Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 103975 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #70 Gepost op: 25 augustus 2008, 23:15:32
Hoe vaak ik al niet voor een brug heb staan wachten, die net voor mijn neus dichtgaat, waar ik net over had kunnen zijn als ik die 20 Km harder zou mogen rijden. Ik denk dat je daar nog raar van zou staan te kijken.
En hoe vaak is de brug alweer dichtgegaan terwijl je er nog niet was? ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


stingray

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 26 augustus 2008, 07:16:55
ik zal voorzichtig zijn, het gebeurd 1 keer per 2 weken. Dus 26 keer - vakantie -> 24 keer. Nu dan ben ik nog bereid om het af te ronden op 20.

Wel 20 x 20 min is 400 min is dus 6 uur en 40 min. Dat is dus bijna een hele werkdag, zeker omdat mijn schatting nogal aan de voorzichtige kant is.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #72 Gepost op: 26 augustus 2008, 12:55:06
Even over dat controleren op snelheid 's morgens vroeg en zo...

Twee doden en drie gewonden bij bizar ongeval A10
Amsterdam - Bij een bizar ongeval op de ringweg A10 bij Amsterdam Noord zijn dinsdagmorgen twee personen om het leven gekomen. Drie anderen raakten zwaar gewond. Zij zijn overgebracht naar een ziekenhuis.

Rond 04.15 uur kwam een auto ter hoogte van het viaduct van de Nieuwe Leeuwarderweg in de berm terecht. De auto sloeg hierna meerdere keren over de kop waarbij twee personen uit de auto werden geslingerd. De auto raakte vervolgens de vangrail waardoor de overige drie inzittenden werden gelanceerd. Daarbij vlogen zij door een deel van het geluidsscherm en belandden gedeeltelijk in een sloot. Een traumateam kwam ter plaatse om het ambulancepersoneel te assisteren maar voor twee slachtoffers kwam de hulp te laat. Zij overleden op de plaats van het ongeval.

De drie zwaar gewonden zijn met een ambulance overgebracht naar een ziekenhuis. De verkeersongevallen analist van de politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval.

bron: www.blikopnieuws.nl

Hoezo, niet zinvol om vooral dan en daar dus op snelheid te controleren...


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #73 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:55:54
Even over dat controleren op snelheid 's morgens vroeg en zo...

Twee doden en drie gewonden bij bizar ongeval A10
Amsterdam - Bij een bizar ongeval op de ringweg A10 bij Amsterdam Noord zijn dinsdagmorgen twee personen om het leven gekomen. Drie anderen raakten zwaar gewond. Zij zijn overgebracht naar een ziekenhuis.

Rond 04.15 uur kwam een auto ter hoogte van het viaduct van de Nieuwe Leeuwarderweg in de berm terecht. De auto sloeg hierna meerdere keren over de kop waarbij twee personen uit de auto werden geslingerd. De auto raakte vervolgens de vangrail waardoor de overige drie inzittenden werden gelanceerd. Daarbij vlogen zij door een deel van het geluidsscherm en belandden gedeeltelijk in een sloot. Een traumateam kwam ter plaatse om het ambulancepersoneel te assisteren maar voor twee slachtoffers kwam de hulp te laat. Zij overleden op de plaats van het ongeval.

De drie zwaar gewonden zijn met een ambulance overgebracht naar een ziekenhuis. De verkeersongevallen analist van de politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval.

bron: www.blikopnieuws.nl

Hoezo, niet zinvol om vooral dan en daar dus op snelheid te controleren...

Met alle respect hoor, maar reden ze te hard of kan het ook een andere oorzaak hebben?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #74 Gepost op: 27 augustus 2008, 08:23:34
I vraag mij altijd af waarom mensen zoveel haast hebben op de weg en altijd dat gezeur over flitspalen, dat rechtervoetje wordt toch echt niet door de overheid bedient. Tevens kan je bijna 10km te snel rijden, zonder een bon te krijgen. Ik vindt dat voldoende marge, voor mensen die per ongeluk iets te snel gaan.

