Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 104355 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #60 Gepost op: 18 augustus 2008, 20:17:29
nee meneer spee weet wel waar de poen te halen valt en dat doet hij onder het motto VERKEERSVEILIGHEID.

En zo is het gewoon. Maar bij sommigen zit het zo diep geworteld; ze vinden die flitscultuur hier normaal. Als makke lammetjes onbenullige boetes betalen, kan links en rechts weer over de balk gesmeten worden...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #61 Gepost op: 18 augustus 2008, 20:27:10
wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.........


Waar het omgaat dacht ik, zijn we niet een beetje doorgeslagen met de verkeersveiligheid, Waarom wordt er s;nachts op een lege weg gecontroleerd??? doe het lekker s;morgens bij het schooltje van de kids daar is het echt nodig. Maar ik geloof dat ik het wel snap, daar valt niet zo goed te schrijven, nee meneer spee weet wel waar de poen te halen valt en dat doet hij onder het motto VERKEERSVEILIGHEID.

Gelukkig blijkt er uit bovenstaande stelling dat je echt geen idee hebt hoe de verkeershandhaving in zijn werk gaat.
Vooral de Verkeershandhavingsteams spitsen zich op de ''gevaarlijke'' wegen en gevaarlijke lokatie's. Regionale korpsen besteden veel aandacht aan de verkeersveiligheid in de bebouwde kom en rond scholen.

Helaas blijkt dat er veel mensen zijn die denkt dat de politie ''zomaar'' ergens gaat staan, op een lokatie om ''zoveel mogelijk'' geld binnen te halen, alleen als je naar de statistieken kijkt, dan blijkt het best anders te zijn.

Mooi voorbeeld is overigens de N200 - Zeeweg, van Bloemendaal aan Zee naar Bloemendaal. Deze weg was tot een aantal jaren geleden een weg waar wekelijks ernstige ongevallen plaats vonden, gevolgen snelheid. Nu word er daar regelmatig gecontroleerd en zijn de dodelijke ongevallen teruggebracht. Snelheidscontrole's zijn niet overal zinvol, maar zeker op sommige plaatsen wel.

Ik vind het overigens jammer dat er maar een aantal mensen hier  ''meepraten'' over dit onderwerp.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #62 Gepost op: 18 augustus 2008, 20:31:45
Zet dat flitspersoneel eens in voor fietsers in voetgangerszones (fietsen je van je sokken) zelfde geldt voor brommers, laat ze controleren op stapvoets rijden op woonerven (spelende kinderen) vervelende hangjeugd, rijgedrag nabij scholen (30kmzones) onnodig linksrijden. (nee, hier krijg je een prent als je rechts inhaalt als een of andere vervelende tamme eend de linkerbaan continu gebruikt.

Maar laat een hardwerkende burger die op een verlaten snelweg 120 rijdt i.p.v. 100, lekker met rust. Die burger heeft hard gewerkt en wil van z'n welverdiende rust genieten, thuis.

Nogmaals: Iemand die een gevaar op deweg is, moet keihard worden aangepakt! Maar dat betuttelen moet maar eens afgelopen zijn!  >:( :D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #63 Gepost op: 18 augustus 2008, 20:33:48
Ik vind het overigens jammer dat er maar een aantal mensen hier  ''meepraten'' over dit onderwerp.

Ja, ik had eigenlijk stormloop verwacht, het is toch altijd wel actueel... ::)
Ik dacht hetzelfde nl. Misschien komt het nog?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #64 Gepost op: 19 augustus 2008, 08:08:05
Gelukkig blijkt er uit bovenstaande stelling dat je echt geen idee hebt hoe de verkeershandhaving in zijn werk gaat.
Vooral de Verkeershandhavingsteams spitsen zich op de ''gevaarlijke'' wegen en gevaarlijke lokatie's. Regionale korpsen besteden veel aandacht aan de verkeersveiligheid in de bebouwde kom en rond scholen.




KLOPT geen idee maar wel een hoop ervaring, woon toevallig bij een schooltje en als ze 1x per jaar daar staan is het veel terwijl het elke dag nodig is
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #65 Gepost op: 19 augustus 2008, 14:21:17
Het ligt eraan waar ze staan. Op de snelweg vind ik het gewoon burgertje pesten. Tegenwoordig durven mensen het gaspedaal niet meer in te trappen, waar je 120 mag, tuffen ze met 100km/u over de linkerbaan al het overige verkeer ophoudend omdat men bang is voor een prent.
Zet palen gewoon neer op een plek waar ze echt nut hebben, denk aan verkeerslichten en scholen.

Nachtelijke controles vind ik helemaal zoiets vaags. Een verlaten snelweg en dan staat er 1 te controleren. Kan je eindelijk eens doorrijden omdat het rustig is, krijg je dat weer.
Laat gewoon meer mobiele controles rijden. Veel veiliger voor het verkeer omdat mensen niet plotsklaps op de rem gaan.

