Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 104497 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #500 Gepost op: 27 mei 2013, 17:07:50
Radarapparatuur vernield, verdachten aangehouden

http://www.politie.nl/nieuws/2013/mei/27/08-radarapparatuur-vernield-verdachten-aangehouden.html
Laatste update: 27-05-2013 | 10:25

Lewedorp - Door de verkeerspolitie was zondagmiddag radarapparatuur opgesteld langs de Postweg. Er waren al verschillende voertuigen langs het flitsapparaat gereden en op een gegeven moment, rond 14:00 uur, kwam er een personenauto langs en deze werd geflitst. De agent die bij de radarapparatuur stond zag vervolgens dat de auto parkeerde en dat de bijrijder uit de auto stapte.

Flitsapparaat vernield
De bijrijder liep naar de apparatuur toe, pakte deze op en gooide de camera vervolgens in een naast de weg geleden sloot. Vervolgens stapte de bijrijder weer in de auto en reed de auto weg in de richting van Goes. Uiteraard liet de agent dit niet over z'n kant gaan. Hij is achter de personenauto aangereden en heeft intussen via de meldkamer collega's opgeroepen om te assisteren bij de aanhouding van dit vernielzuchtige tweetal. Een andere agent is naar de Postweg gereden om de dure camera (kosten zo'n € 35.000,-) uit het water te vissen.

Verdachten aangehouden
Door de meldkamer is de tenaamgestelde van het kenteken opgezocht en in de dr. W. Dreeslaan in Goes konden de twee verdachten worden aangehouden.

Kosten verhaald op daders
Ze zijn overgebracht naar het politiebureau waar ze een verklaring hebben afgelegd. Hierna werden ze weer in vrijheid gesteld. De schade wordt verhaald op de Goesenaren van 16 en 20 jaar.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Veel boetes uitgedeeld door trajectcontrole op A58
Veel boetes uitgedeeld door trajectcontrole op A58
 omroepbrabant·      
Gepubliceerd op 30 mei 2013
Citaat
De nieuwe trajectcontrole op de A58 tussen Roosendaal en Bergen op Zoom heeft op drie maanden tijd bijna 40.000 boetes opgeleverd. Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Veiligheid en Justitie over de eerste vier maanden van dit jaar.
Samen sterk in de hulpverlening!


Sjonnie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Fijn dat deze gasten de schade kunnen gaan betalen, misschien leren ze d'r dan eens van.
Een radarcontroleur doet niet meer dan wat hem door de werkgever wordt "opgedragen" en dat is op een bepaalde locatie op snelheid te gaan controleren met een statief of met een radarauto, waarom moet men dan altijd zitten te toeteren, aan de auto komen zeuren, en "vriendelijk met de middelvinger zwaaien" als men voorbij rijdt / is geflitst.
Je bent het tenslotte nog altijd zelf schuld of je geflitst wordt doordat je te hard rijd, toch?
Ik heb er geen moeite mee als mensen verhaal komen halen en wil graag ook uitleggen hoe het werkt, maar d'r zijn altijd van die mensen die van hun probleem het jouwe proberen te maken maar dan zijn ze bij mij an het verkeerde adres.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Klopt helemaal, je bent zelf de baas over je rechtervoet. De maximumsnelheid overschrijden = een bekeuring krijgen. Eigen schuld.
De werknemer die staat te flitsen, is niet verantwoordelijk voor de locatie die zijn baas opgeeft om de snelheid te controleren. Ik zou liever met de opdrachtgever in discussie gaan, dan om af te reageren op de controleur.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #504 Gepost op: 3 augustus 2013, 12:12:40
Weer pijnlijke afgang met trajectcontrole  

AMSTERDAM -
Er dreigt opnieuw een pijnlijke afgang voor het Openbaar Ministerie met betrekking tot trajectcontrole. Ditmaal vormt het systeem op de A4 bij Hoofddorp richting Den Haag de aanleiding.

Mogelijk zullen duizenden bekeuringen die het systeem heeft opgeleverd door de versnipperaar moeten. Dit omdat de apparatuur niet correct geijkt was. Dat zegt advocaat Geertjan van Oosten uit Amsterdam. Het gaat om bekeuringen die tussen maart en september 2012 zijn uitgedeeld.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #505 Gepost op: 3 augustus 2013, 12:14:11
Citaat van: Sylvester link=msg=1188541 date=1375524760

AMSTERDAM -
Er dreigt opnieuw een pijnlijke afgang voor het Openbaar Ministerie met betrekking tot trajectcontrole. Ditmaal vormt het systeem op de A4 bij Hoofddorp richting Den Haag de aanleiding.

Mogelijk zullen duizenden bekeuringen die het systeem heeft opgeleverd door de versnipperaar moeten. Dit omdat de apparatuur niet correct geijkt was. Dat zegt advocaat Geertjan van Oosten uit Amsterdam. Het gaat om bekeuringen die tussen maart en september 2012 zijn uitgedeeld.

Slordig hoor, zeker met het vorige debacle in het achterhoofd. Je zou verwachten dat de verantwoordelijke dienst (Landelijke Eenheid?) het een en ander nog eens nagelopen zou hebben.
Senior GGP / Oost-Brabant


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #506 Gepost op: 13 augustus 2013, 20:42:11

Hoofddorp: Meer dan 1.000 boetes tijdens een snelheidscontrole

Hoofddorp, 13 augustus – Team verkeer van de politie heeft tijdens een snelheidscontrole op de N201 (Weg om de Noord) 1.161 hardrijders op de bon geslingerd.
 
De politie controleerde hier van 19.30 tot 21.30 uur en de hoogstgemeten snelheid was hier 125 km/uur. Alle overtreders kunnen hun bekeuring binnenkort thuis verwachten.

www.112meerlanden.nl


Meer als 1000 ''hard''-rijders in 2 uur tijd.... Ik ben persoonlijk dan wel weer benieuwd naar het aantal die harder reden als 100 kilometer per uur  ::) :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #507 Gepost op: 13 augustus 2013, 20:55:07
Het hoge aantal bevreemd mij een beetje. Als de controle in beide richtingen was, zijn dat bijna 5 voertuigen per minuut per richting. Dit op een rustige maandagavond in vakantietijd en buiten de spits. Ik denk dat men tijdens de controle 1161 voertuigen heeft gecontroleerd. Daar zullen best enkele hardrijders tussen hebben gezeten.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #508 Gepost op: 16 augustus 2013, 09:33:00
De cijfers komen mij ook een beetje vreemd over. Ik ken de weg zeer goed, en hij is druk. Soms heel druk maar idd 5 auto's per minuut  :o  dan zou je haast zeggen dat het file was en dan kan je niet te hard rijden.

En als het werkelijk zo zou zijn geweest had ik het op de verdieping wel gehoord. Dus nee, 1161 voertuigen gecontroleerd in 2 uur tijd zal beter kloppen. En die hoogst gemeten snelheid dat geloof ik wel. Die snelheden (en hoger) halen ze ook op de Legmeerdijk (N231) in Aalsmeer op het stuk waar 50 is toegestaan.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #509 Gepost op: 16 augustus 2013, 11:12:42
Persberichten van de Politie uit de laatste maanden, over controles op dezelfde weg, spreken meestal over 1100 tot 1500 gecontroleerde voertuigen in 2 uur tijd.
Als je via Google zoekt dan vind je voor elke maand wel zo'n bericht op politie.nl....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten