Storingen/Uitval C2000

Auteur Topic: Storingen/Uitval C2000  (gelezen 185044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #50 Gepost op: 12 maart 2006, 17:55:21
Ok!

Ik weet dat het inderdaad een verbetering is t.o.v. het huidige netwerk. Alleen is de kwetsbaarheid ook vele malen groter geworden. Vroeger had iedere dienst zijn eigen netwerk (/antennes) en bediensystemen.

Blijkbaar wordt nu pas onderkend dat er door de verbetering ook grotere faalkansen ontstaan:

Ze zijn bezig met een opzet om een diversity DMO net op de zetten. In elke plaats komen een X-aantal DMO posten die met een landlijn verbonden zijn met een centrale.

Dus in geval van uitval van TMO, schakelen naar DMO.

 ;)


Ik vind dat ongelofelijk dat ze dat niet eerder onderkend hebben.

Maar eigenlijk is dat niet verwonderlijk als je kijkt naar andere projecten van de overheid..... Zie: http://www.ad.nl/binnenland/article186839.ece

Vooral de na volgende alinea uit bovenstaand artikel is typisch iets voor de overheid..... (zal dat ook met C2000 gaan gebeuren...  :-X :-X)

Het ministerie van Verkeer stelt dat achteraf gezien de ontwerpeisen niet haalbaar bleken. Er is geen sprake van wanprestatie, omdat Rijkswaterstaat de bouw heeft goedgekeurd en pas later tot het inzicht kwam dat de betrouwbaarheid te wensen overliet.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #51 Gepost op: 12 maart 2006, 18:10:28
Precies,hier is het ookal diverse malen gebeurt dat de analoge alarmering eruit lag omdat er een storing was in een aantal masten/zenders.En dan wordt er gewoon een TS-bemanning gekazerneert,en die blijven daar net zoalng totdat de boel weer is hersteld.Weinig redenen om over in paniek te raken.Ik snap ook niet waarom er uberhaupt paniek geschopt moet worden,  ::) ::)
Het gebeurde in onze regio ook wel is, dat een analoge mast eruit lag, dit werd gewoon met een vc opgelost  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #52 Gepost op: 12 maart 2006, 18:37:53
Het gebeurde in onze regio ook wel is, dat een analoge mast eruit lag, dit werd gewoon met een vc opgelost  ;)

Ik neem aan dat toen niet alle masten eruit lagen...  ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #53 Gepost op: 12 maart 2006, 19:46:48
Ik neem aan dat toen niet alle masten eruit lagen...  ;)
Klopt palmpie, 1 of 2 dan  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #54 Gepost op: 12 maart 2006, 22:49:02
Citaat van: palmpie
De hoge mate van georganiseerdheid in de sector maakt
het weliswaar mogelijk op grote schaal het stakingsrecht uit te oefenen, maar zal onder geen
enkele omstandigheid de inzetbaarheid van grote delen van de OOV-sector blokkeren als er
sprake is van aantoonbare noodzaak. Aanvullende maatregelen om dit te voorkomen zijn dan
ook niet noodzakelijk.

Nope... daarvoor heeft men altijd nog defensie achter de hand... met brandweer-, politie- en geneeskundige militairen zonder stakingsrecht ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #55 Gepost op: 12 maart 2006, 22:58:17
Nope... daarvoor heeft men altijd nog defensie achter de hand... met brandweer-, politie- en geneeskundige militairen zonder stakingsrecht ::)

Ik vraag me af als heel brandweer NL plat gaat of defensie voldoende (brandweer) personeel heeft.....  ::) ::) ;)

Zou de KMar alle taken van de politie kunnen overnemen en binnen dezelfde tijd kunnen reageren??  ??? ;)

 :)

Trouwens de brandweer staakte niet.... die waren ziek.... dat kan defensie personeel toch ook overkomen...  ;) ::)


Gast48368

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 13 maart 2006, 11:36:05
Kan wel merken dat de oude analoge materialen soms telang ongebruikt liggen. Piepers die leeg zijn, porto's die verdwenen zijn, analoge hand mice's niet te vinden. Tja de omschakeling moet binnen secondes geregeld zijn, maar helaas.

En ik begrijp nu niet meer, waarom we zo jammerlijk over de omschakeling van analooog naar C2000 deden. Wat is die verbindingskwaliteit slecht en de storingen bij andere gebouwen.

