Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 105429 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #110 Gepost op: 30 augustus 2008, 12:28:50
&eurl=http://jimmox-nr2.hyves.nl/
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #111 Gepost op: 30 augustus 2008, 15:38:39
Nog even een duit in het zakje.

Er wordt aangevoerd dat er ongelukken ontstaan vanwege het abrupt in de ankers gaan bij flistkasten/snelheidscontroles en de voorbeelden zijn er ook genoeg.
En daar komt ergenis nummer 2  uit de ergernistop 10...

Bumperkleven of het niet genoeg afstand houden.

Is dat dus ook weer de schuld van de flitskast/ radarauto/ lasergunner?



Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #112 Gepost op: 1 september 2008, 19:07:30
Zeker die 2 sec.-afstand regel? Ja wat werkte dat goed he. Om je kapot te schamen. Het is gewoon onmogelijk op de meeste drukke wegen om 2 sec. afstand te houden. Probeer je het, duiken er al 1 of 2 auto's tussen.. Die campagne was al heel rap weer over.

Ik kan me totaal niet in laatst geplaatste reactie vinden. Al hou je meer dan voldoende afstand, sinds wanneer is het niet gevaarlijk dat voertuigen plots in hun ankers gaan hangen? Of het nou een flitser is of overstekend wild....Of een object wat ineens op de rijbaan opdoemt. Schrikreactie = schrikreactie. Ook van flitsapparatuur, DB.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #113 Gepost op: 1 september 2008, 20:37:42
Zeker die 2 sec.-afstand regel? Ja wat werkte dat goed he. Om je kapot te schamen. Het is gewoon onmogelijk op de meeste drukke wegen om 2 sec. afstand te houden. Probeer je het, duiken er al 1 of 2 auto's tussen.. Die campagne was al heel rap weer over.

Ik kan me totaal niet in laatst geplaatste reactie vinden. Al hou je meer dan voldoende afstand, sinds wanneer is het niet gevaarlijk dat voertuigen plots in hun ankers gaan hangen? Of het nou een flitser is of overstekend wild....Of een object wat ineens op de rijbaan opdoemt. Schrikreactie = schrikreactie. Ook van flitsapparatuur, DB.
En als je nou niet te hard rijdt? dan hoef je ook niet te schrikken toch?  ??? ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #114 Gepost op: 1 september 2008, 22:43:13
Dat zou mooi zijn. De praktijk wijst echter uit dat het meerendeel die de apparatuur tijdig in de smiezen heeft, schrikt. Ook als ze zich per ongeluk keurig aan de snelheid houden, of zelfs iets daaronder. Die angst is de afgelopen jaren gekweekt...De flitsproblematiek zit diepgewortelt, denk ik... ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #115 Gepost op: 1 september 2008, 22:51:11
Ik denk dat alles wat aan te wennen is ook te ontwennen is, en ik denk dat we er niet uit gaan komen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #116 Gepost op: 1 september 2008, 22:57:06
Nou, jvo..we hebben ons i.i.g. goed vermaakt, of moet ik voor mezelf spreken?  ;D  Naarmate deze discussie vorderde ben ik over een paar kleine dingetjes toch ietsjes anders gaan denken..... ::) Maar de grote lijn in m'n mening blijft onveranderd  ;)

Ontwennen zou mooi zijn, oftewel reeds eerder genoemde ideeën v.w.b. inzet personeel invoeren....en ach, dat we er niet uitkomen geeft ook niet zo veel. Ben sowieso weer wat wijzer geworden.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #117 Gepost op: 2 september 2008, 18:30:11
Hoe je het ook wendt, keert, draait, verplaatst, achterover gooit of welke beschouwing je er ook op los wil laten,

Feit is gewoon dat er twee hoofdoorzaken zijn voor de aanrijding in het algemeen.
Snelheid en te weinig afstand.

En dat kost de samenleving gewoon klauwen vol met geld.
Het wordt gewoon eens tijd dat mensen eens leren om dit soort problemen eens in een groter perspectief te zien dan alleen maar zo snel mogelijk op tijd thuis te willen zijn.

Maar ja, we kijken nu eenmaal niet verder in dit land dan naar het tijdstip van onze volgende afspraak...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #118 Gepost op: 2 september 2008, 20:49:51
Wat verschrikkelijk kort door de bocht. Snelheid en te weinig afstand.... wat dacht je van te weinig ervaring, onoplettendheid, slechte staat van voertuig, stoffen die de rijvaardigheid beïnvloeden, onnodig linksrijden (actie-reactie), agressiviteit, egoïsme (niet laten invoegen)....en vaak een combinatie van factoren, w.o. ook snelheid en afstand ja.

