Sollicitanten Hoofdagent start mei 2018

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start mei 2018  (gelezen 32962 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bloempot

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #50 Gepost op: 29 maart 2018, 13:35:58
ter nieuwsgierigheid; waarom heb je eigenlijk niet voor N5 gesolliciteerd als je dit graag wilt?
Ik meen nooit gezegd te hebben dat ik dit wil? Het leek me interessant om te weten hoe dit in z’n werk gaat aangezien ik hier niks over kon vinden.
N4 daar gaat mijn voorkeur naar uit.


Mikebike

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #51 Gepost op: 29 maart 2018, 13:42:48
Ik meen nooit gezegd te hebben dat ik dit wil? Het leek me interessant om te weten hoe dit in z’n werk gaat aangezien ik hier niks over kon vinden.
N4 daar gaat mijn voorkeur naar uit.
Ah oké top, was inderdaad een aanname ;)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #52 Gepost op: 30 maart 2018, 19:27:59
Waar ik vrij weinig over lees en wellicht zelf zo interpreteer is het volgende:
Als je een opleiding N3 of N4 gaat starten, is dit qua niveau vrij vast. Je zou eventueel niet tijdens de opleiding ervoor kunnen kiezen om een switch te maken naar N5?

Mijn vraag concreet geformuleerd: Kan een aspirant die tijdens de opleiding beter presteert dan gemiddeld en zelf hoger wilt deze switch ook tijdens zijn opleiding maken?

Het is mogelijk, ik ben zelf namelijk vorig jaar geswitched van niveau 4 naar 5. Gebruikelijk is het echter zeker niet (andersom gebeurt vaker). Uiteindelijk is het iets wat je zelf moet willen, twee academieafdelingen moeten er achter staan (mbo en hbo) en de eenheid moet het ook willen en formatieplekken hebben. Het is daarbij heel erg van belang hoe docenten en leidinggevenden erin staan. Vervolgens wordt er gekeken naar vrijstellingen, echter zijn die zeer beperkt en begin je praktisch vooraan in de n5-opleiding. Omdat het bijna niet voorkomt moet er veel geregeld worden en is het geen standaardtraject.

Mocht je toch liever niveau 5 willen doen, dan zou ik dat op voorhand bespreekbaar maken en niet hopen op die mogelijkheid tijdens de opleiding. ;)
Senior GGP / Oost-Brabant


Porto1

  • Aspirant niveau 4 eenheid Oost-Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #53 Gepost op: 30 maart 2018, 20:25:59
Het is mogelijk, ik ben zelf namelijk vorig jaar geswitched van niveau 4 naar 5. Gebruikelijk is het echter zeker niet (andersom gebeurt vaker). Uiteindelijk is het iets wat je zelf moet willen, twee academieafdelingen moeten er achter staan (mbo en hbo) en de eenheid moet het ook willen en formatieplekken hebben. Het is daarbij heel erg van belang hoe docenten en leidinggevenden erin staan. Vervolgens wordt er gekeken naar vrijstellingen, echter zijn die zeer beperkt en begin je praktisch vooraan in de n5-opleiding. Omdat het bijna niet voorkomt moet er veel geregeld worden en is het geen standaardtraject.

Mocht je toch liever niveau 5 willen doen, dan zou ik dat op voorhand bespreekbaar maken en niet hopen op die mogelijkheid tijdens de opleiding. ;)

Mag ik vragen wat je reden was om over te stappen naar niveau 5? En wat bedoel je precies met ‘op voorhand bespreekbaar maken’ je was immer als begonnen met de niveau 4 opleiding toch?  ;D

Zelf heb ik bewust (voor zover dat kan) de keuze gemaakt om voor niveau 4 te gaan, ondanks mijn HBO achtergrond.
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #54 Gepost op: 30 maart 2018, 23:57:19
Mag ik vragen wat je reden was om over te stappen naar niveau 5? En wat bedoel je precies met ‘op voorhand bespreekbaar maken’ je was immer als begonnen met de niveau 4 opleiding toch?  ;D

Zelf heb ik bewust (voor zover dat kan) de keuze gemaakt om voor niveau 4 te gaan, ondanks mijn HBO achtergrond.

Ik stuur je een pb!
Senior GGP / Oost-Brabant


stubby

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #55 Gepost op: 1 april 2018, 17:37:21

Zelf heb ik bewust (voor zover dat kan) de keuze gemaakt om voor niveau 4 te gaan, ondanks mijn HBO achtergrond.

Wat vonden ze hiervan tijdens je eindgesprek? Ben erg benieuwd hoe het je tijdens de opleiding gaat bevallen!


SR13

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #56 Gepost op: 2 april 2018, 21:11:48
Zelf heb ik bewust (voor zover dat kan) de keuze gemaakt om voor niveau 4 te gaan, ondanks mijn HBO achtergrond.

Wat vonden ze hiervan tijdens je eindgesprek? Ben erg benieuwd hoe het je tijdens de opleiding gaat bevallen!

Ik heb net als Porto1 voor niveau 4 gekozen met een HBO achtergrond. Tijdens het eindgesprek krijg je hier uiteraard vragen over. Er was bij mij geen bezwaar uiteindelijk, gewoon goed beargumenteren waarom je de keuze maakt.
Sollicitatie Hoofdagent Limburg


Porto1

  • Aspirant niveau 4 eenheid Oost-Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #57 Gepost op: 2 april 2018, 21:24:05
Ik heb net als Porto1 voor niveau 4 gekozen met een HBO achtergrond. Tijdens het eindgesprek krijg je hier uiteraard vragen over. Er was bij mij geen bezwaar uiteindelijk, gewoon goed beargumenteren waarom je de keuze maakt.

Wat SR13 zegt inderdaad  :)
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


stubby

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #58 Gepost op: 3 april 2018, 18:03:49
Wat SR13 zegt inderdaad  :)

Lijkt me ook niet meer dan logisch dat je moet kunnen beargumenteren waarom je een niveau lager wil werken. Nu heb ik dat voor mezelf gelukkig behoorlijk duidelijk, anders zou ik ook niet solliciteren ;). Wat waren jullie redenen om voor 4 ipv 5 te gaan?
Wel fijn voor jullie dat jullie ondanks 'te hoog opgeleid' wel aan niveau 4 mogen beginnen!


Mikebike

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #59 Gepost op: 3 april 2018, 18:34:44
Lijkt me ook niet meer dan logisch dat je moet kunnen beargumenteren waarom je een niveau lager wil werken. Nu heb ik dat voor mezelf gelukkig behoorlijk duidelijk, anders zou ik ook niet solliciteren ;). Wat waren jullie redenen om voor 4 ipv 5 te gaan?
Wel fijn voor jullie dat jullie ondanks 'te hoog opgeleid' wel aan niveau 4 mogen beginnen!
Ik kom zelf van de universiteit af (rechten) maar wilde gewoon heel graag echt op straat werken, kan altijd later nog doorgroeien denk ik dan :)