Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 103999 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Het milieu is verschrikkelijk onnodig belast met de invoering van deze trajectcontroles. Hier zou ik nou graag eens cijfers van zien. Al die extra fijnstof..remmen en optrekken; uitstoot en remstof!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Nou kan ik het mij niet meer herinneren of het op de A20 tussen Crooswijk en Schiedam wel of niet verhoogd zou worden van
80 km/u naar 100 km/u maar ik heb laatst wel gezien dat er af en toe 100 km/u op de matrix staat.
Of dit nou op de A20 Noordbaan of Zuidbaan was weet ik niet meer en ook het tijdstip is mij ontschoten.
Weet wel dat er een hoop over te doen is geweest toen het plan naar buiten gebracht werd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Citaat
Volgens de minister blijkt uit onderzoek dat de effecten van de snelheidsverhoging wat betreft luchtvervuiling en geluidsoverlast te verwaarlozen nihil zijn. Daarom kan de verhoging gewoon worden ingevoerd.

Oftewel: heeft u ergens op deze trajecten ooit een prent gehad; ga alsnog in bezwaar.  ::)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Trajectcontrole aangepast aan nieuwe limieten

http://www.om.nl/actueel-0/nieuws-persberichten/@159095/trajectcontrole/
2 juli 2012 - Landelijk Parket Team Verkeer

Vanaf 2 juli mag op twee trajecten 100 km/u worden gereden waar eerst 80 km/u was toegestaan. Het betreft de A12 bij Voorburg (alleen Den Haag uit) en de A13 bij Rotterdam Overschie. Daarnaast wordt op de A10 bij Amsterdam West de snelheidslimiet alleen overdag op 100 km/u gesteld. De trajectcontrolesystemen moeten hiervoor worden aangepast. Dit  neemt enkele weken in beslag. De systemen staan tot die tijd uit; de politie handhaaft met andere middelen.

A10
Op de A10 mag overdag 100 km/u worden gereden. Omwille van de geluidsnormen blijft tussen 19.00 en 6.00 uur de limiet van 80 km/u gelden. Alleen in de avond en nacht is het trajectcontrolesysteem actief. In de loop van 2013 wordt het systeem op de A10 vervangen door een nieuw trajectcontrolesysteem dat 24 uur per dag op wisselende snelheden kan handhaven
Samen sterk in de hulpverlening!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Het milieu is verschrikkelijk onnodig belast met de invoering van deze trajectcontroles. Hier zou ik nou graag eens cijfers van zien. Al die extra fijnstof..remmen en optrekken; uitstoot en remstof!

Ehm dat komt volgens mij niet door de trajectcontrole, maar eerder door het verlagen van de snelheidslimiet. Dat laatste is iig weer verholpen.

En of trajectcontrole's de verkeersveiligheid verhogen, ik heb ergens eens een onderzoek voorbij zien komen over de A4. Daar gebeuren sinds de controle minder grote ongevallen en/of ongevallen met grote gevolgen.

Ik weet nog wel een dijkje waar zo'n trajectcontrole zich snel zou terug betalen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #465 Gepost op: 6 november 2012, 14:55:11
Politie: ongelukken Twente niet door flitsen

di 06 nov 2012, 14:17

ENSCHEDE/HENGELO -  Dat er dinsdagochtend vier aanrijdingen gebeurden op de snelweg A35 ter hoogte van Hengelo, had niets te maken met een snelheidscontrole van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Volgens een woordvoerder van het KLPD merkten bestuurders op de snelweg het flitsapparaat van de politie pas op, toen de eerste twee ongelukken al waren gebeurd.

(...)
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #466 Gepost op: 6 november 2012, 15:10:30
Files A35 veroorzaakt door ongevallen

Geen causaal verband met radarcontrole

http://www.politie.nl/klpd/nieuws/121106filesa35.asp

Almelo, 06-11-2012 • Op de A35 hebben vanochtend in een tijdbestek van minder dan een half uur vier ongevallen plaatsgevonden. Ten onrechte zijn deze ongevallen toegeschreven aan filevorming die door een radarcontrole zou zijn veroorzaakt. De radarcontrole vond plaats op knooppunt Azelo, hectometerpaal 55,4 rechts (richting Duitsland). De 1e aanrijding vond plaats op de andere rijbaan op een afstand van zeven kilometer ná de controle (richting Zwolle). De filevorming is in eerste instantie veroorzaakt door dit ongeval op de afrit Almelo-Zuid en een versmalling in de A35 richting knooppunt Azelo. In deze files ontstond een drietal aanrijdingen.