Wat ik nou eens probeer duidelijk te maken is dat dit land te ver doorgeschoten is. Kijk naar de matrixborden, trajectcontroles, tal van andere voorbeelden dat ik denk...waar zijn we nou mee bezig?  Toen de poltie staakte werd het zelfs keihard hardop gezegd: het aantal boetes wat niet uitgeschreven is moet op een of andere manier worden gecompenseerd. Verkeersveiligheid? Ow wat zijn er meer ongelukken gebeurd tijdens die stakingen!! Hahaha: NOT!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #119 Gepost op: 2 september 2008, 21:00:17
De politie wordt geregeerd door managers. Foute boel! Lieden die geen enkele gevoel meer hebben met de werkvloer. Lieden die altijd achter hun mensen staan, maar nooit ervoor! Lafaards dus! De burger is de politie volkomen zat. Elke 4-km bekeuring kost een getuige voor het leven. Genaaid blijft genaaid. De politie staat voor de burger achter de schutting, is niet meer aanspreekbaar. Wie spreekt nog ooit een politieagent zonder daarvoor te moeten betalen? Nog afgezien van de verdomde flitskasten. Diender der samenleving dat is wat een agent behoort te zijn. Een open en eerlijke figuur met sociale en begripvolle eigenschappen. Naaidozen zijn ongewenst en de rente voor dat gedrag zal men allen, hetzij collectief, hetzij individueel, betalen. Wonen binnen de eigen werkomgeving zou verplicht moeten worden. Dan kweekt men weer menselijke en sociale politiemedewerkers. Die hele RvHC begrijpt werkelijk niets van politiewerk. Het draait slechts om eigen gewin. Politieagenten die niet maatschappelijk in hun werkomgeving zijn geïntegreerd maken de politie kapot. Schrijven om het schrijven. Vrouwen van 78 jaar bekeuren omdat het rijbewijs was vergeten en daarbovenop nog extra een bekeuring voor het kentekenbewijs. Mijn dorp spreekt er ondanks dat het 2 jaar geleden is nog schande van en keert iedere blauwe de rug toe. En u denkt daar ooit nog getuigen te vinden?
Never! Kapotgemaakt door een stommiteit. Wat binnen 5 minuten wordt kapotgemaakt is in geen 10 jaar te herstellen. Vissers van 74 en 78 jaar die geprent worden omdat ze verkeerd zaten. Vrijgesproken! Dat geeft de burger het gevoel van een grandioze overwinning. Daar waar ze 60 jaar visten, was fout. Die agent hoeft zich in mijn dorp nooit meer te vertonen. Onrecht is wat hij predikte. Zijn gebrek aan plaatselijke kennis nekte hem. De vissers vieren hun feestje in de krant. De agent is ziek.
Diender: Volgens mij betekent dat het dienstbaar zijn aan de burger, niet het dienstbaar zijn aan meneer Spee. Maar goed, zoek het allemaal maar uit, ik ben er los van eb kan in overtuiging zeggen dat ik vooral de burger heb gediend. Niet door hem te naaien, maar door hem te corrigeren en te helpen. En daar horen uiteraard middelen bij als het opleggen van een boete, maar ook genade voor een 78-jarige vrouw. De politie is reeds een aantal jaren mijn politie niet meer. In mijn ogen deugt ze ook niet meer. Agenten behoren mensen te zijn. Begripvol. En daar ontbreekt het aan. Ze bekeuren desnoods hun eigen opoe om een quotum te behalen. Stakkers.
 
Quote  
 
 
Frederik - Oh, wat ben ik blij!    | | 2008-07-09 20:37:24  
 
Ik stop er mee. Ik kan als FLO-er en straks gepensioneerde maar een karig leven leiden, maar blijf liever gezond van geest en lijf. Wat ben ik blij dat ik dit werk achter me kan laten. Niet vanwege het werk zelf of de collegae op de werkvloer! Ik voel me verraden als rechtgeaard politieman met lange staat van dienst(baarheid) door het hoger politiemanagement en door politiek Den Haag, "De ALLESKAPOTMAKERS" Daar kan geen "boef" tegenop! Ik wens alle (oud-)collegae nog heel veel sterkte! Je moet het echt hebben van de dankbaarheid van de mensen waar je het voor doet....en geloof me...die zijn er echt nog wel!!!
 
 
En zo zijn er tal van reacties.... Nogmaals, ik heb niets tegen dienders (beslist, nadrukkelijk niet ;-)) en verkeershandhaving moet gewoon! En ik ben mij er terdege van bewust dat het beleid in Den Haag gemaakt wordt. En daar zit de wortel, daar moet het aangepakt worden. Maar ik snap echt niet hoe mensen dat flitscultuurtje kunnen verdedigen... Hoe keert de burger zich tegen het gezag? Op deze manier dus....Als zelfs het merendeel van de agenten het niet eens is met het beleid dat zij handhaven...waarom jij dan wel? Waar komt dat vandaan?