Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 103811 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 15 augustus 2008, 18:08:42
Palmpie, als je in dit land even met je gedachte afdwaalt en even niet op je teller kijkt, maar naar het verkeer om je heen, rij je zo een paar km te hard. Flits, je hebt 'm!

Heb er trouwens onlangs eentje binnengekregen uit Duitsland...aber ich ken geen Duits  ;) ;D

Moet ik wel aan toevoegen: de notoire hardrijders / maniakken die bewust scheuren, die verdienen 'm!
Echter, mannen en voertuigen / motoren, zijn als kinderen met speelgoed. Soms rij ik de hele tijd rustig en denk ik; ff opentrekken dat gas, dan weer rustig aan. Heerlijk! Maar, als je dan tijdens zo'n momentopname geflitst wordt...dat is zuur! Heb je het overige verkeer in gevaar gebracht?

Ook zoiets: de A16. 's Nachts, 4 baantjes, zondagmorgen. De matrixborden zeggen: 90 km/pu!! Een lege snelweg...moeten we dat nou echt serieus nemen?

Voor het opletten hebben we tegenwoordig een cruise control / instelbare snelheidsbegrenzer... Moet je eens proberen... Rijd super relaxt!  :)

A16 ==> 90 km/u ==> werkzaamheden moerdijkbrug ==> mogelijke file vorming bij werkzaamheden / kijkers naar werkzaamheden.....?  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #31 Gepost op: 15 augustus 2008, 18:16:05
Nee echt, op een lege snelweg, t.h.v. H.I.Ambacht / Zwijndrecht. Regelmatig komt het voor! In dit land zijn we veeeeel te ver doorgeschoten v.w.b. ''verkeersveiligheid''.
Maar goed, ik weet dat sommige mensen daar anders over denken. Moraalridders met name.  >:D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 15 augustus 2008, 20:01:40
De wegen die ik ken, waar regelmatig aan snelheidscontrole“s worden gehouden zijn (bijna allemaal) wel degelijk een stuk veiliger geworden, ik praat dan over 50, 60, 70 en 80 kilometer wegen.
Ik ben ook voorstander van het uitbreiden van roodlicht camera's (dat hoeft denk ik geen uitleg).

Maarre, bekeuren voor gordel, helm en alle andere dingen is dan ook onzin? ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #33 Gepost op: 15 augustus 2008, 20:20:51
De wegen die ik ken, waar regelmatig aan snelheidscontrole“s worden gehouden zijn (bijna allemaal) wel degelijk een stuk veiliger geworden, ik praat dan over 50, 60, 70 en 80 kilometer wegen.
Ik ben ook voorstander van het uitbreiden van roodlicht camera's (dat hoeft denk ik geen uitleg).

Maarre, bekeuren voor gordel, helm en alle andere dingen is dan ook onzin? ::)



Nee, natuurlijk niet! En hier en daar een snelheidscontrole is ook allemaal prima. Ik sta (vrijwel) volledig achter verkeershandhaving. Maar soms heb je gewoon van die dagen, dat je druk genoeg bent, ook in je hoofd. Je moet nog van alles doen, en ongemerkt rij je harder als toegestaan. Ik noem het ''burgertje pesten''. En dat agenten aan hun quotum (?) moeten komen, is al helemaal absurd! Schrijven omdat men MOET schrijven. Dat is dus niet met je gezonde verstand beoordelen of iemand al dan niet de verkeersveiligheid in het geding heeft gebracht.

Met hoeveel procent is de fileconcentratie ook alweer toegenomen, na het invoeren van die 80km-zones, trajectcontroles, met name in de Randstad? En dat zou beter zijn voor het milieu? De automobilist wordt steeds verder uitgeknepen, en flitsen hoort daarbij.
Trouwens, hoe vaak zie je gevaarlijke situaties op de weg, als mensen ineens zo'n statiefje zien staan, in de berm? Hoeveel ongelukken gebeuren daar door?

Binnen de bebouwde kom vind ik het veel nuttiger, dat dan weer wel, en bv op woonerfjes, met kinderen. Maar op de snelweg? Nee, pak dan de mensen die willens en wetens hun gaspedaal intrappen en fors te hard rijden. Ik weet dat we in dit land met z'n allen hebben afgesproken dat je hier 100 mag en daar 120, maar ik erger me mateloos aan matrixborden die 90 of 70 aangeven op stukken waar geen drol aan de hand is. En dan het liefst een diender met statiefje verstoppen of met lasergun.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #34 Gepost op: 15 augustus 2008, 20:31:21
In Duitsland is dat beter geregeld. Als je daar bij wegwerkzaamheden te hard rijdt, hang je echt. En op drukkere stukken, of bij op-en afritten, geldt vaak een beperking. Daarbuiten: gaan met die banaan.
Links hangen is ook zo typisch Nederlands. Een snellere verkeersdeelnemer niet laten passeren. Zelfs op de roltrap kan een Hollander niet rechts houden. Zulke fratsen moet je in Engeland niet proberen.....  :D
Maar goed, deze post heeft weinig met flitsen te maken...wou het toch ff kwijt!  ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 15 augustus 2008, 20:40:45
Maar soms heb je gewoon van die dagen, dat je druk genoeg bent, ook in je hoofd. Je moet nog van alles doen, en ongemerkt rij je harder als toegestaan. Ik noem het ''burgertje pesten''. En dat agenten aan hun quotum (?) moeten komen, is al helemaal absurd! Schrijven omdat men MOET schrijven. Dat is dus niet met je gezonde verstand beoordelen of iemand al dan niet de verkeersveiligheid in het geding heeft gebracht.


