Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 103810 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:36:52
en die traject controles zijn ze behoorlijk aan het uitbreiden: A20 beide richtingen, A10 beide richtingen en zo zouder er brdt nog wel meer zijn.

Maar ik heb liever een traject controle als een flitskast. Een traject controle rij je toch niet harder, en bij een flitskast, ga je eerst vol in de ankers en gaat het gas er weer op.

Liever traject controle  ???

Dus jij vind 't niet erg om de hele tijd op de klokje te moeten turen of je toevallig niet even 125 km/h rijdt of dat je die langzame auto net iets te snel inhaald.

En als je eens haast hebt (dat hebben we allemaal wel eens) of het is  4 uur 's nachts en de weg is helemaal leeg, dan vind jij 't niet erg om keurig 120 te blijven rijden ipv ik noem wat 130 ofzo (in die rustige nacht) ?

Geef mij maar die flitskast dan, daar kan je je ten minste nog 'n beetje aan aanpassen  ::)

Al is het nadeel met zo'n flitskast/paal (zeker die verstopte dingetjes) weer dat je als het bijv. rustig is en je duwt heel even 't gas pedaal wat dieper in (om vervolgens ook direct weer af te zakken naar normale snelheden) en je wordt net op die top geflitst dat dat wel eens een duur grapje kan worden dan....  ::)



Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #21 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:40:03
Zo stond er een oud collega van mijn vorige werk in de krant met een prent van 261 km/uur met een vrachtwagen die begrensd is op 90 km/uur.....  ::)

Rara hoe kan het!  :-X


Maarre,welke auto haalt zo'n snelheid?  ???
  Ta


Karim

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:45:15

Maarre,welke auto haalt zo'n snelheid?  ???

't was geen smartje in iedergeval  ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #23 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:53:07
't was geen smartje in iedergeval  ;)

Maarre,dit is geen simpel gevalletje geld betalen....dit wordt vast een tijdje zonder rijbewijs.... :-X
  Ta


Karim

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:55:03
Maarre,dit is geen simpel gevalletje geld betalen....dit wordt vast een tijdje zonder rijbewijs.... :-X

Neu, dat is destijds gelukkig heel handig opgelost, maar daar ga ik maar verder even niet op in denk ik  :-X ;)


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #25 Gepost op: 31 oktober 2005, 19:26:48
Zo stond er een oud collega van mijn vorige werk in de krant met een prent van 261 km/uur met een vrachtwagen die begrensd is op 90 km/uur.....  ::)

Rara hoe kan het!  :-X

Reflectie van de radarbundel, moeilijk en technisch verhaal, maar zeker niet onmogelijk. Sterker nog, het komt echt wel vaker voor. Hoewel ten onrechte bekeurd natuurlijk.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #26 Gepost op: 15 augustus 2008, 17:45:22
Na aanleiding van het zien van de vele flitskasten hier in Frankrijk deze poll. Aangezien ik in het verkeer nog geen deelneem in een gemotoriseerd voertuig, ben ik ook nog niet geflitst, tenzij ik heel hard fiets natuurlijk >:D

Ik vind dat flitspalen weinig bijdragen aan de verkeersveiligheid. Ze vullen de staatskas aardig aan, maar het aantal ongevallen is niet verminderd sinds de komst van de flitspalen (even aanvullen of corrigeren mits dit niet klopt).
Ik zie hier in zuid-frankrijk vaak flitsers staan langs de snelweg, met een bord erbij waarop staat: Pour votre securitè(kan de andere accent niet vinden op ZERTY-bord).

Weet iemand toevallig wat volgens de overheidsinstanties het doel is van de flitspalen?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 15 augustus 2008, 17:50:57
Helemaal mee eens! Het is enkel een inkomstenbron. Sinds kort mag je bijvoorbeeld maar 90 km/pu op een gedeelte van de A15, richting H.v. Holland. Zogenaamd omdat het wegdek slecht is, spoorvorming e.d. Echter, die weg is al slecht sinds dat ie er ligt! Voorheen mocht je er 120 km/pu. Nu staan ze er bijna dagelijks te flitsen... En dan die trajectcontroles!! Dat is helemaal wat. Zogenaamd beter voor het milieu! Wat dacht je van duizenden voertuigen die tegelijk massaal in de ''ho-ijzers'' gaan hangen, bij het zien van de matrixborden met daarop: 80. Vervolgens weer allemaal optrekken richting de 100-120 km/pu....Wat is slechter voor het milieu, consequent dezelfde snelheid, of bovenstaand?  >:D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #28 Gepost op: 15 augustus 2008, 17:51:28
Na aanleiding van het zien van de vele flitskasten hier in Frankrijk deze poll.

Misschien wel netjes om te vertellen wat jij er van vind en waarom je tot deze poll gekomen bent... Toevallig gefiltst...?  ::) ;)

Als je je netjes aan de snelheid houd, bijv de cruisecontrol aan, is een flitspaal helemaal niet erg.......  ;) Vaak klagen alleen de mensen die geflitst zijn...  :-X

If you can do the time, don't do the crime...  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #29 Gepost op: 15 augustus 2008, 17:57:42
Misschien wel netjes om te vertellen wat jij er van vind en waarom je tot deze poll gekomen bent... Toevallig gefiltst...?  ::) ;)

Als je je netjes aan de snelheid houd, bijv de cruisecontrol aan, is een flitspaal helemaal niet erg.......  ;) Vaak klagen alleen de mensen die geflitst zijn...  :-X

If you can do the time, don't do the crime...  ;)

Palmpie, als je in dit land even met je gedachte afdwaalt en even niet op je teller kijkt, maar naar het verkeer om je heen, rij je zo een paar km te hard. Flits, je hebt 'm!

Heb er trouwens onlangs eentje binnengekregen uit Duitsland...aber ich ken geen Duits  ;) ;D

Moet ik wel aan toevoegen: de notoire hardrijders / maniakken die bewust scheuren, die verdienen 'm!
Echter, mannen en voertuigen / motoren, zijn als kinderen met speelgoed. Soms rij ik de hele tijd rustig en denk ik; ff opentrekken dat gas, dan weer rustig aan. Heerlijk! Maar, als je dan tijdens zo'n momentopname geflitst wordt...dat is zuur! Heb je het overige verkeer in gevaar gebracht?

Ook zoiets: de A16. 's Nachts, 4 baantjes, zondagmorgen. De matrixborden zeggen: 90 km/pu!! Een lege snelweg...moeten we dat nou echt serieus nemen?