Mass Casualty Bags voor het NHT

Auteur Topic: Mass Casualty Bags voor het NHT  (gelezen 30407 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #40 Gepost op: 6 maart 2018, 11:05:36
Het lastige bij tourniquets en hemostatische verbanden is dat het maar heel zelden voorkomt dat ze gebruikt worden.
Het komt wel voor, maar de incidentie is heel laag. In de meeste regio's is scoop and run naar de OK van een ziekenhuis dan het beleid.
Uiteindelijk kan iemand daar ook alleen maar definitief geholpen worden. Een tourniquet of hemostatisch verband heeft zeker wel een toegevoegde waarde.
Al zullen veruit de meeste van deze materialen ongebruikt de uiterste houdbaardheid of gebruikersdatum overschrijden.

Gelukkig is de incidentie laaag en is scoop and run inderdaad in veel gevallen toereikend genoeg. Totdat er meerdere ernstige slachtoffers zijn want dan is scoop and run niet mogelijk. De incidentie voor burgerhulpverleners dat zij te maken krijgen met een reanimatie is ook laag toch hangt bet land vol met AED's. Gelukkig heeft alleen het heamoststisch verband een houdbaarheidsdatum.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #41 Gepost op: 6 maart 2018, 14:45:50
Het lastige bij tourniquets en hemostatische verbanden is dat het maar heel zelden voorkomt dat ze gebruikt worden.
Het komt wel voor, maar de incidentie is heel laag. In de meeste regio's is scoop and run naar de OK van een ziekenhuis dan het beleid.
Uiteindelijk kan iemand daar ook alleen maar definitief geholpen worden. Een tourniquet of hemostatisch verband heeft zeker wel een toegevoegde waarde.
Al zullen veruit de meeste van deze materialen ongebruikt de uiterste houdbaardheid of gebruikersdatum overschrijden.
Gelukkig is de incidentie laaag en is scoop and run inderdaad in veel gevallen toereikend genoeg. Totdat er meerdere ernstige slachtoffers zijn want dan is scoop and run niet mogelijk. De incidentie voor burgerhulpverleners dat zij te maken krijgen met een reanimatie is ook laag toch hangt bet land vol met AED's. Gelukkig heeft alleen het heamoststisch verband een houdbaarheidsdatum.
Dit mag en kan geen reden zijn om ze niet op strategische plaatsen te plaatsen.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #42 Gepost op: 6 maart 2018, 16:39:04
Dit mag en kan geen reden zijn om ze niet op strategische plaatsen te plaatsen.

Dat zeggen wij ook nergens.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #43 Gepost op: 16 maart 2018, 17:55:40

Inmiddels een groep eerste hulpverleners geschoold in het gebruik van een tourniquet en een traumaverband.
Daarmee heeft denk ik de tourniquet zijn definitieve intrede gemaakt in de evenementen hulpverlening.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #44 Gepost op: 16 maart 2018, 21:13:35
Inmiddels een groep eerste hulpverleners geschoold in het gebruik van een tourniquet en een traumaverband.
Daarmee heeft denk ik de tourniquet zijn definitieve intrede gemaakt in de evenementen hulpverlening.

Welke hulpverleners bedoel je hiermee?


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #45 Gepost op: 17 maart 2018, 14:32:12
Welke hulpverleners bedoel je hiermee?

Het Nederlandse Rode kruis