Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 103802 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #50 Gepost op: 16 augustus 2008, 23:22:45
Hoeveel mensen hebben cruise control? Precies! Dus denk ff zonder. Al zou ik dolgraag cruisecontrol hebben hoor! Maar 80% (gok ik) heeft dat (nog) niet. Wat is veiliger? Mensen die op de weg letten of mensen die continu schichtig om zich heen kijken, want misschien staat er een statiefje... Meer videowagens, minder flitsers, zo pak je de echte wegmisbruikers ;-)

Gelukkig zit ik morgen op zee, ff geen flitsers  ;D ;D ;D

Alle lease ijzers hebben volgens mij wel CC...  ;) Zoals Jerommeke al schreef flitsen ze echt niet direct bij 51 / 121 km/u....  ;)

Ook op het water moet je uitkijken... http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,20887.msg590380.html#msg590380  ;) Vooral als de belastingdienst belangstelling voor je hebt heb je meestal een serieus probleem...  ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #51 Gepost op: 17 augustus 2008, 16:50:07
Ik heb CC.

En dus krijg ik geen bon voor te hard rijden.

Overigens heb ik in de jaren dat ik auto's had zonder CC  8 jaar zegge en schrijve 2 bekeuringen gehad voor te hard rijden, allemaal in de eerste 2 jaar.
En dat waren idd. bonnen die er toe deden, eentje van 18 kilometer te hard en 1 voor 14 kilometer te hard. Zelfs toen al zonde geld.

Als je in een beetje nieuwe auto rijdt, is 100 op een rustige weg (buiten de spits om dus) slaapverwekkend. Zeker als je op een dag nog meer te doen hebt.

Als je op een dag nog meer te doen hebt, maar de snelheidsbeperking moet overtreden om dat allemaal te doen, kom ik dus weer terug op wat ik altijd roep naar mensen die een snelheidsbekeuring krijgen: Ga eens wat eerder weg van huis of zorg er eens voor dat je wat minder te doen hebt op een dag.

"Ja, maar: mijn baas...."

Stierenexcrament!

Jouw baas komt je ook niet uit de vangrail pulken als jij er in hangt!


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #52 Gepost op: 18 augustus 2008, 08:14:35
Als je op een dag nog meer te doen hebt, maar de snelheidsbeperking moet overtreden om dat allemaal te doen, kom ik dus weer terug op wat ik altijd roep naar mensen die een snelheidsbekeuring krijgen: Ga eens wat eerder weg van huis of zorg er eens voor dat je wat minder te doen hebt op een dag.


Goed man, ben ik het mee eens, maar wat zeg je tegen de bestuurders die het voor de lol kick eddoen
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #53 Gepost op: 18 augustus 2008, 11:17:11
Goed, duidelijke meningsverschillen. Toch blijf ik erbij dat snelheidscontroles steeds minder met verkeersveiligheid van doen hebben. Dagelijks hoor en zie ik mensen om mij heen, brave burgers, sommigen zelfs moraalridders  ;D , en die krijgen zo af en toe allemaal eens een prentje. 14 euro, 16 euro, soms eens 40 euro. Dit overkomt duizenden, tienduizenden mensen. Willen al die mensen bewust de verkeersveiligheid in het geding brengen? Neuh....denk het ook niet!  ;)

Wat gebeurt er, als heel Nederland zich opeens wel aan de max. snelheid zou houden? Oeps, weg geldstroom...wat gaat de overheid dan beginnen? Zoiets zal echter nooit gebeuren in dit drukke kikkerlandje. Net zo als dat mooie idee; Massaal niet tanken bij Shell, dan gaan de benzineprijzen omlaag. Dat werkt niet, want veel te veel mensen doen daar niet aan mee.
Maar stel, dat het wel lukt, iedereen houdt zich aan alle regeltjes en er worden geen beuringen uitgedeeld? Dan krijg je er ineens trajectcontroles bij, rekeningrijden wordt snel ingevoerd, extra belastingen hier en daar. Het geld moet wel binnen blijven komen.

Gaat het dan echt om verkeersveiligheid... of om inkomsten? Dat personeel wat staat te flitsen kun je ook beter voor andere dingen inzetten, er zijn toch tal van zaken die meer prioriteit hebben? Nou weet ik dat er genoeg agenten zijn die er net zo over denken. Maar ja, die hebben de taken maar gewoon uit te voeren.. :)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #54 Gepost op: 18 augustus 2008, 18:09:45
Goed man, ben ik het mee eens, maar wat zeg je tegen de bestuurders die het voor de lol kick eddoen

Artikel 5.

Gevolgd door het amputeren van beide handen en voeten. Knappe jongen die dan nog rijdend de weg op komt. Helaas is dat niet de opvatting van onze geciviliseerde samenleving.
Is ook niet verwonderlijk in een land waar je voor het verkrachten van een minderjarige, geestelijk gehandicapte jongen en het bezit van kinderporno de schokkende straf krijgt van 100 uur.

Werkstraf wel te verstaan.

God, waar gaan we heen in dit land....?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #55 Gepost op: 18 augustus 2008, 18:14:07


God, waar gaan we heen in dit land....?