RR (ik was dat geknetter helemaal vergeten! Dat dat vroeger gewoon was)

Hmmmmmmm..................wij hebben helemaal niks meer van het analoge goedje.........als C2000 eruit ligt, moeten wij het doen met een telefoonboom  :) Misschien is het wat om de oude ratel van vroeger weer es uit het museum te halen  ;D ;D ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #57 Gepost op: 13 maart 2006, 16:31:57
Ik vraag me af als heel brandweer NL plat gaat of defensie voldoende (brandweer) personeel heeft.....  ::) ::) ;)

Zou de KMar alle taken van de politie kunnen overnemen en binnen dezelfde tijd kunnen reageren??  ??? ;)

 :)

Trouwens de brandweer staakte niet.... die waren ziek.... dat kan defensie personeel toch ook overkomen...  ;) ::)
Tuurlijk de brandweer staakte niet.... daarom zijn er zeker zoveel berispt ::)  Kmar zou het niet landelijk redden.. maar een aantal regio's komt best goed... Kmar is het grootste "politiekorps" ...

Een TAS-bemannen kan als het echt moet vast ook wel met 2 brandweermannen en 4 anderen ::) als het echt moet.... defensie is  vreselijk soepel wat dat betreft ;)

Maar idd landelijk zou lastig worden, maar goed, ik verwacht toch dat er iig nog wel iets van brandweer beschikbaar is...  ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #58 Gepost op: 13 maart 2006, 17:25:32
Tuurlijk de brandweer staakte niet.... daarom zijn er zeker zoveel berispt ::)  Kmar zou het niet landelijk redden.. maar een aantal regio's komt best goed... Kmar is het grootste "politiekorps" ...

Een TAS-bemannen kan als het echt moet vast ook wel met 2 brandweermannen en 4 anderen ::) als het echt moet.... defensie is  vreselijk soepel wat dat betreft ;)

Maar idd landelijk zou lastig worden, maar goed, ik verwacht toch dat er iig nog wel iets van brandweer beschikbaar is...  ;)

Ik denk dat straks de rechter uitspraak mag gaan doen over de berispingen.... ;)


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #59 Gepost op: 24 juni 2006, 23:18:16
Nou het is weer zover........ :(

Gelukkig hebben we het analoge systeem nog...... :-\

PRIO 3 GAARNE PER HEDEN OMSCHAKELEN NAAR ANALOGE PIEPERS IVM STORING C2000
      0107681 BRW Heemstede ( Lichtkrant Kazerne )
     0107619 BRW Heemstede ( Chauffeurs )
      0107611 BRW Heemstede ( Vrijwilligers )
      0107602 BRW Heemstede ( Kader )

23:15:40 24-06-06 14 G BRAN tot nader bericht omschakelen naar analoge piepers i.v.m. storing c-2000
      0107581 BRW Heemskerk ( Lichtkrant Kazerne )
      0107541 BRW Heemskerk ( Vrijwilligers ploeg 4 )
      0107531 BRW Heemskerk ( Vrijwilligers ploeg 3 )
      0107511 BRW Heemskerk ( Vrijwilligers ploeg 1 )

23:14:53 24-06-06 14 G BRAN PRIO 3 PLOEG 1 + 2 GAARNE OPKOMEN KAZERNE VOOR HERBEZETTING IVM STORING C2000
      0107381 BRW Zandvoort ( Lichtkrant Kazerne )
     0107321 BRW Zandvoort ( Vrijwiligersploeg 2 )
      0107311 BRW Zandvoort ( Vrijwiligersploeg 1 )
      0107300 BRW Zandvoort ( Commandant )

23:11:18 24-06-06 14 I BRAN telefonisch contact mba
      0107540 BRW Heemskerk ( BvD Ploeg 4 )

23:07:48 24-06-06 14 G BRAN PRIO 3 CDT BRW ZANDVOORT ( ZVT ) GAARNE MET SPOED TEL.CONTACT MELDKAMER
      0107300 BRW Zandvoort ( Commandant )
      0106999 BRW Kennemerland ( Monitorcode )
 
23:06:01 24-06-06 14 G BRAN PRIO 3 BRANDWEER HAARLEM WEST ZIJLWEG 200 HAARLEM DIVERSE STORINGEN MBA
      0107781 BRW Uitgeest ( Lichtkrant Kazerne )
      0107710 BRW Uitgeest ( BvD )
Brandwacht 1e klas + WVD