Ik heb het ook vaak druk, maar sommige dingen moet je gewoon niet haasten. De besparing van die paar minuten, ten kosten van veiligheid (en benzinekosten) lijkt mij niet echt groot.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #75 Gepost op: 27 augustus 2008, 19:33:26
Met alle respect hoor, maar reden ze te hard of kan het ook een andere oorzaak hebben?
Ik heb best een hoop ongevallen gezien, en met de VOA overlegd over wat en hoe enzo, dus ik heb best een idee van hoe het werkt, en ik kan me absoluut op geen enkele manier voorstellen dat je met 100km/h 5 man uit een auto geslingerd krijgt, waarvan 3 over een geluidsscherm van 6 meter hoog...... ;)



ik zal voorzichtig zijn, het gebeurd 1 keer per 2 weken. Dus 26 keer - vakantie -> 24 keer. Nu dan ben ik nog bereid om het af te ronden op 20.

Wel 20 x 20 min is 400 min is dus 6 uur en 40 min. Dat is dus bijna een hele werkdag, zeker omdat mijn schatting nogal aan de voorzichtige kant is.
Ik bedoelde eigenlijk hoe vaak heb je niet voor de brug hoeven wachten omdat je netjes de maximumsnelheid reed en hij alweer dicht was, terwijl als je te hard had gereden de brug nog wel open had gestaan?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #76 Gepost op: 28 augustus 2008, 09:48:16
Ik heb best een hoop ongevallen gezien, en met de VOA overlegd over wat en hoe enzo, dus ik heb best een idee van hoe het werkt, en ik kan me absoluut op geen enkele manier voorstellen dat je met 100km/h 5 man uit een auto geslingerd krijgt, waarvan 3 over een geluidsscherm van 6 meter hoog...... ;)

Zo zo omdat jij je het niet kan voorstellen dat er ook andere oorzaken voor ernstige ongevallen zijn Is de oorzaak altijd snelheid, gelukkig denken ze daar bij VOA anders over.


Maar om de discussie zin vol te houden:  Man komt dronken uit kroeg, stapt in auto rijdt veel te hard naar huis en maakt brokken. Is het nou handig om meer flitskasten neer te zetten of om meer en beter op alchol te gaan controleren?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #77 Gepost op: 28 augustus 2008, 10:47:30
Sluit me aan bij Tosa. Meer controles op alcohol en het wordt tijd dat men zich ook meer gaat concentreren op andere verdovende middelen. Meestal spelen deze factoren een rol, waardoor men overmoedig wordt en denkt te kunnen rijden als Shumacher.

Echter, er is ook een verschil tussen ''lekker stevig doorrijden'' en gewoon ''scheuren als een randdebiel''. Vaak jongeren, uiteraard. Een puntenrijbewijs maakt nog altijd te weinig indruk op deze groep.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #78 Gepost op: 28 augustus 2008, 16:38:55
Oneens.

Beiden zij namelijk gewoon een overtreding van de wegenverkeerswet en dienen dus gecontroleerd en geverbaliseerd te worden.
Waarom de zog. randdebiel wel artikel 5 voor zijn voeten gooien maar iemand die "gewoon" te hard rijd niet bekeuren?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #79 Gepost op: 28 augustus 2008, 16:50:27
Oneens.

Beiden zij namelijk gewoon een overtreding van de wegenverkeerswet en dienen dus gecontroleerd en geverbaliseerd te worden.
Waarom de zog. randdebiel wel artikel 5 voor zijn voeten gooien maar iemand die "gewoon" te hard rijd niet bekeuren?

sorry hoor maar een beetje kortzichtig vind ik. Door het overtreden van de alchol-limiet gaat deze man ook nevenovertredingen maken met als gevolg een ongeval.
Komt dat ongeval nou omdat ie gedronken heeft of omdat hij te hardt reed?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”