Hee, zijn we het toch ergens over eens. Dat denk ik ook bijna dagelijks... :-X


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #56 Gepost op: 18 augustus 2008, 19:27:17
Artikel 5.

Gevolgd door het amputeren van beide handen en voeten. Knappe jongen die dan nog rijdend de weg op komt. Helaas is dat niet de opvatting van onze geciviliseerde samenleving.
Is ook niet verwonderlijk in een land waar je voor het verkrachten van een minderjarige, geestelijk gehandicapte jongen en het bezit van kinderporno de schokkende straf krijgt van 100 uur.

Werkstraf wel te verstaan.

God, waar gaan we heen in dit land....?

Ik geloof niet dat je zinvol bezig bent.....................
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #57 Gepost op: 18 augustus 2008, 19:28:18
Goed, duidelijke meningsverschillen.

Alles leuk, lief en aardig, maar je zult toch ergens een lijn moeten trekken?

Stopverbod, ''Ja maar ik stond er maar vijf minuten''
Gordel, ''Ja ik rijd net weg uit het parkeervak''
Koplamp stuk, ''Was me nog niet opgevallen''
Mobiel bellen, ''Ja hij ging, en het was zo'n belangrijk telefoontje''

Vijf km te hard ''Ach, vijf kilometer, dat rijd je zo''.
Tien km te hard ''Ja ik weet het ....''
Vijftien km te hard ''Oh, mocht je hier maar 50?''

Sorry, maar als je op die manier gaat werken (of gaat handhaven), dan kun je je verzekeringspremie wel oppompen.

Er heeft ooit eens iets online gestaan over dodelijke verkeersslachtoffers, ik geloof dat ze tussen de 400.000 en 800.000 euro kosten (dus van het moment dat ze een vangrail koppen, tot het moment dat de kist de grond in gaat).

Nogmaals, ik ben geen voorstander van flitspalen, maar wie te hard rijd en een bon krijgt, die moet gewoon niet zeuren.

Je hebt zelf je rechtervoet op het gaspendaal en je bepaald zelf in welke hoek je je voet zet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #58 Gepost op: 18 augustus 2008, 19:43:34


Nogmaals, ik ben geen voorstander van flitspalen, maar wie te hard rijd en een bon krijgt, die moet gewoon niet zeuren.

Je hebt zelf je rechtervoet op het gaspendaal en je bepaald zelf in welke hoek je je voet zet.

wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.........


Waar het omgaat dacht ik, zijn we niet een beetje doorgeslagen met de verkeersveiligheid, Waarom wordt er s;nachts op een lege weg gecontroleerd??? doe het lekker s;morgens bij het schooltje van de kids daar is het echt nodig. Maar ik geloof dat ik het wel snap, daar valt niet zo goed te schrijven, nee meneer spee weet wel waar de poen te halen valt en dat doet hij onder het motto VERKEERSVEILIGHEID.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #59 Gepost op: 18 augustus 2008, 20:13:46
Alles leuk, lief en aardig, maar je zult toch ergens een lijn moeten trekken?

Stopverbod, ''Ja maar ik stond er maar vijf minuten''
Gordel, ''Ja ik rijd net weg uit het parkeervak''
Koplamp stuk, ''Was me nog niet opgevallen''
Mobiel bellen, ''Ja hij ging, en het was zo'n belangrijk telefoontje''

Vijf km te hard ''Ach, vijf kilometer, dat rijd je zo''.
Tien km te hard ''Ja ik weet het ....''
Vijftien km te hard ''Oh, mocht je hier maar 50?''

Sorry, maar als je op die manier gaat werken (of gaat handhaven), dan kun je je verzekeringspremie wel oppompen.

Er heeft ooit eens iets online gestaan over dodelijke verkeersslachtoffers, ik geloof dat ze tussen de 400.000 en 800.000 euro kosten (dus van het moment dat ze een vangrail koppen, tot het moment dat de kist de grond in gaat).

Nogmaals, ik ben geen voorstander van flitspalen, maar wie te hard rijd en een bon krijgt, die moet gewoon niet zeuren.Je hebt zelf je rechtervoet op het gaspendaal en je bepaald zelf in welke hoek je je voet zet.

Ik zeur niet, dus ik voel me niet aangesproken, ik reageerde op deze poll en ik ventileer mijn mening. Ik scoor weinig boetes in het dagelijks leven, ik heb ogen in m'n achterhoofd. Daarbij, ik hou me over het algemeen vrij goed aan de snelheid. En ik rij best veel.

Waar het hier om draait is dat flitsen (zeker op de snelweg) weinig te maken heeft met verkeersveiligheid. En al die bovenstaande verkeersovertredingen? Dwaal je nu niet erg ver af? Het moet natuurlijk geen circus worden op de weg  ;D
En er moet een lijn getrokken worden. Maar waarom worden de snelheden niet aangepast naar de huidige veilige auto's? En waarom komt er geen toezicht op het bedienen van die matrixborden? Volgens mij zit daar regelmatig een of andere stagiare op die knoppen te rammen; 70 hier, 90 daar. Ik KAN het echt niet serieus nemen, 70 of 90 op een vrijwel lege snelweg, 2- of meer baans. (waar op dat moment NIET gewerkt wordt)