Binnen de bebouwde kom vind ik het veel nuttiger, dat dan weer wel, en bv op woonerfjes, met kinderen. Maar op de snelweg? Nee, pak dan de mensen die willens en wetens hun gaspedaal intrappen en fors te hard rijden. Ik weet dat we in dit land met z'n allen hebben afgesproken dat je hier 100 mag en daar 120, maar ik erger me mateloos aan matrixborden die 90 of 70 aangeven op stukken waar geen drol aan de hand is. En dan het liefst een diender met statiefje verstoppen of met lasergun.

Je kunt er nu lang en kort over praten en ja ook ik krijg wel eens een bekeuring en ja ook ik rijd wel eens 20 km te hard,
maar je mag ergens 120, de grens word gelegd bij 127 (flitsen vanaf), dan staan de meeste tellers al boven de 130.
Dat is dus (op de teller) al harder als 10 km te hard.
Autorijden is nou eenmaal een bezigheid waarbij je het koppie er bij moet houden (120 km is 33 meter per seconde).
Ik ben het met je eens dat er op 120 KM wegen 's nachts geen kip rijd en dat je gerust 20 km harder kunt rijden, maar er is nu eenmaal bepaald dat dat niet mag, dus heeft een ieder zich daar aan te houden, helaas is dat niet anders.

Die Quota is volgens mij ook niet meer van hedendag, buiten dat is die quota dermate laag, dat die dermate ruimschoots te halen is, dat er van ''moeten'' geen sprake meer is, tijdens de normale werkdagen zijn 2 a 3 bekeuringen geen uitzondering.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #37 Gepost op: 15 augustus 2008, 20:44:16
Je kunt er nu lang en kort over praten en ja ook ik krijg wel eens een bekeuring en ja ook ik rijd wel eens 20 km te hard,
maar je mag ergens 120, de grens word gelegd bij 127 (flitsen vanaf), dan staan de meeste tellers al boven de 130.
Dat is dus (op de teller) al harder als 10 km te hard.
Autorijden is nou eenmaal een bezigheid waarbij je het koppie er bij moet houden (120 km is 33 meter per seconde).
Ik ben het met je eens dat er op 120 KM wegen 's nachts geen kip rijd en dat je gerust 20 km harder kunt rijden, maar er is nu eenmaal bepaald dat dat niet mag, dus heeft een ieder zich daar aan te houden, helaas is dat niet anders.

Die Quota is volgens mij ook niet meer van hedendag, buiten dat is die quota dermate laag, dat die dermate ruimschoots te halen is, dat er van ''moeten'' geen sprake meer is, tijdens de normale werkdagen zijn 2 a 3 bekeuringen geen uitzondering.

Dat van die quota wist ik niet, weer wat wijzer  O0

Je kan er inderdaad lang en kort over praten..die posting van 112Max zegt ook al genoeg  8)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 15 augustus 2008, 20:52:58
Dat van die quota wist ik niet, weer wat wijzer  O0

Je kan er inderdaad lang en kort over praten..die posting van 112Max zegt ook al genoeg  8)

Ik weet ook niet of de quota nog ““bestaad““ in de vorm waar over gesproken word, de posting van 112Max zegt in zoverre genoeg dat je jezelf kunt afvragen of die ongevallen zijn veroorzaakt doordat de mensen te hard reden en hard afremden of dat zij schrokken van de controle zelf ...

Waarschijnlijk punt 1 (in combinatie met afstand houden van de achterste partij....) en dan kun je jezelf afvragen of het de schuld is van de politie? Als je soms ziet wat mensen voor toeren uit halen om tijdens het rijden bijv. nog een gordel om te doen  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #39 Gepost op: 15 augustus 2008, 20:58:07
Ik weet ook niet of de quota nog ““bestaad““ in de vorm waar over gesproken word, de posting van 112Max zegt in zoverre genoeg dat je jezelf kunt afvragen of die ongevallen zijn veroorzaakt doordat de mensen te hard reden en hard afremden of dat zij schrokken van de controle zelf ... Waarschijnlijk punt 1 en dan kun je jezelf afvragen of het de schuld is van de politie? Als je soms ziet wat mensen voor toeren uit halen om tijdens het rijden bijv. nog een gordel om te doen  :-X

Ik ben met je eens dat er dwazen tussen zitten! Maar de flitsmaffia jaagt mensen inmiddels al zoveel schrik aan, dat ze automatisch, zelfs als ze niet te hard rijden, uit  schrikreactie op de rem trappen! Ik zie het dagelijks. Niet fijn, zeker niet als je er met de motor achter zit. Mensen moeten weer meer op het overige verkeer gaan letten en wat minder op hun tellertje en eventuele statiefjes en laserguns.