Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 104001 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #40 Gepost op: 15 augustus 2008, 21:50:07
Er moeten juist veel meer flitskasten komen!

Wat mij betreft op elke provicialeweg met een baanvak langer dan 2 kilometer gewoon standaard trajectcontrole invoeren, er moeten veel meer camera-auto's komen en nog meer lasergun-controles. En daarbij moeten de boetes wat mij betreft met 100% verhoogt worden.

Te hard rijden/ te weinig afstand houden is nog altijd een van de grootste oorzaken van ongelukken op de weg. Dat voorkomen scheelt mij als belastingbetaler al een hele boel geld.
Alleen mensen die te hard rijden, pak je op deze manier.

Wie gewoon zijn gaspedaal normaal gebruikt, zal hier niet mee zitten. Hardrijders moeten gewoon eens leren om op tijd te vertrekken. Altijd maar dat gezanik over een paar kilometer te hard en een bon! Je rijdt dan geen paar kilometer (is dus 2) te hard, het zijn er al gauw een kilometer of 5 - 6.
De hardrijder heeft zijn voet op het gaspedaal, niet de flitskast of controlerende agent.
Zoals Palmpie al zei: If you can't do the time , don't do the crime.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #41 Gepost op: 15 augustus 2008, 23:03:10


Met bovenstaande ben ik het niet eens ....

Die trajectcontrole's zijn leuk( :-X), maar levensgevaarlijk. Doordat mensen de auto op cruise-controle zetten, gaan ze hele andere dingen zitten doen (scheren, krant lezen, dashbordkastje opruimen, cd'tjes zoeken) en vliegen ze plots een andere baan in. Ik vind die trajectcontrole's echt geen uitkomst.

Ik denk dat er qua verkeershandhaving wel geïnvesteerd kan worden op de onopvallende (video) eenheden, dit is mijnziens toch de enige manier om een goede handhaving te krijgen (alleen de excessen zoals snelheid en andere overige overtredingen worden gepakt, 10 / 15 km niet of nauwelijks). Ik blijf bij m'n standpunt dat ik vind dat ze ergens een lijn moeten trekken, maar iedereen rijd wel eens te hard (en dat kan soms ook ...)

Laseren kun je gebruiken in de bebouwde kom en op wegen tot 50 / 70 km (afhankelijk van de weg indeling).

Persoonlijk ben ik trouwens ook een groot voorstander van het investeren op controle's m.b.t. rijden onder invloed.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #42 Gepost op: 15 augustus 2008, 23:38:39

Met bovenstaande ben ik het niet eens ....

Die trajectcontrole's zijn leuk( :-X), maar levensgevaarlijk. Doordat mensen de auto op cruise-controle zetten, gaan ze hele andere dingen zitten doen (scheren, krant lezen, dashbordkastje opruimen, cd'tjes zoeken) en vliegen ze plots een andere baan in. Ik vind die trajectcontrole's echt geen uitkomst.

Ik denk dat er qua verkeershandhaving wel geïnvesteerd kan worden op de onopvallende (video) eenheden, dit is mijnziens toch de enige manier om een goede handhaving te krijgen (alleen de excessen zoals snelheid en andere overige overtredingen worden gepakt, 10 / 15 km niet of nauwelijks). Ik blijf bij m'n standpunt dat ik vind dat ze ergens een lijn moeten trekken, maar iedereen rijd wel eens te hard (en dat kan soms ook ...)

Laseren kun je gebruiken in de bebouwde kom en op wegen tot 50 / 70 km (afhankelijk van de weg indeling).

Persoonlijk ben ik trouwens ook een groot voorstander van het investeren op controle's m.b.t. rijden onder invloed.

