Slimme EHBOkoffer - opties?

Auteur Topic: Slimme EHBOkoffer - opties?  (gelezen 7426 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Gepost op: 25 december 2017, 12:50:01
Ik zoek voor een EHV/BHV organisatie slimme EHBOkoffers.

Dat wil zeggen dat de vakken in de koffers door de leveranciers gelabeld zijn met wat er in dat vak zit.

Ik weet het. Een beetje getrainde EHBO-er weet dat met 1 oog afgeplakt door er alleen maar aan te ruiken, maar de huidige stand van opleiden binnen bedrijven is terug gebracht tot het absolute minimum en dus zoek ik het nu in slimmigheidjes.

Wie weet raad?




Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #1 Gepost op: 26 december 2017, 00:09:54
Een Dymo label writer, is dat geen optie? ;)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #2 Gepost op: 27 december 2017, 00:29:29
Een Dymo label writer, is dat geen optie? ;)

Ja of gewoon een a4tje erin met wat erin hoort te zitten  :D .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #3 Gepost op: 27 december 2017, 15:48:20
Uiteraard is dat een optie, maar ik ga niet zelf het wiel lopen uitvinden als een ander dat al heeft gedaan.

Dus...


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #4 Gepost op: 27 december 2017, 16:59:48
In een ziekenhuis werkt het vernuftige concept van de labelwriter, voor het zwaardere werk hebben we de multifunctional en lamineermachine. Dan moet dat voor een pleisterkoffer ook wel lukken dacht ik zo!  


Wodan

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #5 Gepost op: 1 januari 2018, 13:28:21
Er is een leverancier in Veldhoven die de verbandtrommelvakken heeft voorbestemd, kleurcodering er aan heeft gegeven als ook aan de verbanden en overige inhoud ondersteund met een kleurenschijf waar pictogramtisch de wonden staan afgebeeld met welke kleur verband je nodig hebt.
Het werkt en er is markt voor. Waarschijnlijk schept het een gevoel van ....veilige kundigheid, ....

Zelf ben ik geen voorstander van dit systeem daar je nog steeds de kennis en kunde van de materalen dient te kunnen en te weten.
Zo hebben ze bijvoorbeeld alles wat steriel is, rood gecodeerd (ook voor kleurenblinden). Maar een gaasje is niet gelijk aan een plat of gerold snelverband. dus een jan doedel pakt rood maar welke?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #6 Gepost op: 2 januari 2018, 13:54:02
Er is een leverancier in Veldhoven die de verbandtrommelvakken heeft voorbestemd, kleurcodering er aan heeft gegeven als ook aan de verbanden en overige inhoud ondersteund met een kleurenschijf waar pictogramtisch de wonden staan afgebeeld met welke kleur verband je nodig hebt.
Het werkt en er is markt voor. Waarschijnlijk schept het een gevoel van ....veilige kundigheid, ....

Zelf ben ik geen voorstander van dit systeem daar je nog steeds de kennis en kunde van de materalen dient te kunnen en te weten.
Zo hebben ze bijvoorbeeld alles wat steriel is, rood gecodeerd (ook voor kleurenblinden). Maar een gaasje is niet gelijk aan een plat of gerold snelverband. dus een jan doedel pakt rood maar welke?
Ik denk dat je zoiets bedoeld:

https://www.ehabo.nl/ehbo-koffers/modulair/bedrijfsverbandkoffer-bhv-modulair-haccp.html?gclid=EAIaIQobChMI1rn__Ki52AIVxgrTCh3t2AKREAkYCCABEgJd-PD_BwE
Dit was de random eerste link van Google die ik er over tegen kwam.


ACU_Martin

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2019, 12:08:14
Vanuit de Defensie wereld zijn er tags (patches) te verkrijgen of specifieke medische tassen waarin een dergelijke kleurencodering verwerkt is. Uiteraard alleen te gebruiken door opgeleid/getraind personeel.