Storingen/Uitval C2000

Auteur Topic: Storingen/Uitval C2000  (gelezen 185055 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #40 Gepost op: 11 maart 2006, 15:00:15
Dat is idd het nadeel van een systeem voor alle hulpdiensten. Leg een bom onder een C2000 zendmast en een heel gebied ligt voor alle hulpdiensten plat :-\  Evt. zou er nog met GSM gewerkt kunnen worden en in Rotterdam-Rijnmond kunnen ze bijv. bij de politie de meldingen nog instralen zodat ie in het scherm verschijnt (daarnaast zijn de analoge districtskanalen ook nog in werking, daarmeekan het eigenlijk volledig overgenomen worden).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #41 Gepost op: 11 maart 2006, 15:48:57
(daarnaast zijn de analoge districtskanalen ook nog in werking, daarmeekan het eigenlijk volledig overgenomen worden)

Je realiseert je wel dat deze kanalen in de toekomst ook komen te vervallen?

Groeten, Peter.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #42 Gepost op: 11 maart 2006, 16:07:40
Hadden toen ook regio's totale BLACK OUT van ALLE hulpdiensten (+ gelieerden)???? Volgens mij niet!!!! :P :-X



Ik heb het idee dat je het niet helemaal eens ben met C2000 omdat je graag had willen blijven luisteren :P ;).  Ik had dat ook graag gedaan, maar C2000 is nu eenmaal een feit. En ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de werking ervan. Een voorbeeld is de grote stroomstoring van een week of 3 geleden in ZHZ. Het C2000netwerk gaf geen krimp en is perfect blijven werken. Tuurlijk zal er nog wel eens wat fout gaan met C2000, maar dan heb je nog altijd een aantal opties ( met je randapparatuur ) die ik hier niet ga toelichten.

En nee, MEESTAL niet alle hulpdiensten waren vroeger de dupe van een totale Black Out.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #43 Gepost op: 11 maart 2006, 16:18:32
Je realiseert je wel dat deze kanalen in de toekomst ook komen te vervallen?

Groeten, Peter.


Jazeker, anders moet men met 2 porto's rond gaan lopen, wordt een beetje lastig. Daarnaast gaat de meest gevoelige info over deze kanalen, dus juist die kanalen moeten versluierd worden. De optie van het instralen en GSM blijft echter wel over.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #44 Gepost op: 11 maart 2006, 22:19:07
Hoe gaat dat nu straks als er geen back-up meer is........  :-X :-X :-X Mogen er dan geen incidenten meer zijn tijdens uitval van C2000?  :-\
Ze zijn bezig met een opzet om een diversity DMO net op de zetten. In elke plaats komen een X-aantal DMO posten die met een landlijn verbonden zijn met een centrale.

Dus in geval van uitval van TMO, schakelen naar DMO.

 ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #45 Gepost op: 11 maart 2006, 22:51:34
Ik heb het idee dat je het niet helemaal eens ben met C2000 omdat je graag had willen blijven luisteren :P ;).  Ik had dat ook graag gedaan, maar C2000 is nu eenmaal een feit. En ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de werking ervan. Een voorbeeld is de grote stroomstoring van een week of 3 geleden in ZHZ. Het C2000netwerk gaf geen krimp en is perfect blijven werken. Tuurlijk zal er nog wel eens wat fout gaan met C2000, maar dan heb je nog altijd een aantal opties ( met je randapparatuur ) die ik hier niet ga toelichten.

En nee, MEESTAL niet alle hulpdiensten waren vroeger de dupe van een totale Black Out.


Het ging hier niet om ZHZ maar om Kennemerland waar het blijkbaar NIET goed ging.... En als jij accepteerd dat het natuurlijk wel eens fout gaat met C2000 dan vind ik dat je er nogal lachoniek over doet! Leuk als je als ambu bij een reanimatie staat en je kan geen 2e wagen oproepen! Leuk als je als agent in het nauw komt en je hebt assistentie nodig...... :-X :-X Die agent heeft dan echt wel de tijd om via de GSM contact te zoeken met de meldkamer.....

Wat nu als straks P2000 eens uitvalt??? Hoe wil je dan de vrijwillegerskorpsen waarschuwen.... of is dat ook natuurlijk dat dit wel eens uitvalt??  :-\ :-\

Maar ja, altijd als je kritische vragen stelt wordt het afgedaan als een ex-scannerluisteraar die weer terug wilt naar het stenentijdperk.... jammer.....