Ik mag aannemen dat je daar ook bepaalde medicatie en soft/hard drugs onder verstaat , wat mij betreft is het handhaven van de maximum snelheid een goede zaak en natuurlijk krijgt iedereen wel eens een prentje voor iets te hard rijden, spreid dat eens uit over een jaar en kijk eens hoe vaak men te hard . By the way ik vind parkeerboetes irritanter dan een snelheidsprentje  ;D


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #43 Gepost op: 16 augustus 2008, 08:22:42
Wat is het doel van de controlles?
-  Het verhogen van de verkeersveiligheid?
-  Het aantal verkeersslachtoffers omlaag brengen?
Ik geloof er niet meer in. volgens mij zorgen veiligere en betere autos daarvoor.
Tuurlijk zijn controlles nodig maar Spee overdrijft behoorlijk.
Zeker als de politie geen tijd heeft voor andere zaken de veel belangrijker zijn.
Trouwens is het niet zo dat er in ziekenhuizen meer mensen onnodig om het leven komen dan  in het verkeer?????
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #44 Gepost op: 16 augustus 2008, 08:47:01
Er zijn betere alternatieve mogelijkheden, stop in elke auto een Zwarte doos net als in een vliegtuig, ben je betrokken bij een ongeval leest de politie de data uit,  je kan zelfs met de huidige technieken zien of wel capabel was om te rijden, en ja zit je fout dan moeten er forse straffen op staan.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #45 Gepost op: 16 augustus 2008, 08:51:17
O ja geklets over wat er op je teller staat vind ik maf, we praten over echte kilometers. Lang leven GPS........  scheelt toch weer een paar kilometer ;D ;D ;D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #46 Gepost op: 16 augustus 2008, 11:14:27
Tegenwoordig zijn de auto's inderdaad veel veiliger als vroeger. Traction control, ABS, airbags, winterbanden / zomerbanden, een scala aan veiligheidsmaatregelen. Echter, de snelheden op Nederlandse wegen zijn nooit aangepast! Als je in een beetje nieuwe auto rijdt, is 100 op een rustige weg (buiten de spits om dus) slaapverwekkend. Zeker als je op een dag nog meer te doen hebt.

Voor wat betreft die video-wagens, wat Jerommeke zei, daar ben ik het mee eens! Stuur meer van die onopvallende surveillances de weg op, die pakken je niet voor een kilometertje of 10 te hard.. En de schrikreacties zijn stukken minder / nihil. Ja, pas als je dat bordje ''stop / volgen politie'' ziet aanspringen, dan slaat je hart 1 keertje over. Maar weg met die flitsers, i.i.g. terugdringen, het aantal.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 16 augustus 2008, 11:16:05
Ik mag aannemen dat je daar ook bepaalde medicatie en soft/hard drugs onder verstaat ,

Onder het rijden onder invloed (art8 lid 1 en 2) word inderdaad drugs, medicatie en alcohol bedoeld,

´´Stoffen die de rijvaardigheid kunnen beinvloeden´´.
Helaas is er voor drugs nog geen ´´selectiemiddel´´ op straat.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #48 Gepost op: 16 augustus 2008, 22:32:22
Als me met cruise control aan andere dingen gaat doen... dan ben je niet wijs bezig. Ik vind het echt een uikomst! Even gasgeven en schakelen tot de maximum snelheid en dan vast zetten. Je hoeft dan niet meer constant op je kilometerteller te letten maar kan je volledig concentreren op het verkeer. Binnen de bebouwde kom de snelheidsbegrenzer op 50 zetten en ook daar hoef je niet meer op te letten. Je kan je dan helemaal concentreren op het overige verkeer / kinderen / fietsers / enz...

PLUS... als je een snelheidscontrole ziet hoef je niet te gaan remmen omdat je zeker weet dat je niet te hard rijd...  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #49 Gepost op: 16 augustus 2008, 23:17:08
Hoeveel mensen hebben cruise control? Precies! Dus denk ff zonder. Al zou ik dolgraag cruisecontrol hebben hoor! Maar 80% (gok ik) heeft dat (nog) niet. Wat is veiliger? Mensen die op de weg letten of mensen die continu schichtig om zich heen kijken, want misschien staat er een statiefje... Meer videowagens, minder flitsers, zo pak je de echte wegmisbruikers ;-)

Gelukkig zit ik morgen op zee, ff geen flitsers  ;D ;D ;D