Wat mij betreft mogen ze ook de controlens eens omdraaien. Hoevaak ik het al niet mee heb gemaakt dat er ineens iemand voor mij opdoemt omdat zij/zij maar 50-60 km gaat op een 80-km weg (over het algemeen ouderen).
Dan is er die doorgetrokken streep waardoor ik min of meer gedwongen bent achter dat mens aan de blijven sukkelen, want als ik inhaal en oom agent betrapt mij, heb ik wel mooi die prent voor het rijden over een doorgetrokken streep.
Pluk dat soort mensen dus ook eens van de weg af.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #66 Gepost op: 19 augustus 2008, 15:08:51
Het ligt eraan waar ze staan. Op de snelweg vind ik het gewoon burgertje pesten. Tegenwoordig durven mensen het gaspedaal niet meer in te trappen, waar je 120 mag, tuffen ze met 100km/u over de linkerbaan al het overige verkeer ophoudend omdat men bang is voor een prent.
Zet palen gewoon neer op een plek waar ze echt nut hebben, denk aan verkeerslichten en scholen.

Nachtelijke controles vind ik helemaal zoiets vaags. Een verlaten snelweg en dan staat er 1 te controleren. Kan je eindelijk eens doorrijden omdat het rustig is, krijg je dat weer.
Laat gewoon meer mobiele controles rijden. Veel veiliger voor het verkeer omdat mensen niet plotsklaps op de rem gaan.

Wat mij betreft mogen ze ook de controlens eens omdraaien. Hoevaak ik het al niet mee heb gemaakt dat er ineens iemand voor mij opdoemt omdat zij/zij maar 50-60 km gaat op een 80-km weg (over het algemeen ouderen).
Dan is er die doorgetrokken streep waardoor ik min of meer gedwongen bent achter dat mens aan de blijven sukkelen, want als ik inhaal en oom agent betrapt mij, heb ik wel mooi die prent voor het rijden over een doorgetrokken streep.
Pluk dat soort mensen dus ook eens van de weg af.


Gelukkig gebeuren 's nachts ook geen zware ongelukken waarbij vaak een aantal slachtoffers vallen...  ::) ::) :-X

Ik rij ook 100 km/u niet omdat ik bang ben voor een prent maar omdat dat scheelt bij de pomp.....  ;) ;) ;D Je moet eens uitrekenen wat het aan tijd scheelt als je 100 rijd ipv 120... en daarna een berekening maken wat het aan geld scheelt...  ;) ;) :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #67 Gepost op: 19 augustus 2008, 16:15:28


Ik rij ook 100 km/u niet omdat ik bang ben voor een prent maar omdat dat scheelt bij de pomp.....  ;) ;) ;D Je moet eens uitrekenen wat het aan tijd scheelt als je 100 rijd ipv 120... en daarna een berekening maken wat het aan geld scheelt...  ;) ;) :)

Juiste bandenspanning, airco alleen gebruiken als het echt nodig is, zorgen dat je ver vooruit kijkt zodat je zo min mogelijk hoeft te remmen, zonodig rechts inhalen, scheelt ook benzine!  ;D

Maar als ik in de auto zit, wil ik gewoon z.s.m. van A naar B. Dan met name woon- werkverkeer. Gelukkig draai ik ploegendiensten, ben altijd net voor of na de files. Moet er niet aan denken, iedere dag dezelfde file staan en als je dan al eens door kan tuffen, FLITS! Eigenlijk te triest voor woorden.  :-X


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #68 Gepost op: 19 augustus 2008, 16:16:15
Gelukkig gebeuren 's nachts ook geen zware ongelukken waarbij vaak een aantal slachtoffers vallen...  ::) ::) :-X

Ik rij ook 100 km/u niet omdat ik bang ben voor een prent maar omdat dat scheelt bij de pomp.....  ;) ;) ;D Je moet eens uitrekenen wat het aan tijd scheelt als je 100 rijd ipv 120... en daarna een berekening maken wat het aan geld scheelt...  ;) ;) :)

Dat is u goed recht, meneer de moraalridder, maar niet onnodig links blijven rijden.................................... ;) ;D ;) ;D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


stingray

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 25 augustus 2008, 22:02:15
Je moet eens uitrekenen wat het aan tijd scheelt als je 100 rijd ipv 120... en daarna een berekening maken wat het aan geld scheelt...  ;) ;) :)

Hoe vaak ik al niet voor een brug heb staan wachten, die net voor mijn neus dichtgaat, waar ik net over had kunnen zijn als ik die 20 Km harder zou mogen rijden. Ik denk dat je daar nog raar van zou staan te kijken.