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #46 Gepost op: 12 maart 2006, 03:08:36
Wat nu als straks P2000 eens uitvalt??? Hoe wil je dan de vrijwillegerskorpsen waarschuwen....

Vertel mij eens wat het verschil is met de analoge piepers? Ik kan me verschillende storingen in verschillende regio's herinneren waarbij men niet kon alarmeren. Elke vorm van techniek kan nu eenmaal falen, oud, nieuw, analoog, digitaal, het maakt niet uit...

Groeten, Peter.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #47 Gepost op: 12 maart 2006, 11:37:44
Vertel mij eens wat het verschil is met de analoge piepers? Ik kan me verschillende storingen in verschillende regio's herinneren waarbij men niet kon alarmeren. Elke vorm van techniek kan nu eenmaal falen, oud, nieuw, analoog, digitaal, het maakt niet uit...

Groeten, Peter.

Precies,hier is het ookal diverse malen gebeurt dat de analoge alarmering eruit lag omdat er een storing was in een aantal masten/zenders.En dan wordt er gewoon een TS-bemanning gekazerneert,en die blijven daar net zoalng totdat de boel weer is hersteld.Weinig redenen om over in paniek te raken.Ik snap ook niet waarom er uberhaupt paniek geschopt moet worden,  ::) ::)


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 12 maart 2006, 11:43:34
en omdat dat nou eenmaal kan gebeuren moeten er backup maatregelen zijn om dat op te vangen.
Vooral omdat het met c2000 om levens gaat is het slordig (lees gewoon dom en ondoordacht) dat dit kan gebeuren. Ik ben benieuwd wat voor excuus iemand hiervoor heeft. Kritische communicatie mag in mijn ogen NOOIT wegvallen. Daarmee bedoel ik goede backup voorzieningen. Als die ook uitvallen en dat kan natuurlijk ook gebeuren dan moet er ook een backup zijn voor de backup. Simpel zat.
Maar ja, mensenlevens zijn blijkbaar niet zoveel geld waard....


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #49 Gepost op: 12 maart 2006, 17:44:56
Het ging hier niet om ZHZ maar om Kennemerland waar het blijkbaar NIET goed ging.... En als jij accepteerd dat het natuurlijk wel eens fout gaat met C2000 dan vind ik dat je er nogal lachoniek over doet! Leuk als je als ambu bij een reanimatie staat en je kan geen 2e wagen oproepen! Leuk als je als agent in het nauw komt en je hebt assistentie nodig...... :-X :-X Die agent heeft dan echt wel de tijd om via de GSM contact te zoeken met de meldkamer.....

Wat nu als straks P2000 eens uitvalt??? Hoe wil je dan de vrijwillegerskorpsen waarschuwen.... of is dat ook natuurlijk dat dit wel eens uitvalt??  :-\ :-\

Maar ja, altijd als je kritische vragen stelt wordt het afgedaan als een ex-scannerluisteraar die weer terug wilt naar het stenentijdperk.... jammer.....

Beste Palmpje,

Ten eerste:

Het was niet bedoeld om je af te zeiken of zo hoor, dat dat even duidelijk is  :) ;)

Ten tweede:
Ik snap best dat je zo denkt, maar geloof me: veel verschil met het analoge netwerk is er op dat punt niet.
Ik werk zelf bij een hulpverleningsdienst en weet wel wat meer van C2000 dan de meeste ex-scannerluisteraars. Gelukkig zijn er zoals hier al op het forum genoemd een aantal mogelijkheden om toch verbinding met elkaar te behouden, oftewel een soort van netwerk te creeeren. Ook op de weinige plekken waar C2000 geen bereik heeft :) Dit in tegenstelling tot het oude analoge netwerk....

Op het oude analoge netwerk heb ik regelmatig om assistentie mogen/moeten roepen. Helaas kon ik regelmatig geen contact krijgen met de meldkamer omdat ik buiten het bereik van het analoge netwerk was...Dat is pas stevig balen, nu is die kans gelukkig een stuk kleiner geworden :)
Ik voel me nu in ieder geval een stuk veiliger op straat, omdat ik weet dat mocht het C2000netwerk helemaal uitvallen, dat er dan toch nog mogelijkheden zijn om met diezelfde randapparatuur contact te blijven houden met collega's...