 km/uur, en zijn gemiddelde snelheid over 1,5 km is 150 km/uur, waarom krijgt hij dan "maar" een boete over die 150 km/uur, terwijl, als je langs een vaste flitskast 200 km/uur rijd, je direct een print krijgt over die 200 km/uur?????

*zomaar een gedachtenkronkel.. ;D*




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
omdat de blikopdeweg auto's er zijn om notaire (of hoe je het schrijft) hardrijders te pakken en niet de mensen die tijdens een inhaal actie even de 120 aantikken waar je honderd mag
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Ja dat ligt aan de betrefende politieambtenaar. Je kunt gewoon een bekeuring uitschrijven voor een pieksnelheid, maar of het eerlijk is dat is een tweede. Het is voor mij vaak situatie afhankelijk.

mvg
Mike


Lukas074

  • Gast
ik dacht ook weleens gehoord te hebben dat het verplicht is om een traject meting te doen. Als ik ernaast zit, mijn excuus.
En is er vast wel om iemand die daar wel vast andwoord op heb.


firemanr

  • Gast
Ik lees nu alleen maar bevestigingen over wat ik vroeg, maar niet een reden dat er geen pieksnelheid bekeurd wordt bij surveillance....

omdat de blikopdeweg auto's er zijn om notaire (of hoe je het schrijft) hardrijders te pakken en niet de mensen die tijdens een inhaal actie even de 120 aantikken waar je honderd mag

Waarom gebeurt dit bij een flitskast dan wel!

Ja dat ligt aan de betrefende politieambtenaar. Je kunt gewoon een bekeuring uitschrijven voor een pieksnelheid, maar of het eerlijk is dat is een tweede. Het is voor mij vaak situatie afhankelijk.

mvg
Mike

Waarom is dat dan NIET eerlijk en een flitskast wel? Die heeft tenslotte GEEN trajectmeting?
 ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Nee, traject meeting is niet verplicht, de meeste surveillance auto´s zijn er ook niet mee uitgerust.

mvg
Mike


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Is denk ik ook niet echt een antwoord op te geven. Feit is wel dat de flitsmeetingen steeds meer vervangen worden door tjacet controle systemen.

mvg
Mike


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Is denk ik ook niet echt een antwoord op te geven. Feit is wel dat de flitsmeetingen steeds meer vervangen worden door tjacet controle systemen.

mvg
Mike

Inderdaad, een mooie belastinginningsactie onder het mom van verkeersveiligheid, en de gekken die op 100 km wegen met trajectcontrole (op veilige wegen zoals de A4 met 5 banen aan beide zijden) onbedaard 160 km voorbijscheuren, die malen toch niet om een bonnetje van het CJIB  uit het Leeuwarden  >:(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Lukas074

  • Gast
Inderdaad, een mooie belastinginningsactie onder het mom van verkeersveiligheid, en de gekken die op 100 km wegen met trajectcontrole (op veilige wegen zoals de A4 met 5 banen aan beide zijden) onbedaard 160 km voorbijscheuren, die malen toch niet om een bonnetje van het CJIB  uit het Leeuwarden  >:(

en die traject controles zijn ze behoorlijk aan het uitbreiden: A20 beide richtingen, A10 beide richtingen en zo zouder er brdt nog wel meer zijn.

Maar ik heb liever een traject controle als een flitskast. Een traject controle rij je toch niet harder, en bij een flitskast, ga je eerst vol in de ankers en gaat het gas er weer op.


firemanr

  • Gast
en die traject controles zijn ze behoorlijk aan het uitbreiden: A20 beide richtingen, A10 beide richtingen en zo zouder er brdt nog wel meer zijn.

Maar ik heb liever een traject controle als een flitskast. Een traject controle rij je toch niet harder, en bij een flitskast, ga je eerst vol in de ankers en gaat het gas er weer op.

Het gaat er niet om wat je liever hebt....(ik heb liever een kast, die weet je tenminste waar die staat..... :P)
Maar een antwoord op mn vraag, als dat kan.... ;D