Het eerste ongeval vindt plaats op de A35 links (richting Zwolle) op de afrit Almelo-Zuid, hectometerpaal (hmp.) 48,5. Bij deze aanrijding, met vier personenauto’s, raakt niemand gewond. Tengevolge van dit ongeval ontstaat een file. In de staart van de file ter hoogte van hmp. 52,5 ontstaat een aanrijding, waarbij de bestuurster van een personenauto achter op een vrachtauto rijdt. De vrouw is gewond overgebracht naar het ziekenhuis.
Op de andere rijbaan A35 (rechts hmp. 49,1) vindt omstreeks 09.12 uur een kleine kop-staart-aanrijding plaats in de staart van de file die kennelijk is ontstaan in verband met de versmalling van drie naar twee rijstroken. Twee minuten later vindt er in de staart van de file, die hierachter ontstaat op de A35 (rechts hmp 48,1), een aanrijding plaats met vier personenauto’s en drie licht gewonden.

Een aantal instanties wijst de snelheidscontrole op Azelo aan als veroorzaker van de files. Echter de files waren het gevolg van de aanrijdingen die ver weg van deze controle plaatsvonden.

De controle, die rond 08.30 uur begon, is om 09.10 uur op verzoek van Rijkswaterstaat opgebroken. Dit is een normale procedure om enerzijds files te verkomen en anderzijds het oplossen van files te bespoedigen.

Op de A35 is geen rijstrooksignalering aanwezig en op dat moment was er sprake van een laagstaande zon. Een aantal verkeersdeelnemers is kennelijk door de filevorming verrast en konden hun voertuig niet tijdig tot stilstand brengen. Politie Twente en KLPD hebben de aanrijdingen opgenomen.
Samen sterk in de hulpverlening!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #467 Gepost op: 13 november 2012, 13:07:28
Vrachtwagen geflitst met 239 km/u
BODEGRAVEN-REEUWIJK - Het Korps Landelijke Politiediensten heeft geblunderd door een vrachtwagen van de Reeuwijkse transportonderneming Van der Bas te flitsen met een snelheid van 239 km/uur. Een snelheid die onmogelijk gehaald kan worden door een begrensde vrachtwagencombinatie met oplegger.
Het transportbedrijf kreeg een brief op de mat van het Centraal Justitieel Incassobureau, waarin het bedrijf werd gesommeerd om voor de rechter te verschijnen vanwege een gemeten snelheid van 239 km/uur. Volgens het CJIB is de vrachtwagen op 25 oktober om 13.10 uur door een mobiel flitsapparaat gespot op de A15 ter hoogte van Hoogvliet.

Het KLPD laat weten dat de bon inmiddels uit het systeem is gehaald. 'Op dit moment zijn we aan het onderzoeken wat er is misgegaan', aldus woordvoerder Frans Zuiderhoek. 'We willen kijken hoe het mogelijk is dat het apparaat dit gemeten heeft.' Het transportbedrijf krijgt nog een excuusbrief van het KLPD.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/13-11-2012/vrachtwagen-geflitst-met-239-kmu


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #468 Gepost op: 14 november 2012, 15:20:41
Vrachtwagen geflitst met 239 km/u
Vrachtwagen geflitst
Published on Nov 13, 2012 by omroepwest
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #469 Gepost op: 20 november 2012, 13:52:40
Trajectcontrole op de A4 tussen Leidschendam en Leiden
Published on Nov 19, 2012 by omroepwest
Het wordt binnen afzienbare tijd opletten geblazen op de A4. Volgend jaar wordt op de snelweg tussen Leidschendam en Leiden een trajectcontrole ingevoerd.
Samen sterk in de hulpverlening!